cor11 Geplaatst: 28 februari 2003 Geplaatst: 28 februari 2003 ben al twee weken dit forum aan het doorlezen em al twee dagen bezig maar het lukt gewoon niet . sirius heb ik maar de rest wil maar niet lukken ik heb een hoop geduld maar de wanhoop slaat toe en ik kom er niet meer uit wie kan mij helpen ik woon in utrecht de meern wie in de buurt kan en wil mij helpen hoop gauw op reactie want ik weet het niet meer alvast bedankt groetjes cor
Gast Geplaatst: 28 februari 2003 Geplaatst: 28 februari 2003 beschrijf eerst even wat voor spul je heb, dan kunnen we verder docteren.
cor11 Geplaatst: 28 februari 2003 Auteur Geplaatst: 28 februari 2003 ja sorry was ik door de wanhoop vergeten. echostar 808 80 cm schotel een disq rotorsat hh 120
Gast Geplaatst: 28 februari 2003 Geplaatst: 28 februari 2003 Beste Cor Probeer eens in stappen te beschrijven wat en hoe je het hebt geprobeerd, dan kunnen we er mischien een fout in ontdekken. En dan wellicht een oplossing/tip geven. Pjotr
cor11 Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Geplaatst: 1 maart 2003 ok gecontroleerd of de u beugel waterpas stond zit vast aan de muur is prima . toen de motor geplaats stand op nul .in een lijn gezet met de beugel waar hij aan vast zit. latitude op 52 op rotor nu staat er een schaal verdeling op de schotel zelf ik dacht dat hij nu op 24 stond . zoeken naar sirius [dacht dat geluk was maar nee hoor] want ontvang premiere kanalen dus volgens mij een astra kanaal maar niet die ik moet hebben want nederlandse zenders zitten er niet op . groetjes cor
Gast Geplaatst: 1 maart 2003 Geplaatst: 1 maart 2003 Je moet de schotel precies in het midden bevestigen van de motor. De motor op 0 graden zetten en dan de schotel met moter en al op de mast draaien totdat je sirius hebt. Dan pas draai je de motor vast aan de mast. Dus als je sirius op je tv hebt moet je motor op 0 graden staan. De elevatie moet rond de 30 graden liggen.
Gast Geplaatst: 1 maart 2003 Geplaatst: 1 maart 2003 Alans, Utrecht 52,5,20 5,6. De rotor op 52 instellen is ok, maar die 30 graden elevatie? Moet je daar niet die 7,5 graad helling van de rotor zelf aftrekken? Schotel zou dus op 22.5 graad moeten staan. Avensis
Gast Geplaatst: 1 maart 2003 Geplaatst: 1 maart 2003 Cor, rotor op 52 is in orde. Schotel instellen op 22.5 graden. Rotor op 0 zetten. Receiver op kanaal Sirius en dan rotor en schotel rond de mast draaien naar het Zuiden. Je woont op 5 Oost dus Sirius is voor jou pal zuid. Avensis
cor11 Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Geplaatst: 1 maart 2003 ok ga nog een poging wagen heb ook het idee dat de u beugel wat doorhangt. dus wat moet corigeren met de graden groetjes cor
cor11 Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Geplaatst: 1 maart 2003 het probleem is dat ik verder geen hulpmidelen heb om het uit te richten dus weet niet welke richting ik op moet ik weet ongeveer de astra dus vanachter de schotel moet ik dan naar rechts voor sirus ?
cor11 Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Geplaatst: 1 maart 2003 stand tot nu toe serius heb ik thor heb ik hotbird heb ik nu nog astra een die wil dus nog niet welke moet ik hebben toch gewoon astra 1 want er staat op de tuner meerdere astra's ? groetjes cor
Gast Geplaatst: 1 maart 2003 Geplaatst: 1 maart 2003 Cor, Als je niet gek wilt worden dan zorg je dat sirius goed staat. Daarna ga je kijken of het oosten goed staat bijvoorbeeld 42 oost turksat en daarna ga je kijken of het westen goed staat bijvoorbeeld 45 west panamsat. Als deze drie satellieten(TURKSAT,SIRIUS,PANAMSAT) goed te ontvangen zijn dan kun je de rest van de satellieten ook goed ontvangen. Citaat: heb ook het idee dat de u beugel wat doorhangt Heeel belangrijk is dat je schotelmastje waterpas staat, van links naar rechts en van voor naar achter. Staat hij niet waterpas dan kan je er wel mee stoppen want dan blijf je tot in de eeuwigheid klooien.
Gast Geplaatst: 1 maart 2003 Geplaatst: 1 maart 2003 Cor Wat ook "KAN" helpen is alles eerst Resetten en dan rustig de boel opnieuw op-bouwen. De paal ECHT waterpas zetten evt. met vul ringen werken. De motor Handvast aan de paal bevestigen moet net kunnen draaien, meer niet. De Schotel,Lnb,Motor in een lijn plaatsen. Op 7º Oost zit TV.Polonia die komt loeihard binnen in Nederland als je die gevonden hebt dan kun je de Hele constructie naar 5º Oost draaien en rest op die satelliet afregelen, en als dat allemaal optimaal werkt dan moet alles goed werken. Suck6 Pjotr
cor11 Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Geplaatst: 1 maart 2003 alans ik volg jou tip op want krijg de zaak niet waterpas beugel aan de muur is me te onstabiel en niet waterpas te krijgen ben er mee gestopt en ga een advertentie plaatsen voor een tegelstandaard .ik kan namelijk merken dat het inderdaad heel precies moet anders heeft het geen zin je vind een sateliet maar je verdraaid de andere als de boel niet goed staat jammer dat ik nu een tijdje zonder sateliet moet zitten maaar helaas bedankt voor de tips groetjes cor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen