Ga naar inhoud


[Pioneer] xtra wok


Gast

Aanbevolen berichten

een vraag:

ik wil een 2e schotel plaatsen om er nog een sat bij te kunnen pakken, het aansluiten lukt wel maar ik zie in mijn ontvanger schotel 1 en 2 staan en die worden gebruitkt voor astra en hotbird, die ik op 1 wok heb zitten, hoe kan ik voor een 3e sat de gegevens invoeren?

 

bij de philips zie ik dat er voor 4 verschillende sats alles al is ingevuld is dit ook mogelijk voor de pioneer?

 

paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wil een 2e schotel plaatsen om er nog een sat bij te kunnen pakken, het aansluiten lukt wel maar ik zie in mijn ontvanger schotel 1 en 2 staan en die worden gebruitkt voor astra en hotbird, die ik op 1 wok heb zitten, hoe kan ik voor een 3e sat de gegevens invoeren?

 

Je hebt niet voor elke satelliet een home-transponder nodig. Je kan dus bijv. schotel 1 voor Astra/Hotbird gebruiken, en schotel 2 voor een andere satelliet. Ik heb hier draaien (met Diseqc toneburst) één vaste schotel op Astra, en een draaibare.

Als je in die eerste schotel al twee LNB's hebt zitten, en die gebruikt mbv. de Diseqc toneburst, dan gaat dit hele verhaal niet op.

 

bij de philips zie ik dat er voor 4 verschillende sats alles al is ingevuld is dit ook mogelijk voor de pioneer?

 

Nee dus

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reaktie.

 

ik heb dus een vaste opstelling, 1 wok met 2 lnb's voor astra en hotbird met een Diseqc. ik zou er dus een 2e schotel bij willen hangen ook een vaste opstelling, is dit mogelijk?

 

paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
bij de philips zie ik dat er voor 4 verschillende sats alles al is ingevuld is dit ook mogelijk voor de pioneer?

Nee dus


@ EL PIÑO
Ja dus. Kijk maar eens in de M_Z settings voor de Pioneer, hier staan de gegevens voor 4 satelieten in. Ik heb deze lijst erin zitten.

@ Paddy
Je kunt wel met 2 schotels en 4 LNB's werken, maar je hebt dan extra hardware nodig.
Je koopt een handmatig of electrisch (12 Volt externe voedingsspanning nodig) geschakelde LNB schakelaar. De uitgang hiervan sluit je aan op de LNB ingang van je ontvanger. Op de A ingang van deze schakelaar sluit je je diseqc aan en daarop je 2 LNB's van schotel 1. Op de B ingang sluit je schotel 2 aan. Eventueel ook weer met diseqc en 2 LNB's.
Als je nu naar schotel 2 wilt kijken schakel je handmatig om naar schotel 2.

Er zijn ook mensen (ben naam kwijt) die de electrische schakelaar hebben aangesloten op de 12 Volt omschakelspanning die op de scartuitgang aanwezig is. Hier is een zeer klein beetje electronica en een externe voedingsspanning voor nodig. Je kunt nu omschakelen door op de tv/sat knop van je AB te drukken.

Voor meer informatie gebruik de zoekfunctie van dit board. Het is al meer besproken o.a. in het Philips forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dus. Kijk maar eens in de M_Z settings voor de Pioneer, hier staan de gegevens voor 4 satelieten in. Ik heb deze lijst erin zitten.

 

Ja in de settings, maar is de FW ervoor geschikt? Nope, je kunt niet mbv. DiseQc 4 LNB's aansturen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi pionewbie

 

Ja dus. Kijk maar eens in de M_Z settings voor de Pioneer, hier staan de gegevens voor 4 satelieten in. Ik heb deze lijst erin zitten.

 

Kun je mij aangeven welke lijst dit dan is, heb er wel gekeken maar nog niet iets gezien of overheen gelezen.

 

Wat betreft de diseqc, ik heb er nu 1 met 2 uitgangen voor astra en hotbird, dan kan ik er toch ook 1 met 4 uitgangen aanhangen voor 2 schotels? of zit ik ernaast?

 

paddy

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de diseqc, ik heb er nu 1 met 2 uitgangen voor astra en hotbird, dan kan ik er toch ook 1 met 4 uitgangen aanhangen voor 2 schotels? of zit ik ernaast?

 

Omdat de Pioneer ontvangers in principe alleen zijn uitgerust voor DiseQc toneburst (schakelen tussen 2 LNB's, of 2 schotels zoals ik doe) is dat niet direct mogelijk.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoi pionewbie

Ja dus. Kijk maar eens in de M_Z settings voor de Pioneer, hier staan de gegevens voor 4 satelieten in. Ik heb deze lijst erin zitten.

Kun je mij aangeven welke lijst dit dan is, heb er wel gekeken maar nog niet iets gezien of overheen gelezen.

Wat betreft de diseqc, ik heb er nu 1 met 2 uitgangen voor astra en hotbird, dan kan ik er toch ook 1 met 4 uitgangen aanhangen voor 2 schotels? of zit ik ernaast?

paddy


Lees mijn antwoord nog eens goed. Je kunt geen 1-4 diseqc gebruiken, maar moet met een extra schakelaar werken die je handmatig of mbv (indien een electrische schakelaar) 12 volt moet schakelen. Wat je nu doet is eigenlijk hetzelfde als de antennekabels omwisselen.

In de 3 laatste settinglijsten van M_Z voor de Pioneer staan 4 satelieten nl.: Astra (A), Hotbird (B), Sirius (A) en Hispasat (B). Na kanaal 500 staan de 2 laatsten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi pionewbie,

 

ik heb inderdaad niet goed gelezen, maar heb nu inmiddels de juiste lijst gevonden. ik moet maar eens gaan knutselen om toch beeld te kunnen krijgen. zoals jij dat doet is ook een optie. iniedergeval bedankt voor je reaktie's.

 

paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...