Gast Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 Product: WinTV-Nexus-s Driver versie: WDM driver Applicatie versie: 2.10c (incl. firmware update) Signal level: rond de 93% Signal level: rond de 13 dB Specs van de pc: Moederbord: MSI Pro 5 (MS-6545) Processor: Intel Pentium 4, 2.2 Ghz Geheugen: 512 MB RIMM (PC800) Videokaart: Creative Labs 3D Blaster 4 Titanium 4600 (128 MB DDR) Geluidskaart: Creative Labs Sound Blaster Audigy Player 5.1 Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus D740X, 80 GB, 7200 rpm Besturingsysteem: Windows XP Professional + Service Pack 1 DirectX versie: 9.0 Software player: Windows Media Player 9 Resolutie: 1280x1024 Refresh rate: 75 Hz Kleurdiepte: 32 Bits Defragmenteerprogramma: Diskeeper 7.0 (ik defragmenteer iedere keer nadat ik wat heb opgenomen) Partitie E wordt alleen gebruikt voor de MPEG-2 bestanden van de WinTV-Nexus-s Hallo, Ik ben sinds kort eigenaar van een WinTV-Nexus-s en ik heb een aantal problemen. Ten eerste met de MPEG-2 (PS Audio/Video) bestanden die aangemaakt worden als ik opneem. Nu zit er wel eens reclame voor of achter het opgenomen materiaal en normaal knip ik dat met TMPGEnc eruit alleen dit werkt niet, want het geluid loopt dan net voor op het beeld (lipsync probleem). Ik heb al wel gemerkt dat als je de MPEG-2 bestanden afspeelt dat bij het begin er eerst geluid komt en een fractie later komt het beeld er ook bij. Hetzelfde geldt ook aan het eind alleen dan omgekeerd (dus beeld stopt eerst en dan een fractie later het geluid). Nu kan ik mijn opgenomen MPEG-2 bestanden niet bewerken zonder het lipsync probleem te krijgen. Is hier een oplossing voor? Ten tweede heb ik met vooral de nederlandse zenders (zoals Ned. 1, 2, 3) dat de MPEG encoding (denk ik) niet goed gebeurt. Als ik het live (rechtstreeks) kijk dan is het goed, maar als ik het opgenomen materiaal afspeel dan krijg ik een schokkende weergave en MPEG blockvorming (het lijkt alsof het niet goed weergegeven kan worden, maar zelfs bij bijna stilstaande beelden krijg ik dezelfde symptonen). Is ook hier een oplossing voor? MvrGr. Robert
Bart Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 als je in tmpgenc wilt bewerken moet je de stream eerst door ds.jar of pvastrumento halen. Die korrigeren de kleine foutjes / dropped frames die in elke opname zitten. Opnames doe ik trouwens alleen met progdvb dus waarom beeld met orginele software happert weet ik niet. Naar mijn idee werkt progdvb sowieso beter dan de orginele software en is het voor opnames de beste keus. Kijk eens op http://www.happysat.de naar verschillende software en probeer die uit. In welke programma's heb je afspeelproblemen? Alleen in de Hauppauge applicatie of heb je ook andere soft dvd spelers (windvd of powerdvd) geprobeerd? Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 19 maart 2003 Geplaatst: 19 maart 2003 In aanvulling op het advies van Bart zou je misschien ook eens kunnen proberen om een opgenomen pva file te behandelen met pvinstrumento, dus een nieuwe pva file maken, dan die file bewerken met pvacut en de zo verkregen file converteren naar mpeg formaat met b.v. pva2mpg. Zo doe ik het tenminste en dat werkt aardig. Gr. Opa
Gast Geplaatst: 21 maart 2003 Geplaatst: 21 maart 2003 Het is gelukt! In PVA-Strumento laadt je het MPEG-2 bestand in en je klikt op Make PS (Program Stream). Hierna kun je wel met TMPGEnc knippen in je MPEG-2 bestanden zonder het lipsync probleem te krijgen. Als ik bij de Nederlandse zenders in .pva opneemt en het .pva bestand converteer (met pva2mpg) naar .mpg dan heb ik wel een foutloos beeld. Om met TMPGEnc te kunnen bewerken haal ik het ook weer door PVA-Instrumento. Toch blijft het vreemd dat ik niet op alle zenders foutloos in MPEG-2 kan opnemen. Hartelijk bedankt voor het helpen naar een oplossing. MvrGr. Robert
Gast Geplaatst: 21 maart 2003 Geplaatst: 21 maart 2003 Ik heb wat te vroeg gejuicht. Nadat ik geknipt hebt met TMPGEnc is er geen geluid meer. Bij het multiplexen doet ie ook niet de audiostream. Iemand suggesties? MvrGr. Robert
Onno Geplaatst: 21 maart 2003 Geplaatst: 21 maart 2003 Ik werk met MD (niet progdvb) MD record een pva file (AV-ps stream) (kiezen !) Met het prog PVACUT bewerk ik die file (knippen etc) In PVACUT na bewerking file saven als (nieuwe)pva file Met Prog DSJAR of PVAstrumento pva file converteren naar PS file (= mppeg 2 file) Die file speelt lipsync af in PowerDVD TMPGenc gebruik ik nooit ! Onno .
Gast Geplaatst: 22 maart 2003 Geplaatst: 22 maart 2003 Sorry, niks aan de hand. Ik was met een nieuwe versie van PVAStrumento (2.03) aan het spelen en dan heb je geen geluid meer na bewerking in TMPGEnc. Gelukkig had ik nog de oude versie (2.0.26) en dan loopt het foutloos. MvrGr. Robert
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen