Ga naar inhoud

begrijp ik het goed met uitrichten van schotel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In bezit van humax 5400, triax schotel, strong diseg 1.2

woonachtig in Bergen op zoom (west brabant

aan de zijkant van mijn motor stel ik de gradenboog in op 51 graden, mijn schotel op 29 graden disc evelation?

De motor zelf laat ik op het middelpunt staan 0 graden.

nu ga ik eerst de sirius op zoeken, het moment dat je deze vindt sla je hem op, dit gebeurd handmatig, nu zet ik mijn motor en schotel goed vast. Van hieruit ga je de rest van de sattelieten zoeken, dmv automatische aansturing?/

Moet morgen lukken..........hoop ik

Gracias amigos

Geplaatst:

Ben zelf woonachtig in Heerle ( bij BOZ dus ) en heb van de week mijn nieuwe draaibare setup aan de gang geslingerd.

De latitude instelling die op de zijkant van je rotor staat, zou ik niet op 51 maar op +- 51,8 zetten.

Dus eerder richting de 52 dan 51.

Verder klopt je schotelelevatie wel aardig, kheb hem zelf op 30 graden staan.

Daarna in de nulstand uitrichten op sirius ( 5 oost ) en dan in je decoder de satposities herberekenen.

Daarna even draaien naar een uiterst west en oost satteliet en waar nodig bijstellen.

Maargoed over die zaken is genoeg te vinden in de handleiding van je rotor, en natuurlijk in de overige topics op dit forum.

Succes morgen.

P.s. ik zie trouwens net dat je van precies dezelfde rotor gebruik maakt als ik.

let even op dat de standaard sattabel in de rotor behoorlijk afwijkt voor jou geografische lokatie.

Ben hier zelf ook een paar uur mee bezig geweest voordat ik dat door had.

Kortom je zult je satposities behoorlijk moeten bijstellen tenopzichte van de fabrieksinstelling.

Voor Hispasat op 30 west moest ik namelijk bijna 2 grade terugdraaien naar het oosten voordat het eindelijk klopte.

Geplaatst:

Bedankt voor je mail, wat bedoel je met deposities in je decoder herberekenen, wat bedoel je daarmee?

wederom bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen