Gast Geplaatst: 9 december 2000 Geplaatst: 9 december 2000 Hi,<P>Ik heb een probleem met loggen via een season1 en strong srt 8000.<BR>Deze kaart bezit een max232 en een 7407 en een aansluiting voor rs232 poort (com).<P>Het probleem is dat als ik wil loggen met welk programma dan ook, het prog. wel de reset klijgt en vervolgens niks doet.<BR>En daarbij vraag ik me af, als de season in mij tunner zit geeft mijn tunner aan 'Steek de smartcard in kaartlezer 1' of dit wel klopt. Ik heb in mijn voor mijn gevoel alles geprobeert wat er maar te proberen valt, ik heb ongeveer 30 icoontjes op mijn bureaublad van verschillende programma's maar geen een wil het doen bij mij. <P>Ik hoop dat iemand mij op weg wil helpen!?!?!<P>De kabel die ik gebruik werkt perfect met mijn JDM progger.<P>HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP <P>Gegroet Jeroen.<BR>
Gast Geplaatst: 9 december 2000 Geplaatst: 9 december 2000 Aanvullende info.<P>Als ik mijn werkende pic card in mijn tunner stop is de spanning netjes 5v maar als ik de season er in stop heb ik geen 5v.<P>Als ik vervolgens mijn pic card ZONDER eeprom in mijn tunner stop waardoor er een melding komt (het zelfde als bij mijn season) "STEEK DE SMARTCARD IN KAARTLEZER 1 A.U.B." meet ik ook GEEN 5v.
Gast Geplaatst: 10 december 2000 Geplaatst: 10 december 2000 Dat laatste lijkt me begrijpelijk... de ontvanger gaat de 5 v spanning pas geven als hij een smartcard ziet en dat doet hij op een of andere manier niet met je seasons...<P>Met seasons 1 heb ik ook problemen gehad maar de seasons 2 werkt perfect...<P>Maar welk programma wil je gebruiken ????<P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 10 december 2000 Geplaatst: 10 december 2000 Hi Satwatcher,<P>Ik zat zelf te denken aan Windecrypt!<P>Op het moment ontvangt windecrypt wel een reset als ik mijn tunner aan zet maar dat is alles.<P>Gegroet Jeroen
gert 2000 Geplaatst: 10 december 2000 Geplaatst: 10 december 2000 waar op heb je de sneheid van je com poorten staan die moeten op 11520 staan<BR>gr gert
gert 2000 Geplaatst: 10 december 2000 Geplaatst: 10 december 2000 sorry ik had niet goed gelezen bij mijn wou het ook niet met de strong lukken mischien dat het bij jou wel lukt met windecrypt .ik heb er toen een phillips 5816 aan gehangen en het werkt wel. maar de compoorten moeten wel op die snelheid staan<BR>gr gert
Gast Geplaatst: 11 december 2000 Geplaatst: 11 december 2000 Hi Gert,<P>Nadat ik de snelheid op 11520 gezet had, kwam de 5v wel op vanuit de tunner en het duurt ook langer nu voor dat er op het beeld die tekst verschijnt ( steek smartcard in..enz..) en in windecrypt verschijnt er ook iets meer (10 regels '00' in hex) maar dat is alles. Ik heb geprobeerd zoals er ergens anders op dit board staat om tussen pootje 16 van max232 een weerstand te plaatsen van 270 ohm maar dit help ook niet.<P>Bedankt voor de info. en ik blijf gewoon verder spelen, het moet gewoon lukken!!!<P>Gegroet Jeroen.
Gast Geplaatst: 11 december 2000 Geplaatst: 11 december 2000 Als je windy gebruikt vergeet dan niet het .ini bestandje te voorzien van de nodige informatie <P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Hi Satwatcher,<P>Ik ben gisteren even bezig geweest om mijn werkende pic card aan mijn season1 te knopen.<BR>Als ik in windy onder mode hem zet op log card en de snelheid op 9600 baud dan komt er info. binnen. Op de andere snelheden komt er alleen een reset binnen. De info die binnen komt kan ik geen touw aan vast knopen. Onder header een c..... commando en een hex reeks, ik kan hier niks uit halen. Als ik 3macs prog. gebruik komt de zelfde info binnen. Nog steeds kan ik hier geen touw aan vast knopen, dit is het zelfde als ik een terminal prog. laat mee lopen. Ik gebruik voor de season en de pic card de spanning uit mijn tunner.<P>Als ik de juist key file gebruik en windy op dubug mode zet komt weer de zelfde melding op mijn tunner door 'steek smartcard in ........enz.'<P>Welke stappen kan/moet ik nu onder nemen om hier keys uit te halen?????<P>Gegroet Jeroen.
