Ga naar inhoud

Maxtor 80Gb - 5400 rpm schijf; DB wel modificeren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een Maxtor 80Gb harddisk die op de lijst van Dream staat in mijn Dreambox stoppen maar mijn DB voeding is nog niet gemodificeerd. Is dat nodig voor 5400 rpm schijven of kan het ook zonder? Ik heb namelijk geen zin dat ze in de DB gaan zitten klooien terwijl nu alles werkt nu er nog geen HDD inzit. Iemand ervaring met die schijf?

Ik hoor namelijk bijna iedereen hier over de gemodificeerde DB's en 7200 toeren schijven.

Thanx alvast!

Grtz. Kestenz

Geplaatst:

interessante vraag.

dat zou ik ook graag willen weten.

Is modificatie alleen nodig voor een 7200 rpm schijf?

Geplaatst:

Als je de voeding modificeerd ben je verzekert van een goede werking + als je volgent jaar een andere hd koopt weet je dat hij ook werkt.

P.S. het ziet er netjes uit dus niks geen geklooi als ze het bij dream doen.

Dreambox DM8000HD

AZBOX Premium +

Geplaatst:
Citaat:
P.S. het ziet er netjes uit dus niks geen geklooi als ze het bij dream doen.

Nee dat snap ik maar die dealer van mij die zei al dat het niet nodig was dus kreeg de indruk dat ie er weinig zin in had en wil het wel effe zeker weten voordat ik hem aan mijn DB laat solderen. Heb zelf geen ervaring in de Electronica en soldeertechnisch ook geen Pro dus moet het laten doen en dan het lieftse zo dat ik mijn garantie gewoon behoud.
Geplaatst:

Ik heb zelf wd 80g die nu goed werk en ik vindt dat de ontvangs ook beter is als daarvoor.

Zoek even in dit forum en je zal zien dat er meer mensen met me eens zijn .

Sommige hebben een lose voeding erbij en dat werk ook goed ik heb er voor gekozen om het dream te laten doen voor de garantie.

Dreambox DM8000HD

AZBOX Premium +

Geplaatst:

Ik heb een tijd lang een geleende 4g120 van maxtor in mijn box gehad en daarmee liep hij zonder modificatie perfect!

Nu heb ik een gemodificeerde box en daarmee draaide de schijf even goed.

Inmiddels zit er een 7200 120 GB in van Maxtor (6y120) en die doet het ook perfect op de gemodificeerde voeding.

Moraal van het verhaal: Voor die specifieke 5400 toeren schijf had ik geen modificatie nodig. Voor de nieuwe schijf waarschijnlijk wel, maar dat kan ik nu niet meer met zekerheid zeggen omdat de box al aangepast was voordat ik de schijf plaatste.

Groetuh,

Tox.

Geplaatst:

Heb hier Maxtor 80Gb inzitten en voeding is niet aangepast

moet het eerste schokkend beeld nog tegenkomen, maar indien uw leverancier het gratis doet zou ik het U wel aanraden. Ik pas mijn voeding een dezer zelf aan met betere componenten dan hetgeen ze aanbieden. Hetgene waar op moet gelet worden is de MAXIMUM temp van de capaciteiten. Deze moeten MINIMUM 105 Deg Celcius zijn

anders heeft het geen nut de schakelende voeding aan te passen met grotere waarden als ze binnen de korste tijd opgebruikt zijn (of zelfs ontploffen) door de grote warmte ontwikkeling die er onstaat.

Greetz

Geplaatst:

ik vind dat de beste resultaten toch met een externe voeding bereikt wordt dan maakt het niet uit welke disk je er in zet

want de voeding die ze er in hebben zitten is toch wel onder de maat hij voldoet net met als gevolg dat als je nog een disk plaatst hij toch niet stabiel werkt en de warmte ontwikkeling behoorlijk is wat de levensduur ook niet ten goede komt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen