Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Hallo.Ik had al een probleem met mijn windows.En omdat ik toch het hdd zou gaan formatteren wilde ik even proberen met partition magic een partitie maken op hdd.Is wel gelukt.Kreeg een ander partitie te zien met de letter M die ik zelf heb gegeven.dus pc ging zoals het hoort van zelf uit.Maar kon hem niet meer opstarten.Maar kon er wel weer w98 op gooien met opstartdiskette.Dacht dat ik dan deze op de nieuwe partitie aan het installeren was maar dat was dus niet zo.Heeft hem gewoon over de huidige w98 heen gegooid.Dus de oude problemen zitten er nog steeds op.Heb mijn hdd nu helemaal geformateerd.Windows 98 op gezet en partition magic gelijk op gegooid.En als ik deze programma open dan zie ik dat mijn nieuwe partitie wel in zit van 19849,0 mb met de letter M.Maar staat onder STATUS dat ie een HIDDEN is.En de C partitie een ACTIVE is.kan iemand mij mischien vertellen wat ik nu verder moet gaan doen.Wil op de nieuwe partitie windows xp op installeren.Is wel eerder op deze forum een beschrijving gegeven door BIG JOHN wil hem hierbij ook heel erg bedanken.Maar daar lukte het mij ook niet mee.Graag een uitleg hoe ik het verder moet doen.Groetjes
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Satmagic Als je partitie op hidden staat, heb je waarschijnlijk gebruik gemaakt van bootmagic van partition magic. Met dat progje moet je ook de hidden partitie weer verwijderen en zichtbaar maken. Je moet hem dan weer volledig kunnen gebruiken. Als dat niet de oplossing is, meld dat dan nog even hier, kan ik nog wat verder denken. Maar partition magic wijst zich geheel vanzelf. Fouten maken is natuurlijk wel mogelijk, maar in principe is het relatief eenvoudig groetjes!!
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Als je PM hebt geïnstalleerd heb je dan ook bootmagic meegeïnstalleerd ,staat opdezelfde cd-rom als PM(toch bij de vroegere versies...ik werk hier nog met PM5.0)
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Hallo.Heb PM geinstalleerd en gestart.En onderaan deze prog:staat CREATE NEW PARTITION heb dit ook gedaan.toen vroeg ie of ik daar een operating systeem wilde installeren.dat was ik dus ook van plan.En voor de volgende koos ik voor WINDOWS2000/XP.En bij de volgende vraag koos ik voor FAT32.En dan voor PRIMARY.Is dit goed of niet???En BIG JOHN bedoel je PQBOOT soms?JIJ dat heb ik ook.Maar als ik die start dan staat deze niewe partitie daar onder VISIBLE ook NO.En vraagt naar een ID nummer dus naar een partitie nummer.De nieuwe partitie staat daar onder ID 1 kan ik dit dan gewoon doen of maak ik hiermee een groot fout???Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen vertellen.
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Als je dan toch W98 gebruikt, doe het dan vanuit DOS met het commando FDISK. Dus als eerste een opstartdiskette maken, dan je HD formatteren (format c:/s), dan FDISK draaien en de benodigde partities instellen, daarna W98 installeren. Werkt in ieder geval eenvoudiger als PM.
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Het eerste gedeelte van jouw posting klopt,maar PQBOOT is niet hetzelfde als PowerQuest Bootmagic,en die je heb je nodig(of een andere bootmanager)om een multiboot te maken waar je bij de start van je pc kan kiezen met welk OS je verder wilt. Dus zorg dat je bootmagic kan te pakken krijgen-->op de oudere versies staat deze op dezelfde cd-rom als PM.
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Heb het ff nagekeken en 't zou ook moeten lukken als je onder PQ Boot het ID opgeeft van de partitie die je wilt zichtbaar maken--->de andere komen dan automatisch op "No" Visible te staan. Dus je zal kunnen opstarten met het OS die je hier markeert-->meer niet. Try it out ! ps.Maak ook steeds die 2 nooddiskettes aan-->kunnen van pas komen!
Gast Geplaatst: 9 maart 2003 Geplaatst: 9 maart 2003 Hallo SATAPPIE ik heb het al zo ver kunnen krijgen.Ik heb eigenlijk geen zin om alles nog een keer te doen.Als het zo niet lukt dan laat ik het ook hierbij.dan doe ik het maar met de partitie van 20gb en w98.Maar het zou heel erg mooi zijn als het lukt de nieuwe partitie zonder dat ik alles moet formatteren zou kunnen installeren.Ik ben eigenlijk niet zo goed met dos.Ik kan wel formatteren en alles overnieuw installeren maar een partitie heb ik nog nooit gemaakt maar ik wilde het toch proberen en dat is me alleen zo ver gelukt.Maar alsnog bedankt.groetjes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen