Ga naar inhoud


Welke HDD voor in Xtreme PVR?


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Ik wil een Xtreme PVR kopen en daar eerst een oude harddisk van uit mijn PC inzetten. Als blijkt dat ik veel wil opnemen koop ik dan later wel een grotere. Het gaat om een IBM 7200rpm 13.6 Gb.

 

Zijn er nog eisen aan welk type harddisk (wel IDE natuurlijk) erin kan? En moet je hem eerst op een bepaalde manier formatteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt een hardeschijf in een aantal posities instellen namelijk: - MASTER, - SLAVE & Cable select. Deze termen worden gebruikt in de ICT je kunt ermee regelen welke schijf of cd-rom speler er als eerst benaderd wordt. Zet je een schijf op master dan dan wordt hij als eerst benaderd zet je hem op slave dan wordt hij als tweede benaderd. Zet je hem op Cable select dan maakt de aansluiting van de kabel uit hoe hij benaderd word. In alle PVR's met HDD moet je de schijf op Cable select zetten (CS).

Hoe zet je een schijf op cable select? Achter op de schijf zitten jummers/connectors die 2 pinnetjes met elkaar door verbinden als je die jummpers/connectors in de goede stand zet dan is de schijf cable select boven op de schijf zit altijd een tekening hoe je hem in cable select krijgt als die eenmaal in cable select staat dan herkend de reciever hem vanzelf en kun je hem formatteren. en op je vraag hoelang je kunt opnemen kan ik je alleen een indicatie geven omdat de groote van de opgenomen dingen afhangt van de kleuren geluid enz. op de topfield doos met een 40GB schijf staat 24 uur in praktijk blijken dit 15-18 uur te zijn met een 40 GB schijf ik hoop dat je nu meer weet

 

Greetzzzzzzzzzzzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...