Gast Geplaatst: 18 maart 2003 Geplaatst: 18 maart 2003 Hi ! Ik heb sinds de aankoop van mijn DB volgend probleem. Heb reeds op verschillende forums alles nagelezen maar toch blijft het volgende onopgelost. Heb mijn db aangesloten op mijn router (Linksys BEFRU41, latest update) Router IP = 192.168.0.1 Mijn PC is ingesteld op IP 192.168.0.2 De Dreambox op IP 192.168.0.5 Alles op subnet 255.255.255.0 Kabels gechecked met een kabeltester en OK bevonden. CuteFTP geïnstalleerd Config in mijn dreambox : IP: 192 .168 .0 .5 Netmask: 255 .255 .255 .0 Nameserver: 195.238.2.21 (DNS Skynet.be) (result 0) of ook geprobeerd 192.168.0.1 (result 0) Gateway: 192.168.0.1 Nu hetvolgende : Download DB naar PC = +- 6Mbps toegang tot de directories is geen probleem werken via html-dreambox is ook geen probleem. Maar... het uploaden naar de DB is niet mogelijk ! (vb maken folder MP3 werkt, maar MP3's uploaden werkt niet.) Key-update -> DB freeze en moet heropstarten. (niet mogelijk dus) Auto-update... lijst krijg is er heel zelden door.. indien dit lukt begint de DN te downloaden maar na 5 minuutjes maar 2k, dan stopt ie) Heb reeds nieuwe router gekocht (Dlink 614+) maar hier net hetzelfde... Hier heb ik professionele hulp dringend nodig. Thanks a lot ! ahja, update via dreamuplan werkt natuurlijk ook niet, wel serieel
Gast Geplaatst: 18 maart 2003 Geplaatst: 18 maart 2003 Vervelend probleem wat je hebt. Om tot de kern van de zaak te komen raad ik je aan om eerst eens te kijken of je up en downloads wel voor elkaar krijgt met alleen een (nieuwe) crosscable tussen je pc en de db. Als dat niet werkt weet je iig dat je het niet hoeft te zoeken in je netwerk / internet verbinding. Je hebt in dit geval natuurlijk geen verbinding met het internet, maar je ftp programmas zouden goed moeten werken. Heb je dan nog een probleem dan is het of je db of je pc. Volgende stap zou zijn met een andere pc proberen. gewoon elimineren. Ik werk hier met een linksys switch tussen mn pc en db, geen enkel probleem, het kan zijn dat je omdat je via een router werkt ergens iets in je routing hebt staan wat de problemen maakt. Bv filters, het kan heel veel zijn. Naarmijn idee is de ideale opstelling al je interne apparaten met een hub of beter een switch aan elkaar te hangen zodat daar geen "routing" tussen plaatsvindt, en op diezelde hub / switch ook je router aan te sluiten, zodat die niet IN je netwerk zit, maar tussen je netwerk en je internetverbinding. succes
Makagu Geplaatst: 18 maart 2003 Geplaatst: 18 maart 2003 Hi Pebo, laat uw nameserver eens op 127.0.0.1 staan dit is trouwens het inwendige address van elke PC en verander deze niet naar een DNS van Skynet of het IP adres van uw router want snap niet wat je daar mee wilt bereiken. Werkt hier als een trein met zowel een Linksysrouter en een DI614+ . Ik laad zelf alles wireless in (zelfs vanop 2 km afstand met buitenantennes natuurlijk) het enige wat ik nog niet kan is een USB DWL120+ eraan hangen zodat ik volledig wireless ben daar ik niet weet waar ik de soft voor dit USB dev moet installeren. Probeer eens te pingen vanaf uw PC In dosbox c:\ping 192.168.0.5 (uw dreambox) en kijk wat zijn reactie tijd is Greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen