Ga naar inhoud


signaal uitval


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik iedere keer dat de reciever signaal aan het zoeken is.

De kwaliteitsbalken blijven heen en weer schieten terwijl alles goed afgesteld staat.

Is er iemand die dit probleem herkent?

 

Gebruik een 2110 2ci met een aston 1.05 + MM 1.02

Diseqc schakelaar met dubbele LNB.

Gisteren de MM eruitgehaald bleef het beeld goed. Na een half uur weer erin gestopt. De rest van de dag geen problemen gehad.

Vandaag echter weer hetzelfde probleem. Maar nu helpt er niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klinkt als een LNB probleem.

controleer eerst de aansluitingen van de coax kabel (F connectortjes) eens goed. als deze kortsluiting maken dan kan je dit soort zaken krijgen.

Verder kan het vocht in je LNB zijn, of in de coax kabel. Als de zaak buiten niet goed is afgedicht komt dit nogal eens voor.

Ook kan het zijn dat je LNB meer dan 3Mhz afwijkt van de opgegeven frequentie. De ontvanger lockt dan soms wel, en soms niet op het signaal. Dit kan je eigenlijk alleen controleren door een andere LNB te monteren, of je ontvanger op een andere schotel aan te sluiten.

Als laatste kan natuurlijk ook je ontvanger defect zijn, maar erg waarschijnlijk is dat niet. in 90% van de gevallen zijn de redenen het buitengebeuren.

Ik ga er wel vanuit dat je schotel zoals je zelf meld goed is uitgericht.

 

succes,

Peter.

 

 

Oh, kan natuurlijk ook nog je diseqc schakelaar zijn die defect is. draai deze er eens tussenuit.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie bedankt voor je antwoord.

Ik had al aan de LNB gedacht, maar de tweede LNB ( op de hotbird)stond vanmorgen ook te fietsen.

Van de disecq had ik de indruk dat hij het, of wel, of niet doet, en ik heb niet genoeg kabel om hem er even tusseuit te halen.

Na een uurtje klooien deed hij het trouwens wel de rest van de dag. Het is tot nu toe alleen s'morgens het geval.

Dit geeft mij het gevoel dat vocht een rol speelt.

Ik zal morgen eerst de kabelaansluitingen stukje afsnijden en opnieuw monteren.

Laat ik over een paar dagen wel weten hoe het is.

Groeten Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...