Gast Geplaatst: 20 maart 2003 Geplaatst: 20 maart 2003 Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik volg de handleiding tijdens het installeren van de nvidia drivers op mijn kernel. Toch krijg ik mijn linux (mandrake doplhin (9.0)) niet meet opgestart hierna. Iemand een oplossing of een goede beschrijving van installatie volgorde? =>Heb gisteren geupdate naar mandrake 9.1, deze heeft nu de laatste nvidia kernel driver dus ben even gerust wat dit betreft :-) Greetz {Spirit}
frozen-sky Geplaatst: 21 maart 2003 Geplaatst: 21 maart 2003 In principe doet de Nvidia driver niets met de kernel zelf (dacht ik, het kan zijn dat 't ondertussen veranderd is, ik heb sinds enige tijd (gelukkig) geen nvidia video kaart meer), maar gebruikt alleen de kernel source om een driver te compilen, die vervolgens wel bij de andere kernel modules worden geplaatst (die staan in de directory /lib/modules/`uname -r`) Het lijkt me dan ook sterk dat je je computer daarna niet meer kan opstarten, maar ik denk alleen dat de grafische shell niet meer wil starten... Dus dat je nog wel kan inloggen op de prompt. nogmaals, het kan zijn dat 't tegenwoordig allemaal anders is met die nvidia drivers.. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 21 maart 2003 Geplaatst: 21 maart 2003 Ik kon zelfs niet meer inloggen via de shell dus heb linux opnieuw geinstalleert. Heb navraag gedaan op andere linux forums, nvidia wijzigt enkele dingen in de kernel, er zijn verschillende drivers voor de kernels. Dus nvidia maakt er even een soepje van. Maar nu gaan we dus volop mandrake 9.1 uitproberen. => alvast kan ik zeggen dat de KDE 3.1 wel een enorme verbetering is (vind ik persoonlijk) Greetz {Spirit}
frozen-sky Geplaatst: 23 maart 2003 Geplaatst: 23 maart 2003 Daarom draai ik ook KDE 3.1.1 :-) Ik snap niet dat nvidia in de kernel gaat klooten, is helemaal niet nodig. Maarja. dat krijg je met die vervelende bedrijven. (misschien proberen ze wel een framebuffer device te maken voor hun kaarten ofzo..) ik ben bang dat ik je ook niet verder kan helpen. succes in ieder geval. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 23 maart 2003 Geplaatst: 23 maart 2003 KDE 3.1 is wel nice, maar toch flipt de nvidia driver soms ze, maar tjah is ook nog maar rc2 release
Gast Geplaatst: 20 juni 2003 Geplaatst: 20 juni 2003 kan zijn dat RH9 de Nvidea nog niet kent. Krijg je hem wel geinstalleerd en gaat het na het booten mis nadat hij de grafische mode probeert op te starten ? Dan kun je met Control Alt F1 na tekst mode. Inloggen en dan via /usr/src/linux een nieuwe kernel compileren met nvidea ondersteuning.
Gast Geplaatst: 21 juni 2003 Geplaatst: 21 juni 2003 Heb probleem opgelost dankzij een cdtje dat bij een magazine zat over linux... Greetz {Spirit}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen