Gast Geplaatst: 14 maart 2003 Geplaatst: 14 maart 2003 Ik heb sinds kort een Nexus kaart in mijn computer. Deze werkt prima, en kan o.a. opnemen in pva en mpeg2. Dit werkt erg goed met een perfecte kwaliteit. Maar ik wil die files graag omzetten naar svcd en dat lukt me niet. Als ik probeer om zo'n file in tmpgenc zegt hij "can not open, or unsupported", bij cce zegt hij "does not have a handler to process it", dvd2svcd die ook met pva werkt stopt er halverwege mee. Ik kan van een pva wel een mpg maken. Bij het demuxen kan tmpgenc wel de mpa inlezen maar weer niet het videogedeelte. Ik ben hier nu 2 dagen mee bezig en tot nu toe geen enkel resultaat, niks helemaal niks. Heeft misschien iemand een tip, want ik weet niet wat ik verder nog kan proberen. ME of XP, onder beide geprobeerd maar helaas. Ik heb de files ook onder verschillende prog. opgenomen, maar niks. Tip's suggesties zijn van harte welkom.
Bart Geplaatst: 14 maart 2003 Geplaatst: 14 maart 2003 wanneer je bij tmpgenc onder mpeg tools gewoon demux (dus niet simple) selecteerd zou je zowel video als audio stream moeten zien? Je kunt trouwens beter met ds.jar (jave applicatie) of met pvastrumento de-multiplexen omdat deze eventuele opname fouten (dropped frames) herstellen. Wanneer je volledig in tmpgenc werkt wordt je resultaat waarschijnlijk niet beeld / geluid synchroon. De m2v video en mp2 audio file kun je dan in tmpgenc tot svcd multiplexen. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 14 maart 2003 Geplaatst: 14 maart 2003 Bedankt voor je reactie. Ik heb een file met PVAStrumento gedemuxd. In de logfile stond het volgende: ==DEMUXING== AES: E:\test\Qa.mpa VES: E:\test\Qv.7129716.½™C FIXING startup delay. FIXING stream synch. ADJUSTING GOP timecodes. Syncing start: Cutting audio. ALERT> 3 audio frames missing at 00:00:07.379 9 audio frames missing at the end. ALERT> Temporal structure wrong in GOP - dropping Done. Video bitrate: max 6700 , avg 4029 kbps Setting first sequence header to avg. bitrate Video: 186 pics 00:00:07.440 Audio: 310 frames 00:00:07.440 Daarna heb ik de extensie van de videofile verandert in mpv, en de beide files geprobeerd te multiplexen in tmpgenc als svcd(vbr). Als warning gaf hij: 1495s packets cause buffer underflow Daarna de gemultiplexte file geprobeerd in tmpgenc binnen te halen. Weer can not open, or unsupported. Geprobeerd met Nero als svcd te schrijven, krijg ik een melding is not Super Video compliant.
Bart Geplaatst: 15 maart 2003 Geplaatst: 15 maart 2003 het niet svcd compliant zijn hoeft niet heel erg te zijn en ligt er waarschijnlijk aan dat je in tmpgenc niet naar een officiele svcd resolutie geconverteerd. Kun je aanpassen in tmpgenc. Vaak speelt een dvd speler deze niet officiele resolutie wel goed af. Je zou dus beste eens met een rewritable een beetje moeten experimenteren wat wel en niet werkt. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 16 maart 2003 Geplaatst: 16 maart 2003 Bedankt voor je reactie. Ik heb intussen een methode gevonden om svcd te maken die goed werkt. Opnemen in pva --> pvacut --> pvastrumento --> dvd2avi --> tmpeg --> Nero of vcdeasy. Staat beschreven op de magicsite.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen