loodvrij Geplaatst: 27 februari 2003 Geplaatst: 27 februari 2003 goedendag hobbyisten, Ik heb een 1,5 jaar geleden een 6073 voor mijn vader gekocht, zodat deze mooi in zijn campertje in spanje naar de nederlandse zenders (icl. anal + etc..) Destijds zat daar ook het premiere pakket en het franse anal pakket bij (uiteraard door middel van die patch en files) echter deze zijn al een hele poos weg. nu heb ik ooit een keer een goldkaartje geprogd met au-files die al ruim een jaar probleemloos werken voor het gehele nederlandse anal + pakket. maar die beste vader van mij is ook dol op goldstar en heimatkanal , die ik met die kaart niet kan ontvangen. ook heb ik al geruime tijd geprobeerd om een funkaart te proggen om dit wel te laten werken echter dit lukt niet. nu kan ik hem uiteraard (laten) patchen , maar dan ben ik bang dat zijn goldkaartje niet meer werkt, en die is toch wel een beetje heilig voor die man. m.a.w. ik vraag mij af of iemand diezelfde patch er op heeft en wel dat duitse pakket heeft, of dat ik hem gewoon stiekem moet laten patchen, omdat er zekerheid is dat dan zijn au-kaart nog werkt of dat er wel files zijn die ook nog steeds au zijn. iemand enig idee...... DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade. DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)
John van Dreumel Geplaatst: 3 maart 2003 Geplaatst: 3 maart 2003 Hallo, Voor zover mij bekend hoef je de ontvanger niet opnieuw te patchen omdat hij al gepatcht is. Maar om je gerust te stellen. Als je de 9.6 van M_Z neemt met bijbehorende settingslijst en daarbij een funcard progt dan werken de premieres ook weer. Overigens ook op V8 volgens mij, maar DAT weet ik niet zeker. Op de goldcard blijft de au van C+ ook gewoon werken. Het proggen van een funcard is toch niet zo moeilijk, tenzij je de verkeerde programmer hebt. Bij mijn schoonvader draait alles subliem op de goldcard EN op de fun. Overigens kun je het C+ pakket ook op irdeto zetten. Dat is de AU niet echt noodzakelijk. Enkel als hij de extra programma's zoals animal e.d. wil bekijken. Ik hoop je toch iets geholpen te hebben. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen