Ga naar inhoud


Bose Acoustimass 5 series 3


ReneG

Aanbevolen berichten

Hoi Mannen

 

Ik heb hier van de groote zuilen staan van Wharfedale,Maar ik ben die speakers een beetje zat.

Nou zit ik te denken om dat setje van Bose te kopen.

 

Wie geef me wat tips en evt wat gebruikers ervaringen Moet ik het nou wel of niet doen ?

 

Groeten Rene ®®

My name is Cohol, Al Cohol.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach wat zal ik zeggen.... Ga eens luisteren... Het zijn speakers gemaakt van plastic, klinken als plastic.. Voor 5+1 geluid kunnen ze i.c.m. goede center & sub woofer voldoende presteren, echter voor stereo gebruik blijft het waardeloos. Als je nu redelijk goede wharfdales hebt, dan kan ik niet geloven dat je die bose puinzooi goed vind klinken....

Als je nu iets meer geld uitgeeft, dan kan je van verschillende andere merken (veel) betere speakers kopen.. Kijk eens in het engelse blad "What HiFi" voor wat testen.. Zijn redelijk objectief daar.. Echter je eigen oren bepalen wat jij hoort/mooi vind..

Als je budget het toelaat kan je misschien eens gaan kijken naar een complete set van b.v. Elac. Kosten zo'n 1500 euro, maar dan heb je een goede stereo weergave, en nog een goede 5+1 weergave ook..

 

Maar nogmaals, geloof alleen je eigen oren.. En luister eens naar verschillende setjes in dezelfde prijsklasse...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, wel mee eens. Je kan natuurlijk ook nog kijken voor wat kleinere speakers van bijvoorbeeld B&W maar die moeten dan toch weer op een stand. Dus wat ruimte betreft schiet je daar niet veel mee op. Speakers aan de muur hangen kan echt niet.

 

Als je in een serieus audio blad kijkt zie je dat ze bose altijd in de categorie life-style douwen. Maar zoals gezegd, wat jij mooi vindt moet je kopen.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ReneG,

 

Ook audiofiel, ik hou zelf ook erg veel van muziek en heb een redelijke brede smaak, hou alleen vooral niet van house en zo'n shit.

Ga ook graag zo af en toe naar concerten om de oortje's weer even los te krijgen en het stof uit de haren te blazen.

Dat stof weg blazen mag ik thuis zo af en toe ook graag doen, vooral van de luidsprekers.

Ik draai al een paar jaar met Philips luidsprekers, van die grote jongen's, de laatste serie die uit kwam voor ze over gingen op die digitale luidsprekers.

Daar voor heb ik jaren gedraaid met kef luidsprekers, basreflex met dubbele poort, volgens mijn vrouw on ogenlijke modellen, hoewel ze beter klinken dan de Philipsen die weer meer power kunnen verdragen.

Wat betrefd bose, daar heb ik nog nooit van gehouden en zal je zeker aan raden om dan je huidige speaker's te houden.

Maar, muziek luisteren is en blijft een erg persoonlijke smaak en is bovendien erg ruimte, versterker en box gevoelig.

Ik zie er ook als de dood tegen aan om ook maar weer eens een keer iets van mijn installatie te moeten wijzigen.

Houd ons maar op de hoogte van je bevindingen, vr.gr.

 

Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wharfedale wegdoen en dan bose willen kopen ????

Dat is ongeveer hetzelfde als een BMW rijden en die in willen ruilen voor een hyundai.

Waarom vind je bij de echte audiofielen nooit geen bose denk je ?

Omdat het gewoon hele middelmatige speakers zijn, daarom !

Ga naar een goede audiozaak en luister daar op je gemak naar (eigen) cd's , en bepaal dan wat je goed vind klinken, en vraag of je ze ook bij je thuis mag uitproberen.

De echt goede audiozaak heeft daar gegarandeerd geen probleem mee.

 

Suc6

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...