Ga naar inhoud


Digix software wil niet


greyhound

Aanbevolen berichten


Hoi,

Ik ben nieuw op deze site. Heb ook een Digix en deze loopt vaak vast. Ik wil er een nieuwe software opzetten maar kan nergens iets vinden en weet ook niet hoe ik deze er op kan zetten. Wie kan mij hierbij helpen ????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben met problemen met de Digix.

Het heeft mij tot op heden een hoop moeite gekost om iets te doen .

Dit begon al met het laden van kanalen, de zenderlijst was niet compleet en kreeg het gewoon niet voor elkaar.

De leverancier heeft ze er voor mij geladen.

Probleem twee: het lukte niet om een bootloader erin te zetten dit is na lang proberen wel gelukt gelukkig.

Ook de laatste versie software geladen ging ook goed,maar bij het zappen bevriest het beeld voordat het omschakeld.

Schakel je naar een gecodeerd kanaal dan blijft hij gewoon op het laatste kanaal staan.

Ik wilde met de off. editer kanalen laden voor astra/hotbird en wat denk je de computer en ontvanger zien elkaar niet.

Is er iemand die dezelfde problemen heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo allemaal,
Ik ben blij dat ik niet de enigste ben met problemen met de Digix.
Het heeft mij tot op heden een hoop moeite gekost om iets te doen .
Dit begon al met het laden van kanalen, de zenderlijst was niet compleet en kreeg het gewoon niet voor elkaar.
De leverancier heeft ze er voor mij geladen.
Probleem twee: het lukte niet om een bootloader erin te zetten dit is na lang proberen wel gelukt gelukkig.
Ook de laatste versie software geladen ging ook goed,maar bij het zappen bevriest het beeld voordat het omschakeld.
Schakel je naar een gecodeerd kanaal dan blijft hij gewoon op het laatste kanaal staan.
Ik wilde met de off. editer kanalen laden voor astra/hotbird en wat denk je de computer en ontvanger zien elkaar niet.
Is er iemand die dezelfde problemen heeft?


Hoe kun je de bootloader veranderen dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@schotelfreak,

 

beeld bevriezen is normaal. Hebben ze gedaan i.v.m. overschakelen naar ander kanaal zie je dat nerveuze schakelen niet tussen coderings-uitvoeringen.

De verbetering in de de nieuwe software zijn er zat zoals signaal op 1e transponder Astra, RF modulator etc.

 

Spockear

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen software naar binnen krijgt, heb je waarschijnlijk de verkeerde versie t.o.v. de hardware van jpuw tuner. Er zijn inmiddels 3 hardwareversie. Zo krijg ik ook geen nieuwe versie in een DigiX. Als je de nieuwe firmware laadt in laadprogramma, zie je links een hardware-versie staan. Die hardware moet je dus ook in jouw tuner hebben. Klopt dat niet, dan gaa volgens mij er ook niets naar binnen.

Ik heb hier de nieuwste DigiX, die heeft dezelfde hardware als de Xtreme. Ik krijg er dus geen DigiX-versie in (die hebben alle andere HW versies, of andere loaders, en de Xtreme (die wel hetzelfde aangeeft) gaat er niet omdat daar bepaalde "herkenningspunten " inzitten.Nu ben ik weer bezig geweest meteen editor, om zo toch de Xtreme versie er in te krijgen, hij begon inmiddels ook wel te lopen, maar op het laatst zegt hij van "fail". Ik heb hem eerst maar opgestuurd, krijg hem in 1 dag weer terug

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muri,

 

er zijn op dit moment drie verschillende typen van het merk DigiX.

 

1. DigiX DSC911 U ( Zonder HD voorbereiding.) 1 MB flash.

2. DigiX DSC911 U-II ( Zonder HD voorbereiding.) 2 MB flash.

3. DigiX DSC911 HU-II ( Met HD voorbereiding.) 2 MB flash.

 

De DigiX DSC911 U-II ( Zonder HD voorbereiding.) 2 MB flash heeft software van 03-02-2003.

De DigiX DSC911 HU-II ( Met HD voorbereiding.) 2 MB flash heeft ook software van 03-02-2003.

De DigiX DSC911 U ( Zonder HD voorbereiding.) 1 MB flash heeft als laatste SW versie van 25-02-2003.

 

Dus let goed op het type. De U-II en HU-II zijn ook de editen met de Arnion editor van Wolfgang Litzinger.

 

 

Succes,

 

Spockear

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...