Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo <BR>sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een season-2 interface. Dit is dus een interface kaart waarin een smart kaart kan en een rs232 kabel waarover de voeding word verkregen vanuit de pc of laptop.<BR>Ik heb dat ding dus maar eens aangesloten en met de nieuwste wallbanger versie geprobeert aan de praat te krijgen. Als receiver gebruik ik een nokia 9500 met overflow sofware, en een een gepatchte humi 5400.<BR>Als ik de season interface in de kaartschacht steek, gaat het ledje effe knipperen, en er verschijnen aan het begin enkele codes op de pc. Dan is het stil, en er gebeurt niets meer.<BR>Nu weet ik dus bar weinig van loggen en emuleren. Moet er een kaart in (1.2 of pic), welke volgorde, moeten de voorbeeld files die bij de wallbanger applicatie zitten nog worden aangepast etc etc.<BR>De nieuwe HBEMU soft heb ik ook geprobeert, er komt iets meer info op het pc scherm, maar verder gebeurt er dus niets.<BR>Ik heb al enkele boards afgelezen die iets met loggen te maken hebben, maar het is me dus nog steeds niet gelukt iets 'aan de praat te krijgen'.<BR>Voordat ik iets verniel, wil ik dus weten wat ik doe, wat ik fout doe, en wat er gedaan moet worden om een kaart te emuleren, en de data stream te loggen.<BR>Wie kan mij een URL adres geven waar in een FAQ het een en ander over loggen en emuleren op een begrijpelijke manier is uitgelegt.<P>Algememe tips zijn ook welkom. beam ze maar naar john.second@t-online.de<P>Alvast bedankt.

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

Kijk om iets te kunnen emuleren of loggen heb je een aantal zaken nodig.<BR>Om beeld te krijgen heb je in iedergeval geldige maandkeys nodig,om een update te krijgen heb je een geldige 01 key en een PPUA nodig (soort adres van de kaart) als dit klopt krijg je een update.<BR>Om nu met een pc en season beeld te krijgen komen er nog wat zaken bij zoals: De juiste compoort de juiste snelheid en de juiste keys.<BR>Ook dient het te gebruiken tool voorzien te zijn van de goede opstart string en de juiste PBM.<BR>Als dit alle goed is en je sluit alles netjes aan ook een externe voeding wel gestabiliseerd (niet voor alle ontvangers noodzakelijk) dan kun je loggen.<BR>Start het programma waar je mee wilt loggen haal de season uit de ontvanger en steek deze weer terug ,nu wordt de boel gereset en start op.Als het goed is loopt er dan data en heb je beeld.<BR>Als je er niet uitkomt horen we het wel.<BR>Succes!!<BR>Nowtv wink.gif" border="0

Geplaatst:

hallo,<BR>mijn probleem met mijn season-2 interface is opgelost, er is een slecht contact tussen de printplaat en de interne contactjes van de humax irdeto cam.<BR>Als ik een beetje scheuf met de season gaat het ledje branden, en de emulator loopt.<BR>Ik heb overigens die HBEMU aan de praat gekregen, en ja hoor, de humax decodeert seca kanalen zonder een seca module, in de irdeto cam.<P>Groetjes

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

TIP<BR>ik heb dat slecht contactje tussen de season-2 interface en de contactjes in de interne irdeto cam op de humax opgelost door aan beide kanten van de season 2 stripjes plakband te plakken (gewoon hema spul). Hierdoor gaat de season iets stroever in de cam gleuf, maar zo werkt het bij mij goed.<BR>Heb dus nu met HBEMU ook viacess aan de praat...<P>wat een stukje tape een mens gelukkig kan maken!!!<P>groetjes<BR>-----------------------------------------<BR>jonas

Greetz van Jonas

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.