Ga naar inhoud


zendersterkte en meer....


sretlow

Aanbevolen berichten

Samsung DSR 9500: Vliegt bij jullie ook de groene balk (bij tonen van EPG) van de zendersterkte erg heen en weer (Astra)? Of is die heel stabiel? En wat betekent dat rode eindje aan het begin van de balk?

 

En tot hoever komt jullie groene balk? Bij mij iets voorbij het midden maar dat schijnt overeen te komen met ongeveer 100%

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi sretlow,

 

Citaat:
Vliegt bij jullie ook de groene balk (bij tonen van EPG) van de zendersterkte erg heen en weer (Astra)?

 

Dat ligt er maar net aan wat de ontvangsterkte (groen) is van die zender en de kwaliteit (rood). En die positie "voorbij het midden is goed genoeg".

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat begrijp ik. Maar die schiet nogal heen en weer wat het afstellen heel lastig maakt. Is geen stabiel signaal terwijl de schotel bv wel heel stil staat. Dar rode signaal is de kwaliteit? Jammer dat niet bekend is wat "maximaal" is.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet denk ik afstellen vanuit het menu (1)Installation -(2)Positioner setting => daar je sat/transponder aangeven die je wil afstellen. Die statusbalk is veel rustiger in het gebruik. Let op! Het kan best een paar seconden duren eer er signaal doorkomt.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn berichten die ik geschreven met een screenshot heb nagaat, zal je zien dat de balk bijna overal net over de helft staat zoals nu een feed uit engeland....: Het heeft weinig met een davis cup te maken. Je ziet de motoren van een B52 bommenwerper....

 

b52.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaal sterkte zoals je in het screenshot van winwiz kan zien is de maximale sterkte van de samsung.

Ik kijk op en 1mtr10 triax en bij mij gaat de meter niet verder dan dat.

Wel staat het signaal op alle sat's stil.

Voorheen had ik ook een 78 met een monoblok en ook daar stond het stil op zowel astra als hotbird, je zal dus nog wel iets moeten stellen.

 

Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hè. Ik heb een Pinnacle DV500 in mijn computer zitten. Deze is voor digitale beeldbewerkingen bedoeld, maar heeft ook een analoge ingang. Ik kan hiermee hele leuke screenshots mee maken. Er staan er vele van mij op het board.

 

Zoals je ziet op onderstaande, wat oudere, kun je zien dat de kwaliteit erg goed is van de capture.

 

Inderdaad staat de meter altijd op hetzelfde. Hij zal bij mij meer "slingeren" met de 78 cm dan met een 1 meter 10. Desondanks pak ik 22 satelieten op dit moment.

 

Even voor scretlow. Ik heb nog een 2e kaartje geprobeerd. Deze gaf na 8 minuten beeld op ticket, dus aan de files ligt het absoluut niet.

 

stv2.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. De files werken toch wel. Hoe het kan dat het eerst het niet deed weet ik niet. Bedankt!

 

Over de screenshots: Jij hebt dus een kabel (coax) lopen van je sammy naar de computer? Ziet er idd wel gaaf uit.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...