Ga naar inhoud


Wie kan een Echostar herstellen


Gast

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden is de bliksem in mijn toestel D2500IP geslagen. Waarschijnlijk was het enkel inductie via de kabel. Aan de schotel,de NLB en de TV was geen schade.

De voeding is nog goed. Het toestel blijft echter bij het inschakelen booten.

Er is reeds getracht de software te vernieuwen, alles loopt normaal totdat er afgesloten wordt, het toestel blijft in de download mode. Ik vermoed dus dat de processor en/of het flashgeheugen defect is.

 

Wie kan dit toestel nazien, hoeveel gaat me een herstelling ongeveer kosten? (toestel is niet verzekerd)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo

 

ik denk niet dat iemand dat zomaar voor je gaat kunnen herstellen, dit moet echt naar een erkend reparateur/distributeur en in belgie is er maar 1 plaats waar dat kan en dat is in blanden, het bedrijfje noemt ***geen-reclame***.

probleem is dat zij niets maken voor particulieren en werken enkel met de verdelers, je moet dus het toestel binnendoen bij de winkel waar je ze gekocht hebt en zij sturen het ofwel naar ***geen-reclame*** ofwel naar echostar in almelo(nederland)

wat betreft het zelf repareren, ik zou daar maar niet aan beginnen, want als je je flash eruit haalt en er een nieuwe insteekt gaat het nooit niet lukken want deze flash heeft een beveiligd stukje boot sector waar software(soort bios) inzit die niet publiek is zeg maar, dus enkel de firmware installeren zal niet gaan denk ik.

heb al naar ***geen-reclame*** gebeld om deze software te verkrijgen want naar mijn mening zijn het gewoon een paar instructies die ervoor zorgen dat je je flash te goei kunt beschrijven, maar ze hebben geweigerd, dit is geen publieke software en je moet je receiver opsturen.

misschien kan je proberen deze bootsector uit te lezen, je receiver is toch stuk, ik zou zeggen, probeer de chip eruit te solderen, steek hem in een programmer van atmel en probeer hem uit te lezen, je weet maar nooit dat je die kunt uitlezen, terug in een nieuwe flash schrijven en dan je firmware der ook opzetten en je nieuwe flash er terug in solderen....veel heb je toch niet te verliezen, als em nog niet werkt dan kan je hem nog altijd laten repareren.

als er iets scheelt aan je processor dan kan je beter een nieuwe kopen want voor de kosten die je dan moet doen voor de reparatie kan je beter een nieuwe receiver kopen.

 

hier heb je de gegevens van ***geen-reclame***:

 

S.A ***geen-reclame*** NV

Bierbleekstraat 72a

3052 Blanden

 

tel: 0032-16408047

fax: 0032-16405603

 

Hmmm, ik zal het adres laten staan, maar in principe geen commerciele links. Als mogelijk de volgende keer per PM.

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...