Gast Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Hi, Ben gisteren de trotse eigenaar geworden van een dreambox. Nu ben ik bijna anderhalve dag bezig om het zaakje uit te richten op de sirius (draaibare opstelling) Gelukt! Maar hoe sla ik deze positie nu op als "de Sirius" in de dreambox ? Als ik het goed begrijp moet ik daarna een recalculate doen om vervolgens de andere satellieten te kunnen pakken.
bash! Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Sirius heet intelsat 707 is zelfde dus! There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Ge2000 Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Na een recalculate vanaf de dreambox uitgevoerd te hebben was m'n stab hh120 al z'n instellingen kwijt. Kweenie of ik de enige ben met dit probleem maar moest alle posities met de hand weer in de rotor opslaan. Ge
Gast Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Lekker hoor om te zeggen dat de 707 dezelfde is als de Sirius, zit 6 graden verschil tussen. Sirius staat in de lijst als Sirius/ Astra 1A. Intelsat 707 staat op dezelfde plek als de Thor.
Gast Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 Ik zit me hier dus ook even af te vragen in welke situatie je de recalculate functie nodig hebt. Kheb gisteren namelijk mijn rotorsetup eindelijk aan de praat gekregen. door in de nulstand uit te richten op siruis, maar sattelieten als hispasat geven nog steeds geen lock. Astra, HB en thor etc doen het wel. Wie legt mij/ons waar die recalculate functie goed voor is?
Gast Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 als ik het goed begrepen heb en je voert een recalcultatie uit, nadat je op de sirius hebt uitgericht (o graden op je rotor) dan wordt er een soort offset berekening gemaakt voor alle andere satellieten die geprogrammeerd zijn. Vraagje? waarom kan men de rotor niet gewoon op sirius zetten (uit het rotor menu) en dan vervolgens uitrichten ? als ik het goed begrijp hoef je dan namelijk geen recalc te doen ...
bash! Geplaatst: 2 maart 2003 Geplaatst: 2 maart 2003 @zeeman en de rest! Sorry... ik keek even verkeerd.. de Thor staat inderdaad als intelsat 707 inde lijst! De sirius heeft uiteraard een eigen vermelding!! Groeten Bas There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen