Gast Geplaatst: 19 december 2000 Geplaatst: 19 december 2000 Hi IQ,<P>Ik ben bang dat wij gewoon de verkeerde tunner hebben. Ik denk dat de SRT8000 zich gewoon niet laat voppen door een season interface. <P>Jij bent al een stuk verder dan mij want ik ben op het moment bezig de MK01's te vinden maar na afgelopen weekend ben ik er maar mee gestopt. Omdat ik er zoveel uren ingestoken had dat ik bijna geen slaap gehad heb.<P>Hoe heb jij de MK01 keys verkregen of zou jij me meschien kunnen helpen te zoeken of meschien AUB te mailen zou ik zeeeeeer op prijs stellen. <P>Want als ik deze keys heb heb ik weer een nieuwe doel om te gaan zoeken om het aan de praat te krijgen met de SRT8000. <P>Maar ik begrijp een ding niet. Om een autoupdate van de keys uit te krijgen moet je de mk01's hebben dus, zouden deze voor op het moment volgens mij alleen IDENT 00 19 in mijn PIC kaart moeten staan toch?<P>Als jij mij kunt helpen met deze mk01's dan ben ik heeel blij.<P>Gegroet Jeroen.<P>
Gast Geplaatst: 19 december 2000 Geplaatst: 19 december 2000 He Jeroen je komt al inderdaad aardig in de hele goede richting <P>Als je inderdaad een wafercard heb waarin bijv C+ autoupdate is kan je als je de eeprom uitlees en de bin ervan inlees in een editor inderdaad er heel makelijk achterkomen wat de mk01 en PPUA is.<P>Mocht je geen AU file in je eeprom hebben dan moet je maar eens in je archief of op het internet gaan zoeken naar een oude AU file en daar de bin van uitlezen. Sommige daarin vermeldde mk01 en PPUA werken misschien nog wel..... <P>Succes ermee !!!!<P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 19 december 2000 Geplaatst: 19 december 2000 Ik heb m.i. alle (juiste) keys (01-0C,.... etc.) en de cfg. file aan de hand van de bijgeleverde voorbeelden opgemaakt. Toch werkt de emulatie niet !!! Het "debuggen" wel, ttz.de data komt binnen mard Windec. haalt er geen keys uit, zelfs niet de courante OC-D-E- keys. <BR>OK, de 01 key heb je nodig voor de key van de volgende maand (of periode) vast te krijgen. Zonder deze moet je toch de "huidige" keys kunnen loggen.<P>Geetings;<P>IQ
Gast Geplaatst: 21 december 2000 Geplaatst: 21 december 2000 Hi,<P>Er is mij iets opgevallen tijdens het leggon met mijn SRT8000 season en Keysat 3.3b1.<P>Als de snelheid op 9600,8,2,E staat en de secagey6.kst geladen is en ik ga loggen, dan zie je duidelijk dat er een goede verbinding is. KA en DA vliegen over het scherm. Nadat keysat antwoord gekregen heeft op de vraag over de zender informatie<BR>(C1 40 05 27 ik dacht dit commando)dan komt er een lange HEX string binnen die begint met 00 71 00 19 33 44 55 66 77 88 99 88 77 66 55 44 33 22 11.<BR>Hier in staan dan de ident datum tot wanneer het abo loopt datum van het loggen de cw1 en cw2 enz..... maar, Tussen door staat er UNKNOWN = 00 71<BR>hier onder staat wel weer de gewoone info. zoals dus de ident enz...<BR>Maar als hij verder loopt komt er na de Signature = 11 22 33 44 55 66 77 88<BR>weer unknown command = 90 00 C1 3A ..<P>Het probleem is dat 90 00 is een return van de tunner van de data is ok en C1 3A xx is weer en nieuw commando. Het lijkt wel of de tunner 2 bytes extra stuurt. Kan ook zijn dat ik iets verkeert doe maaar wie weet.......<P>Naast me log van keysat had ik een MOSC uitleg liggen van hoe de codering is op gebouwd en de commando's antwoord en vraag steling tussen tunner en piccard.<P>Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen hier over en meschien werkt deze combi daarom niet??!?!?!??!?!?!?<P>Gegroet Jeroen
Gast Geplaatst: 21 december 2000 Geplaatst: 21 december 2000 Ik val er even tussenin.<BR>Ben zelf al een tijdje aan het klungelen met mijn Strong-8000 en Seasons 1 en 2, maar ik krijg mijn Strong nog steeds niet zover dat hij de kaart ziet (smd-pic).<BR>Ik krijg de indruk dat dit jouw wel gelukt is.<BR>Moet de seasons aangepast worden of is het een kwestie van de juiste informatie van de software.<BR>Ik heb inmiddels verschillende soft gebruikt met hier en daar wat communicatie maar buiten verschillende foutmeldingen krijg ik met geen van alle de kaart herkent.<BR>Indien mogelijk had ik graag een zetje in de goede richting.<P>B.v.d. SatKlungel.<BR>
Gast Geplaatst: 21 december 2000 Geplaatst: 21 december 2000 Hi,<P>Zie hier boven voor mijn instellingen.<BR>Als je een werkende pic kaart heb moet je deze achter in je seasons 2 prikken en dan je season 2 in de 8000 dan moet je gewoon beeld hebben!!!! En de software die je gebruikt met op loggen staan als je hem op dubug mode zet zoals in windecrypt 1.05 dan geeft de 8000 'steek smartcard enz....' aan.<P>Gegroet Jeroen.<BR>
Gast Geplaatst: 22 december 2000 Geplaatst: 22 december 2000 Bedankt Jeroen, ik doe mijn naam weer eer aan. (ben het stuur aan het zoeken onder de motorkap)<BR>De seasons maakt niet perfect contact in de strong, na wat bewegen komt er inderdaad beeld.<BR>Ben weer 1 stapje verder.<BR>Status rapport:<BR>Wanneer windy staat op "emulate card" komt er nogal wat communicatie op het scherm en verdwijnt het beeld van de TV. (geen melding van geen smartcard)<BR>Mij lijkt het dat wanneer de instellingen in de ini-file correct zijn, de strong beeld zou moeten geven.<BR>Wanneer windy staat op "log card" komt het beeld weer terug, verschijnt op het scherm de melding:<BR>TS: f7 = Direct Convention<BR>T0: ef = TB TC TD Specified, 15 historical characters<BR>TB1: 63 = Vpp = 3V, Ipp = 75mA<BR>TC1: fe = Guard time is 254 bits<BR>TD1: 00 = T0 Protocol<BR>(de waarden bij TB1 stonden eerder op 0)<BR>Daarna niets meer.<BR>Even mijn hoofd af laten koelen en dan waag ik me er weer aan.<BR>Elke hulp is welkom.<P>SatKlungel.<BR>
Aanbevolen berichten