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Dat bedoel ik nou... als je in de ini geen geldige keys zet dan kan je ook niet met je seasons ontvangen in windy...<P>Key updates krijg je heel makelijk te zien op windy als je in de ini de geldende PPUA en MKO1 zet....hoef je dan ook de piccard niet in te stoppen voor beeld en updates...<P>die C..... logs die blijf je houden...als je iets verder bent in de secamosc en de logmaterie zou je zelfs uit die harrewar van cijfers en letters zoveel informatie kunnen halen dat je daarmee de keys, ppua en mk's mee te weten komt....<P>Dus ga eens aan de slag met het ini bestandje zou ik zeggen ..... .)
Gast Geplaatst: 14 december 2000 Geplaatst: 14 december 2000 Ik heb naar de ini bestand gezocht maar kan het niet vinden. <BR>De MK01 is toch gelijk aan key 01 als ik mij niet vergis ik ben al dagen bezig om het aan het gang te krijgen ieder hulp is welkom.<P>BVD
Gast Geplaatst: 17 december 2000 Geplaatst: 17 december 2000 Ik gebruik decrypt 2.45 (Voor DOS, werkt al op een 386), de keys staan in keys.dat. Als je gaat loggen druk je op "L" en de data slaat hij op in log.dat. Dit allemaal met season1. Je moet er wel voor zorgen dat je de geldige keys hebt, anders kun je het loggen vergeten.<BR>Suc6<BR>Groeten BULLET!
Gast Geplaatst: 18 december 2000 Geplaatst: 18 december 2000 Hi,<P>Oke, ik ben dit weekend met keysat aan de gang geweest. Strong SRT 8000 Season 2 en keysat 3.3. Als ik in keysat de volgende instellingen gebruik dan kan ik volgens mij goed loggen maar, ik zie veel info. voor bij komen zo als de ident. date enz.... maar ook cw1 en cw2 decrupted en encrypted. Dit lijkt mij op de goede weg het probleem is alleen dat elke keer een een andere cw1 cw2 enz... door komt en heb ik iets aan deze info. <P>Instellingen:<BR>COM1 = hier hangt season aan<BR>9600<BR>8 = data bit<BR>2 = stop bit<BR>E = Even<P>Als command file gebruik ik secaguye6.kst.<P>Wat kan ik verder met dir prog. om hier werkende keys uit te halen. Het probleem is dat ik nergens de MK01 kan vinden. Ik heb begrepen dat dit ook niet zo maar wordt vrij gegeven omdat hier de keys mee zijn gecodeerd. <P>Maar, het probleem met de strong is in windy dat mijn tunner blijft aan geven 'steek smartcard in...........' omdat ik niet de goede MK01 heb. Zou iemand mijn deze meschien kunnen mailen AUB.<P>Ik ben ook even in de materie gedoken hoe de keys op gebouwd zijn met pin1 pin2 enz... maar dan nog zonder MK01 kan ik niks beginnen.<P>B.V.D.<P>Gegroet Jeroen.
Gast Geplaatst: 18 december 2000 Geplaatst: 18 december 2000 ALs je de werkende sessionkeys in secakeys.dat zet in windy en je gaat naar de configuratie van je com ports en zet dezen op seca en de baudrate op 9600 voor de strong dan moet het gewoon werken...<P>Inderdaad zal je heel moelijk geldende mk01 en PPUA zo op het net vinden. Deze heb je dus nodig voor een keyupdate...<P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 19 december 2000 Geplaatst: 19 december 2000 Hi;<BR>Zelfs met de actuele keys in de secakeys.dat file van Windy. krijg ik niets dan "garbage" die over het debug window rolt. Als ik de "keys used" tab aanklik krijg ik voor de SECA keys een blanco (zwart) scherm. Als ik de card emulatie aanklik en de tuner "reset" blijft deze wanhopig om een smartcard vragen. Ik heb zowat alle snelheden getest in de com-port setup doch zonder resultaat.<BR>Met Robinwin krijg ik vergelijkbare resultaten, veel data op het scherm (of in de log file) maar weinig concrete gegevens. Deze soft emuleert wel de smartcard voor de FTA kanalen, niettegenstaande ALLE key's, inclusief de MK01's zijn ingevuld met de actuele waarden voor ALLE paketten.<BR>Wat kan er nog fout gaan ? Ik heb een season II interface met een 6 Volt voeding (ruimschoots voldoende denk ik). Kan het aan de combi SRT8000-SeasonII liggen ?? <BR>Wie kan mij van talloze slapeloze nachten verlossen ?<P>THX<P>IQ
Aanbevolen berichten