Ga naar inhoud


Computer sluit niet automatisch af


Toxic

Aanbevolen berichten

Heb onlangs de PC van de buurman ff geupgrade, grotere HDU en mem enz. en W2k erop gezet.

 

Het probleem is dat als je de PC afsluit, hij niet geheel uitgaat, maar de melding geeft dat je de pc uit kunt zetten (welbekend uit het W95 tijdperk). Er stond eerst W98 op en daarmee werkte het wel. Nu vermoed ik dat er ergens in het systeem of in de BIOS iets niet goed staat (het zal wel weer wat simpels zijn), maar ja.... wat he?

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ben ik ook al tijden naar op zoek voor Windows XP.

Ik moet hem nu steeds uitzetten door de power knop aan de voorkant ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden.

Ik kan wel iets in de BIOS vinden, maar het lijkt wel of Windows dit "overruled".

Ik zou dus ook graag de oplossing willen weten.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh, dat kunnen twee instellingen zijn die je moet controleren.

in de bios moet plug and play aangevinkt / enabled staan

en in de policy management moet power down door alle gebruikers mogelijk zijn... alhoewel dit standaard ingesteld wordt.

 

als je tevens het servicepack 2 hebt meegeinstalleerd moet de optie bij crt/alt/delete shutdown and power off zichtbaar zijn...

 

anders is hardware matig:

1) een van die rottig kleine stekkertjes verkeerd aangesloten welke een verkeerd signaal geeft

2) de Bios zo ingesteld dat hij middels wake-up by LAN of comport door je adsl modem denkt dat er nog activiteit bestaat... danwel power management via een van die twee actief is.

 

cheers

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. De oplossing: Het probleem zit hem in de ACPI modus.

Vooral oudere computers (mainboards) werkt de acpi ondersteuning niet goed met windows 2000 en win xp.

Controleer 2 dingen: ACPI aanzetten in de BIOS. En 2 (als je het aandurft) flash je BIOS naar de laatste versie.

Het is een vaak voorkomend probleem. Een echte workaround is er niet helaas.

Overigens, mocht er om wat voor reden (ACPI aangezet / BIOS geflashed) Gaat het pas weer automatisch uit als je het besturingssysteem weer geherinstalleerd hebt. Windows richt zich nl in naar de mogelijkheden van het systeem op dat moment...

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder windows 2000 moet je in het configuratie scherm naar energie beheer gaan en daar moet je geavanceerd stroombeheer aanvinken... dit lost voor 95% het afsluit probleem op onder win2000.

 

Plug & play modus in de bios hebben niks temaken met ACPI. dus die kan je beter standaard op NO laten staan. (veel pci kaarten krijgen problemen als je het op Yes zet...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...