Ga naar inhoud


Galaxis 500 IRD Voedingsprobleem opgelost


Gast

Aanbevolen berichten

Er is al vaak geschreven over het voedingsprobleem van de Galaxis 500 IRD. Zelf heb ik ook last van het probleem gehad en dankzij deze forum heb ik het met gemak opgelost. Bij het oplossen ben ik secuur te werk gegaan en ben begonnen met het tekenen van de opbouw van de voeding en de plaatsing van de componenten.

 

Voor degene die het interessant of handig vinden plaats ik hier een pdfje waarin ik de tekeningen heb ondergebracht en een note waarin een uitleg staat over de reparatie (dubbelklikken op het icoon linksboven op de eerste pagina v/d pdf).

 

De tekeningen geven de plaatsen van de condensatoren en de dioden aan, de waarden van de condensatoren en de condensatoren die de meeste problemen geven en vervangen moeten worden.

 

Als opmerking moet ik nog stellen dat deze tekeningen van mijn voeding uit mijn Galaxis 500 IRD zijn. Ik heb nml gelezen dat er meerdere soorten voedingen zijn gebruikt in verschillende Galaxis 500 IRD ontvangers. Dus de tekening kan dus van ontvanger op ontvanger verschillen.

 

 

De link: http://home.tiscali.nl/sleutjes/files/satelite/galaxis/psu.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...