Gast Geplaatst: 5 maart 2003 Geplaatst: 5 maart 2003 Goedenavond, bij op de zaak zijn twee pc aan elkaar gekoppeld door middel van het volgende: 2 netwerkkaarten en een crosslinkkabel. Tot voor kort had maar 1 pc een Internet aansluiting. Dus via dat netwerkje kon je toch op allebei internetten, via een gedeelde internetverbinding. Nu heeft de andere pc ADSL gekregen en nu ik die internetverbinding via het netwerkje weghebben. De gedeelde internetverbinding is door iemand geinstalleerd maar ik heb geen zin om weer geld uit te geven om iemand te laten komen, terwijl ik het zelf kan. Ik heb toendertijd meegekeken hoe die deling in zijn werk ging maar ik weet niet goed hoe ik dit ongedaan moet maken. Wat ik wel weet is dat de normale tools in windows gebruikt zijn. Bij voorbaat dank voor de medewerking. mvg olav12
Ome Merde Geplaatst: 5 maart 2003 Geplaatst: 5 maart 2003 Internet-verbinding delen uitvinken en klaar ben je. vermeld je de volgende keer even welk OS je gebruikt ? zou wel handig zijn. groet, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 5 maart 2003 Geplaatst: 5 maart 2003 Oke uitvinken in windows 2000 Pro maar waar? Want als ik kijk in configscherm > Netwerk staan daar meerdere gedeelde verbindingen. En op welke pc moet dat gebeuren de guest of host. Ik ben wel blij dat je me wilt helpen. Dus bij voorbaat dank. mvg olav12
Gast Geplaatst: 5 maart 2003 Geplaatst: 5 maart 2003 olav12, Het aanvinken moet gebeuren op de pc waarop de ADSL verb. is aangesloten. Je kan het vinden bij: start/instellingen/netwerkverbindingen Je krijgt dan een window waarop de LAN verbindingen te zien zijn. Waarschijnlijk heb je twee verbindingen. LAN en LAN2. Eén van deze twee is je ADSL verbinding. Op afstand kan ik je niet vertellen welke wat is. Als je dubbel klik op het icon, dan krijg je het window met de eigenschappen. Hier kan je ergens (heb zelf XP, dus weet niet precies waar) aahvinken dat de verbinding gebruikt mag worden door andere netwerk gebruikers. Hopelijk heb je hier iets aan. Flappie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen