Ga naar inhoud


vraag aan de pvr 4000 gebruikers


alejandro

Aanbevolen berichten

ik heb me gisteren laten informeren over een pvr4000 en toen kwam er een rare opmerking van de verkoper dat als je iets opneemt op de hd,je het de volgende maand niet meer terug kan kijken doordat er een key-update is geweest,en dus de decodering niet meer klopt.

kan ik dat bij jullie(de pvr4000 gebruikers) verifieren?

bvd,

Alex

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is maar voor een klein gedeelte waar, nl als je tijdens de opname naar een andere gecodeerde zender zit te kijken. Als dit het geval is, wordt de op te nemen film gecodeerd opgeslagen, omdat er maar 1 tuner tegelijk gedecodeerd kan worden. Je kunt dit weer verhelpen door indien je tuner vrij is de film te kopiëren (dit kan op hoge snelheid), waardoor de kopie ongecodeerd wordt opgeslagen. Dit probleem heb je ook indien je de film wilt overzetten naar je computer. Dit gaat ook niet goed als hij gecodeerd is opgeslagen.

 

Success

 

Arinka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is het zo dat als de TF4000 zichzelf aanzet door de timer dat deze dan altijd opneemt vanaf tuner 1 en daarmee is de opname ongecodeerd. Als ik een opname programmeer doe ik dat altijd op tuner 2. Ik kijk altijd zelf naar tuner 1. Op deze manier wordt ik nooit gestoord als de TF4000 met een opname begint. Als ik zit te kijken neemt hij wel op van tuner 2 en is de opname hoogstwaarschijnlijk gecodeerd.

Dat is bij mij het geval, maar de zenderlijsten van tuner 1 en 2 zijn bij mij dan ook identiek.

Als ze dat niet zijn dan zal dit wel niet opgaan.

 

De TF gaat er vanuit dat er niemand kijkt als hij zichzelf aanzet door de timer, anders had hij waarschijnlijk al aangestaan voordat de opname begon.

 

CU

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alejandro:

Citaat:
je het de volgende maand niet meer terug kan kijken doordat er een key-update is geweest,en dus de decodering niet meer klopt.

 

Ook dit is gedeeltelijk waar, je hebt nog een paar weken extra, want de keys veranderen wel per maand, maar de oude blijft nog een paar weken geldig, totdat in de maand daarop de update komt, omdat ook de plaats van de nieuwe keys veranderen, bijv van 0C naar 0D.

Maar om op zeker te spelen, gewoon gedurende de nacht direct de film copieren, en de originele film verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kopieer standaard de films e.d. waarvan ik denk dat ik ze later wil zien.

 

De korte termijn programma's (ehh 2vandaag e.d.)die ik op korte termijn zal gaan kijken laat ik gewoon zo, want die kijk je toch snel of je gooit ze weg.

 

Dat werkt Ok en je houdt de schijf lekker schoon.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...