Gast Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 Weet je nou wat ik mij afvraag. Zijn de irakezen nou wel of niet blij met Amerika? In Nederland zeggen irakezen dat ze die bommen verschrikkelijk vinden maar blij zijn dat Saddam verjaagd word. Maar er zijn ook irakezen die vanuit een veilig land naar Irak gaan om te vechten tegen Amerika. Dat is nogal tegenstrijdig.
Gast Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 dat is nu de tegenstelling in het hele verhaal: men weet waar Sadam toe in staat is maar de vijand van mijn vijand is mijn vriend waar kies je dan voor: - tegen Saddam - maar vooral tegen de vijand omdat dat simpelweg een aanval op het geloof is.. en dat staat in de islam boven alles. Hoe gevaarlijk als godsdienst verkeerd wordt geinterpreteerd.
Unetwork Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 Dat de Irakezen een hekel hebben aan Sadam is echt wel zo, maar nu met die oorlog hebben ze nog meer een hekel aan de VS gekregen dus zijn we weer voor 1991 dus weer helemaal het tegenovergestelde is bereikt. Het is in eerste plaats een probleem van de landen in het midden oosten die eens een keer zelf hun problemen moeten oplossen. Nu vandaag heb ik een kort telefoontje gehad met W K in Koeweit die met de halve rode maan mee is gereden bij het eerste uitdelen van voedsel en water, maar de bevolking stond echt niet te juichen hoor... Maar het is allemaal een ellende en ga deze discussie dan maar stoppen, ik vind het anders best ok dat voor en tegenstanders hier oftopic over van mening wisselen zonder gescheld. Prima zo! Maar ik word echt ziek van al die oorlog ellende! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 31 maart 2003 Geplaatst: 31 maart 2003 Ach... dat de Iraki's niet echt op de US zitten te wachten mag duidelijk zijn aan de hand van de vorderingen van het invasie leger.... Het valt ze dus toch wel tegen hoeveel weerstand ze ontmoeten en hoe weinig support ze krijgen van de Sji-itische kant... en daar hadden ze toch wel heel erg op gerekend. Ik denk dat de lokale bevolking na de laatste keer de US lekker laat vallen en wel ziet waar het schip strand.... ALS Saddam weg is, dan begint het probleem pas. Wie wordt er dan de 'baas' en iedereen die nu geen bal te vertellen heeft in Iraq wil dan ineens zijn eigen staat. Koerden, Sji-iten en weet ik wat nog meer volks-stammen. Ze staan allemaal te trappelen om een eigen stukje grond met zelfbestuur. Let maar op ; het wordt nog wat daar.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen