Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een win tv pvr pci kaart, maar als ik er mee opneem met realtime mpeg encoder zit er in het opgenomen beeld voor 10 tot soms wel 30 % bevroren frame`s in.

In welke stand ik de encoder ook zet, er zit geen verbetering in.

Als ik een avi maak gaat het perfect, maar dan is elke minuut 1 GB, en dan is de harde schijf wel heel erg snel vol.

Afstand bediening werkt ook al niet maar dat is waarschijnlijk een driver die ik van internet af kan halen.

het zou toch perfect moeten kunnen werken , anders snap ik niet dat ze zo iets kennen verkopen, zeker niet als pvr.

Wie heeft er meer ervaring met die kaart en weet een oplossing hier voor.

AAn mijn computer kan het niet liggen denk ik, Pentium 4, 2.8 , 1024 werkgeheugen, het capture doe ik naar tweede harde schijf, waar ook de software van de kaart op staat, maar niet het besturings program opdraait.

John

Geplaatst:

probeer de kaart in een ander PCI slot. Kijk in dokumentatie van je PC / moederbord welke slots niet geshared zijn met IDE controller en AGP slot en gebruik bij voorkeur één van de slots die daaraan voldoen.

Check ook onder windows device manager dat DMA voor de 2e harddisk aan staat.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Wat is de nederlandse benaming van dma?????

Kan de term DMA niet vinden, is waarschijnlijk anders in het nederlands.

John

Geplaatst:

kijk op je PC onder 'configuratiescherm' -> 'systeemeigenschappen' -> 'hardware' -> 'apparaatbeheer' -> 'IDE ATA/ATAPI controller' en dan dubbelklikken op de IDE controllers en onder tabblad geavanceerde instellingen kun je de DMA instelling vinden.

En ja onder nederlandse windows heet dat ook DMA. Uitleg wat het is kun je vinden door onder 'start' -> 'help' dan 'dma' intypen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

oke, gevonden, maar de instelling stond al op DMA, nu nog kijken of hij in goede slot zit, ga even terug naar powerline die hem voor mij hebben ingebouwd.

Hou je op de hoogte.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. John

Geplaatst:

kijk ook een op deze website van hauppauge . Ze zijn normaliter aktief qua gebruikers ondersteuning en hebben ook een forum specifiek voor hauppauge produkten.

In dat forum lees ik o.a. dat moederborden met de Intel 845 D E G of P chipset vergelijkbare problemen geven. Als je de PC dus specifiek bij Powerline voor dit doel gekocht en je hebt een mobo met genoemde chipset zou je een ander moederbord kunnen vragen of in ieder geval Powerline laten aantonen dat het wel werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen