pippen2 Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 Ik heb geen firewall, wel een router. Het video/audio signaal lijkt wel goed binnen te komen, aangezien WinGrab cijfers laat zien. Verder gebeurd de rest lokaal, dus zal de router geen probleem zijn denk ik.
Gast Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 probeer eens als wingrab aan het streamen is niet via de webinterface windows mediaplayer op te starten maar via start-programma's en dan mediaplayer aanzetten.... dan naar bestand gaan en url openen aangeven, kopieer daar de url http://localhost:31337/start.mpg in, dan werkt hij waarschijnlijk wel suc6 gr skilder
wian Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 Probeer VideoLAN player ipv Mediaplayer. Die is een stuk stabieler en geeft heel strak beeld. hobby4all
pippen2 Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 Zowel het invullen van het adres in MediaPlayer zelf, als VideoLAN werken niet.
wian Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 @Pippen: als je deze stappen volgt, krijg je dan nog steeds geen beeld? 1. met je webbrowser naar je dreambox en klik op 'zap' 2. aan de rechterkant zie je de VPID en APID, deze moet je straks overnemen _zonder_ de 0x ervoor 3. start wingrabE 4. selecteer grab into program stream file 5. vul bij dbox ip het ipnummer van je dreambox in 6. vul bij video het VPID in (zonder 0x) 7. vul bij audio het APID in (zonder 0x) 8. selecteer "HEX" 9. next (alle veldjes leeglaten) next 10. start 11. videolan player starten (http://www.videolan.org en dan vlc) 12. klik op net (select a network stream) 13. selecteer HTTP/FTP/MMS en vul in: http://localhost:31337/ 14. en kijken! (toch?) hobby4all
pippen2 Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 Bedankt Noleech voor je uitleg. Ik weet niet wat ik eerst fout gedaan heb bij VideoLAN, maar nu werkt het. Althans, bijna. VideoLAN stopt altijd na een onwillekeurig tijdstip (halve minuut, 10 sec of iets dergelijks). Weer op Play drukken helpt voor een tijdje. CPU blijft netjes rond de 20% (AMD XP 2000+). Helaas kwam het al 2x voor dat tijdens het streamen van TMF er continu "httpd output streaming: buffer overflow, sequence skipped" bij de messages kwam te staan. Het geheugen loopt dan helemaal vol.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 6 maart 2003 Geplaatst: 6 maart 2003 Waarschijnlijk dat probleempje met de pid's, ik had de eerste keer ook de 0x er voorgezet!
Gast Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 maar waar wij eigenlijk naar toe willen met deze interface is het stand alone laten draaien van de afstandsbediening met daarnaast een televisie scherm zodat je kunt zappen en kijken tegelijk op je pc...... want laten we eerlijk zijn de afstandsbediening was best leuk maar je loopt niet naar je hobbykamer om de dreambox in kamer op nederland 2 te zetten...... ( toch...??? ) nu je streaming kunt kijken kun je hem wel mooi gebruiken om dus te zappen en te kijken. Wat we nu dus willen is weten hoe het streamen werkt en hoe bijvoorbeeld tuxvision die pids uitleest zodat wij straks 1 flash filmpje kunnen maken waarin de mpeg in flash word weergegeven........ misschien kunnen nu meer mensen info verstrekken over het streamen en de pids uitlezen... we horen het graag is er iemand die ons uit kan leggen hoe het streamen werkt of iemand die de broncode van tuxvision heeft of er iets van weet zodat we straks een interface kunnen maken die zapt en tv beelden direct bij elkaar in 1 flash filmpje weergeeft want een mpeg player in flash bouwen is niet moeilijk maar de pids uitlezen en streamen zoals tuxvision dat doet valt nogal tegen ...... we horen het graag want we zitten een beetje op een dood spoor gr skilder en relax
wian Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 VideoLAN is Open Source, daar heb je misschien een goed begin? hobby4all
tCC Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 TuxVision is ook open source, begin daar maar mee zou ik zeggen domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Ge2000 Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 Is dit een goed startpunt? http://cvs.berlios.de/cgi-bin/viewcvs.cgi/tuxbox/hostapps/win32/tuxvision/#dirlist
Gast Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 citaat; mediaplayer... dan blijft 'ie op Verbinden staan... Sterker nog, mediaplayer crashed er gewoon van. Soms crashed winGrab lekker mee en of geeft bijna overal "terminated" aan. Ok, Ik heb dus hetzelfde probleem. WMP weigert elke dienst en crashed soms ook, ook al met verschillende instellingen geprobeerd zonder resultaat. RealPlayer (Basic) geeft met de juiste plugins echter wel een perfect beeld. Het vreemde is alleen dat mijn beeld op een AMD Athlon 2000+ met TNT2 (32MB) kaart continu staat te knipperen bij een belasting van 75% , terwijl mijn PIII 500 MHz met dezelfde kaart een mooi vloeiend beeld geeft bij een processorbelasting van 80%. Wie het weet mag het zeggen, en als ik er zelf uit ben laat ik het wel horen! gr, Ko
Ron Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 Dat is het CVS van Tuxvision inderdaad, maar nu moet je het nog downloaden. Dat staat ook ergens op die site. Ik heb het laatst nog gezien. De code was in C++ als ik me niet vergis. Tox.
pippen2 Geplaatst: 7 maart 2003 Geplaatst: 7 maart 2003 Echt lang kijken naar de stream gaat helaas nog niet. Wingrab in combinatie met VideoLAN (met Windows MediaPlayer werkt het door een vage reden hier niet) geeft na een tijdje bij iedere zender "httpd output streaming: buffer overflow, sequence skipped" in de Wingrab messagesbox. Het swab-geheugen loopt dan op naar maar liefst 1 Gb!! Gevolg: VideoLan stopt coninue met afspelen (play drukken en hij gaat weer heel even verder) en de pc wordt niet meer aanstuurbaar. Heeft hier iemand nog meer last van?
Gast Geplaatst: 8 maart 2003 Geplaatst: 8 maart 2003 ik heb hier hetzelfde probleem dus dat is geen optie om de open source hiervan te gebruiken voor een player in flash als er nog meer mensen zijn die suggesties hebben hoe het streamen werkt ..... want het streamen van geluid werkt op zich goed en simpel maar om de video stream te bekijken schijnt toch een soort programma te moeten draaien als wingrab die beelden klaar zet voor een mpg player..... dus dat valt een beetje tegen.. we horen het graag gr skilder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen