Gast Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 Vraagje.... Ik heb momenteel Samsung 9500 met 85 cm CityCom schotel en LNB met monoblok, nu zit ik erover te denken om een motor te nemen met een enkele LNB.... Maar wat zijn nou hier de grote voordelen van, wat kan ik nog meer ontvangen dat ik echt moet zien ? Maak nu voornamelijk gebruik van de verschillende nieuwskanalen en film kanalen (frans, met engelse text)
NL1PDV Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 Tja een rotor erop, Ik heb sindskort ook 1 , de motech sg2100 , en dit is een pracht van een rotor.. het is gewwon weg een lust om tezien wat je allemal wel niet kunt ontvangen.. Enzo gekke duur vond ik hem ook niet.. Ik vind nu dat ik mij rotor heb dat mijn ontvanger nu echt tot zijn recht komt.. zou zeggen gewoon doen.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 Tja dat is eigenlijk simpel uit te leggen... je kunt dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer zien dan nu. tevens omdat je opgeeft dat je een MM hebt is de uitbreiding aan de kant van de sateliet-posities die je kunt vangen > een kompensatie van de zenders die ons allen het laatste jaar zijn afgenomen... je kunt stellen de italiaanse zijn weg maar de scandinaviers zijn "terug" middels je rotor. verder kun je het best even op kingofsat.net de satelietposities afklikken en zelf tellen hoeveel er wel niet extra ontvangen kunnen worden tov je monoblokkie... cheers Orlando in Love Japanese Breackfast
harry37 Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 En bovendien kan tegenwoordig een kind de was doen. Niks geen extra kabels, kastjes of voedingen of zo. Je disecq motor gewoon tussen je paal en de schotel zetten en de rest doe je vanaf je afstandsbediening. Lees wel de instructies op dit forum, anders ben je veel langer bezig. En oh ja: koop tegelijk een satfinder en een kompas. Scheelt je een hoop geklooi. Hartstikke leuk om het schoteltje te zien draaien als je een andere satelliet kiest. Of je wat met die extra kanalen kan doen hangt er van af, ik vind wel dat er leukere kanalen zijn dan die op de Astra, maar daar gaat het eigenlijk niet om, het is hier toch een forum van satelliet hobyisten en toch niet van televisiekijkers? Groeten, Harry
sretlow Geplaatst: 20 maart 2003 Geplaatst: 20 maart 2003 Onlangs zelf ook een Moteck SG2100 geinstalleerd (met een 65 cm schotel). Ik kan nu naast Astra ook Hotbird, Thor, Sirius en Hispasat ontvangen. Dat zijn wel de meest belangrijke. Nou, eigenlijk ontvang ik Hispa niet maar dat moet wel kunnen als je geen blokkering hebt (dus een gebouw oid dat in de weg staat). Op www.kingofsat.net kun je zien waar deze satellieten zitten of of je daar dus met de schotel naar kunt kijken. De filmkanalen die dan vrijkomen vind je vooral op thor en sirius. Deze zijn conax en die andere weet ik niet gecodeerd. De conax kanalen kun je bekijken door penta110_all in de MM te proggen. Astra: Canal+ NL en nog een aantal Canal+ uit andere landen, Premiere kanalen (7x: Duits/Engels), Premiere Direct (4x); Premiere Erotik (4x). Thor: Kiosk film zenders (22x: waarvan 3 sex, en de rest gedeeltelijk dezelfde films uitzendt op andere tijden) Verder op Thor ook nog Canal+ Zweden, denemarken enz...) Sirius: Ticket film zenders (8x, waarvan 3 sex). Verder TV1000 (3x) en CINEMA (3x) Hispasat: Palco film zenders (ca 20 zenders, waarvan 3 sex). Waarschijnlijk vergeet ik er nog een hoop. Wat je kunt doen is ff op de genoemde link kijken welke zenders movies uitzenden en of je de codering aan kunt. Dus SECA2 (mediaguard 2) kun je niet bekijken dus die kanalen zullen het niet doen. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Rakker71 Geplaatst: 20 maart 2003 Geplaatst: 20 maart 2003 WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL WEL Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen