Gast Geplaatst: 30 december 2001 Geplaatst: 30 december 2001 Hi, misschien een domme vraag,maar enfin ik stel ze even. op het net vindt je verschillende file's om k**rt**s te programeren die eindigen op .hex en .bin. Is het mogelijk dat dergelijke file's een virus bevatten?Lijkt me onwaarschijnlijk,maar ik wil het toch eens vragen omdat ik een virusleek ben.
Gast Geplaatst: 30 december 2001 Geplaatst: 30 december 2001 Beste Kris,<p>een .HEX of .BIN kan een virus zijn (of bevatten). Let wel dat buiten de Pool er niemand mee gebaat is om een virus te maken voor de diverse ontvangers. De virussen of Trojanen die erin zitten zijn bedoeld voor de PC waarmee je de bestanden uitleest/bewerkt....<p>Enne...Onder welke steen heb je de laatste 10 jaar geleefd???
Gast Geplaatst: 30 december 2001 Geplaatst: 30 december 2001 Enne...Onder welke steen heb je de laatste 10 jaar geleefd???[/QB]<p>uh dat wist ik ook niet maar nu begrijp ik wel mijn problemen om mijn winhooz bak <p>zal toch maar weer eens een virus scanner gebruiken <p>thanks voor de waarschuwing ook al snap ik niet hoe een hex file een virus kan bezitten . heb je wat nadere uitleg
Gast Geplaatst: 31 december 2001 Geplaatst: 31 december 2001 Eigenlijk best simpel. Een .HEX of .BIN bestand is niets anders als een assosiatie naar het formaat waarin/waarmee het bestand is gemaakt. Satellieters kennen dit formaat 'puur' vanwege het feit dat die programmaatjes zo leuk op hun kaartje past. Een .HEX bestand is een hele oude vorm van 7-bit ASCII waarmee vroeger programma(delen) werden opgeslagen voor electrisch/electronisch transport over b.v. een telefoonlijn. In principe kun je ieder bestand omzetten naar .HEX en dat vervolgens verspreiden. Dus ook bijvoorbeeld een leuk progje met een virus erin..Ik heb ooit uit pure hufterigheid iemand Word6 in HEX formaat gestuurd..Duurde even voordat z'n BBS weer in de lucht was...
Aanbevolen berichten