Ga naar inhoud

Welke Maat shotel heb ik nodig voor C-band

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halo welke maat Shotel hebje nodig om C-band te kijken wi kan mij hier mee helpen aan info

groeten dirk-jan

Geplaatst:

heb zelf een vette 4 m. staan

1.5 m voor een enkele rus

2 m voor wat arabieren

3 m voor wat gangbaar spul

groot voor oudere intelsats , feeds , rand gebieden van food prints

met name de global beams in de lijsten

denkook i.v.m. feeds aan een inclined orbit voorziening

heb zelf een H2H mount aangestuurd door een zelfgebouwde relaiskast omdat mijn lt8700 de stroom niet kan leveren , althans niet bij intensief zappen draaien dus

deze aan gestuurd door een nokia 9200/9500 of een nokia 9600

dit alles via een disecq en coax switchen

tevens astra schoeltje voor vrouw zodat ze bij de bekende nummers de bijbehorende kanalen ziet ongeacht destand van de grote schotel

dit laatste is ook een uitkomst om een feed te zoeken van een ramp en tussen door gewoon het actualiteiten programma te volgen

Geplaatst:

na vorige bepaal eerst wat wil je zien

alles ?

begin daarna prijzen op te vragen

2e eigenaar en zelfwerk is redelijk te betalen bij niet te veel haast bij aanschaf

bepaal daarna opnieuw wat je wilt zien (prijzen kunnen meningen nog al veranderen )

Geplaatst:

Een tijdje terug was dat met die 1.8 mtr JONSA´s een leuke deal. Daarmee heb je het meeste te pakken.

Zie je de rus, NSS806, Arabsat 2.

Weet niet of ze nu nog te krijgen zijn voor die deal

Leuke low budget deal voor beginners C-band. 2e hands was duurder. Nadeel is dat je wel echt vrij zicht moet hebben en dat het wat bewerkelijker is. Grote schotel sjorren voor uitrichten. Probleem is verkrijgen van Feedhorn/scalar ring dielektricum plaatje en LNB voor redelijke prijs. Hier heb ik geluk gehad. Ik was bijelkaar 200 euro kwijt voor alles.

Vrij zicht wat nader verklaard: De NSS806 staat vrij laag aan de horizon. De rus express 1a daarentegen staat inclined orbit hoog.

Rudolf de Beer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Welke maat schotel je nodig hebt is inderdaad afhankelijk van wat je wilt zien.

Voor mij is het ook een beetje een sport geworden om met zo minimaal mogelijke middelen zo veel mogelijk te zien.

Zelf heb ik 2 keer een 2e hands schotel gekocht en helemaal opgelapt.

Bij de laatste had de vorige eigenaar alleen stangen voor een ku lnb en die waren nog door geroest en later nog zoek geraakt ook.

Dus heb ik zelf nieuwe gemaakt voor een c band corotor.

Dat allemaal uitvogelen en maken kost ook en hoop tijd.

Maar je leert er ook een hoop van, omdat je gedwongen wordt in de werking van alles te verdiepen.

Zoals Rudolf al noemde is het krijgen van een polarotor of corotor met c band lnb hier een moeizame zaak.

Ik laat het uit de VS komen, is met die lage dollar ook nog heel betaalbaar.

Ik ben trouwens blij dat je weer online bent Rudolf, ik heb destijds met plezier jou verslagen gelezen.

Rij je nog steeds met de badkuip op en neer?

Geplaatst:

@stardust,

Helaas nog steeds vogelbad rijden. Wacht op aangenamer weer om ingrijpend de tuin in te richten voor betere positie.

Lag stil vanwege gezondheidsproblemen.

Bovendien wat ADSL troubles overwonnen om wat van de latijnse kanalen "en vivo" mee te krijgen. Zien we het nieuws van Caracol dagelijks ook nog in mini-venster.

Gratis USB-modems zijn waardeloos. Ethernet gaat goed.

ook onder Linux. RedHat 8.0 Psyche op DVD gratis bij zo´n magazine. Linux is echter niet geschikt voor web TV, realplayer en andere codec support is slecht. Maar live TV op de sateliet is veel beter. Alleen mijn Kids hebben nu mijn TV en mijn Digibox voor al die poppefilms. En mijn PC bezetten ze voor games. Zo zie ik niks en kom ik niet meer on-line.

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen