Gast Geplaatst: 12 maart 2003 Geplaatst: 12 maart 2003 ik had zelf problemen met de dreambox na het inbouwen van de harddisk regelmatig vastlopers en schokkend beeld bij het afspelen nu heb ik een extra voeding ingebouwd zonder relais en de harddisk draaid prima en de box is veel stabieler het opnemen gaat perfect en afspelen ook als ik de dreambox standby zet schakeld de harddisk ook uit nu mijn vraag is het nu zo dat de 0 volt lijn van de voeding dreambox en de o volt lijn van de extra voeding aan elkaar moeten zitten i.v.m spannings verschil het is al een paar keer gevraagd in de topic`s maar geen andwoord op gegeven iemand die mijn andwoord kan geven
Gast Geplaatst: 12 maart 2003 Geplaatst: 12 maart 2003 Als je een 80 aderige IDE gebruikt zitten er 40+ aand gnd (0V), bij een 40 aders kabel ook een paar, maar ik weet niet precies meer hoeveel.... skippy2
Gast Geplaatst: 12 maart 2003 Geplaatst: 12 maart 2003 ik gebruik een 40 aderig kabel die megeleverd is bij de box als ik het goed begrijpt dan liggen de o volt lijnen aan elkaar dus
arnoldl Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 yep via de ide kabel , zelf zou ik hem ook direct aan elkaar leggen . grtx , arnold
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 maar als je een externe voeding gebruikt blijft dan je harddisk niet continu lopen ? ik zit er zelf ook aan te denken een externe voeding te gebruiken want ik ben niet zo'n fan van de modificatie (externe voeding is volgens mij de beste oplossing ) iemand tips over of hij blijft lopen en welke voeding kan ik he beste aanschaffen en waar ( mag natuurlijk ook via PM ) gr skilder
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 Bij sommige schijven niet Skilder. Dit hangt af van de sturingcommandos die de schijf ondersteund. Deze word dan auto uitgeschakeld om de .... min dacht ik zo
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 ik heb hier de door dream multimedia duitsland goedkeurde 120 gig maxtor schijf ( ik weet niet of het verschil maakt hoor ) maar is er een voeding die veel gebruikt word ? ( bij ***geen-reclame*** ofzo te bestellen ?? ) gr skilder
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 bedankt voor jullie antwoord ondangs dat mijn voeding aangepast was toch problemen met de harde schijf vandaar de extra voeding de harde schijven van western digital schakelen keurig uit als hij op standby gaat en schakelen ook uit als er ongeveer 10 minuten geen aktie is dus er is geen relais nodig ben vandaag nog naar de electronica zaak geweest en een nieuwe kleine voeding gehaald die 12V 1A en 5V 4A leverd mooi klein en maar 10 euro en hij wordt ook nog niet warm en zit in kunstof behuizing de dreambox loopt mooi stabiel en opnemen en afspelen gaat ook als een zonnetje geen schokken meer
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 Bij mij heb ik ook een extra voeding erbij gezet,maar heb hier ook een relais tussen zitten. Als je de decoder in diepe standby zet(via hoofdmenu)dan schakeld de extra voeding ook uit. Zonder relais zou er anders altijd stroom op de HD blijven staan. Het werkt op deze manier prima Groeten Rsat01
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 dat er spanning op de harddisk blijft staan is niet erg als hij uitschakeld is blijft de voeding in ruststand net als de voeding op het mainbord van de dreambox het kan geen kwaad voor de harddisk hij gaat er niet stuk van je krijgt het zelfde als je de pc in standby zet dan blijft er ook spanning op de harddisk staan
bbbb Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 hoe sluiten jullie die extra voeding aan want als je soldeer vervalt toch je garantie vriendelijke groeten bbbb
Gast Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 als je niet aan de dreambox wil solderen dan moet je de voeding apart naar buiten laten komen alleen krijg je dan moeilijk de deksel er op dus daar moet je wat op verzinnen en zul je in sommige gevallen ook wat aan koeling moeten doen gebruik in ieder geval een voeding die niet al te warm wordt of je moet de voeding extern moeten houden en alleen met de 12 en 5 volt lijnen naar de box
mietde Geplaatst: 13 maart 2003 Geplaatst: 13 maart 2003 De voeding extern houden lijkt me zeker voor zo'n mooi in plastic omhulsel verpakte voeding een uitstekende oplossing. Als het hier van de zomer in huis weer zo bloedheet word... You cannot ignore that member
Gast Geplaatst: 14 maart 2003 Geplaatst: 14 maart 2003 Beste Dreamfanaten, zou een van jullie mij willen uitleggen via een PM hoe ik de extra voeding moet aansluiten? Wel zo dat de harddisk ook moet uit gaan, zoals het nu ook gebeurd. Ik ben in bezit van de Maxtor 9: 80 GB silience 7200 tpm harddisk. En weten jullie ook waar ik de voeding 12v 1a 5v 4a kan kopen. B.v.d
Gast Geplaatst: 14 maart 2003 Geplaatst: 14 maart 2003 de voeding kun je bij iedere elektronica zaak kopen of je neemt een oude voeding van een laptop of zo hij hoeft niet perse` 12V 1A en 5V 4A te zijn ik heb hem genomen omdat hij toevallig op vooraad was en deze was meer dan voldoende voor alleen de harddisk en hij was lekker klein je kunt op de forums voor de dreambox voldoende info vinden om een voeding in te bouwen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen