Satori Geplaatst: 22 april 2001 Geplaatst: 22 april 2001 Ik wil met Wallbanger 3121 en Season2 kaart gaan emuleren en loggen.<BR>Ik heb in het verleden gelogd met een Irdeto systeem Dbox/DVB2000, maar sinds kort permanent een Secabox (Mediabox) ter beschikking.<BR>Ik ben met de theoretisch kant begonnen door de FAQ's (oa Gilead) te bestuderen en ik heb een redelijk begrip opgebouwd van de inhoud van een PIC kaartemulator. (Disassembleren en becommentarieren). En nu wil ik de volgende stap maken met emuleren en loggen.<BR>Het probleem is dat ik wallbanger niet aan de gang krijg en ik weet niet hoe ik moet schakelen tussen loggen en emuleren.<P>Ik ga er van uit dat ik kan emuleren zonder een GW kaart in de logger te stoppen. Als ik dat doe krijg ik geen verbinding. Als ik de ontvanger aan en uit zet, start de box op tot dat er beeld zou moeten verschijnen en dan schakelt de box zichzelf uit. (Niet hetzelfde als de recente aanvallen van Freek's collega's.)<P>Als ik de GW kaart in de logger plaats (ik neem aan dat ik dan in logmode kom), dan kan heb ik beeld, waarbij regelmatig hikken in het beeld optreden. De gele LED knippert tegelmatig om communicatie aan te geven.<BR>Ik heb ook de oudere versies van WB geprobeert. Ook zonder resultaat.<P>Info:<BR>Duitse Mediabox DS|175A/02G<BR>Season2<BR>Wallbanger 3121 (ook 2.1 en lite getest)<BR>Laptop 266 MHz<BR>1 op 1 seriele kabel (dus geen nulmodem)<P>Wie heeft suggesties??<BR>Bedankt<BR>Satori
Gast Geplaatst: 22 april 2001 Geplaatst: 22 april 2001 Je start eerst het emulatieprogramma.(wallbanger emuleert alleen)<BR>Je zet de settings goed. (weet de correcte baudrate voor jouw ontvanger niet)<BR>Je zet de juiste keys op de juiste plaats bij de providers. (zet er niet teveel aan)<BR>Klik op connect, doe dan de seasons2 zonder kaart met 5,5V in de ontvanger.<P>Dan zou het moeten lopen.<P>SatKlungel.
Satori Geplaatst: 23 april 2001 Auteur Geplaatst: 23 april 2001 @Satklungel<BR>Bedankt. Ik was in de veronderstelling dat ik met Wallbanger kon loggen en emuleren. Omdat loggen simpeler leek, was ik daar (zonder succes) mee begonnen. Het grappige is echter dat ik gedurende pakweg 30 seconden kan loggen, waarna de box zichzelf uitschakelt.<P>Emuleren heb ik nu aan de gang. Baudrate 9600, maar belangrijker: Enable RTS aangevinkt!!
gamgra Geplaatst: 4 mei 2001 Geplaatst: 4 mei 2001 Hi Satori,<P>Ben het met je eens satori, wallbanger kan zowel emuleren als loggen.<BR>Ik gebruik een season2 en een Philips dsx 7071, geen externe voeding of ander hulpmiddel, kaart in de season2 of niet maakt niks uit, het enige belangrijke is de BAUTRATE(11520,)werkt met een pentium III 500+ werkt ook goed met een 486dx laptop. Ik heb ook andere programmas gebruikt, zelfs Robin Hood 1.0 (DOS) werkt prima met de season2 op de 486. ook hier weer 11520 bautrate, je moet de boel wel goed instellen, beginnen met EEN provider.<BR>Mijn grootste probleem is echter, uitzoeken waar de prim. key 01 precies moet staan, krijg steeds de zelfde 'reply' op de incomming EMM instruction CI 40 00 18 17 ....... (90 1D) wrong signature - missing Key 01. <BR>De Key 01 en ppua werkt overigens wel prima bij Auto Update van mijn mosc-card. <BR>gr.<BR>gamgra
Gast Geplaatst: 6 mei 2001 Geplaatst: 6 mei 2001 Je kunt zeker emuleren met Wallbanger en je kunt er ook je key updates mee loggen.<BR>Wat je nodig hebt zijn een geldige 01 key met een bijbehorende ppua.<BR>Als je deze hebt en je hebt de instellingen goed staan zoals je compoort snelheid voor de philips is dat 115200.<BR>start je wallbanger in de goede modus :mediaguard: dan kan het zijn dat je de season een keer uit de ontavnger moet halen en er weer in doen ,dit om de ontvanger de resetten en te laten opstarten met de season.<BR>wel de geldige maandkeys plaatsen op de juiste plaats 0e 0c 0d en de 01 key op de plaats 01 ook de ppua invullen.<BR>Als je de melding krijgt 901D duid dit op een verkeerde signatuur bij de seca 00 key kijk dan bij provider 00 seca welke 01 key daar staat en zet hier de laatste bekende key (lees de faq).<BR>Veel succes <BR>***Nowtv*** <p>[ 06-05-2001: Message edited by: nowtv ]
gamgra Geplaatst: 8 mei 2001 Geplaatst: 8 mei 2001 Hi Nowtv,<P>Even terugkomen op die foutmelding 90 ID, bedankt voor je uitleg, heb op jou aanraden ook in de FAQ gekeken, word daar echter niet wijzer van.<BR>Geeft niet, ik kom er wel uit nu ik de reden voor die melding ken.<BR>Gamgra.
Gast Geplaatst: 9 mei 2001 Geplaatst: 9 mei 2001 Download de laatste versie van wallbanger en je heb een goede signatuur en een 9000 !<BR>succes <BR>Nowtv
gamgra Geplaatst: 10 mei 2001 Geplaatst: 10 mei 2001 Hi Nowtv,<P>Bedankt, het werkt nu allemaal eerste klas.<P>gamgra
Aanbevolen berichten