Gast Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 Wat is het verschil tussen divx en xvid, of is dit hetzelfde. groeten
Gast Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 Persoonlijk heb ik al gemerkt dat Xvid een addon is op Divx zonder DIVX codec werkt xvid niet. (was bij mij zo het geval) Maar het degelijke verschil zou ik niet kunnen zeggen. Waarschijnlijk een of andere compressie verschillen op beeld of geluid. Greetz {Spirit}
Bart Geplaatst: 26 maart 2003 Geplaatst: 26 maart 2003 Divx en Xvid zijn beide compressie algoritmen die in staat zijn mpeg4 compressie te coderen en te decoderen (kortweg 'codec'). Beiden hebben hun oorsprong hebben in 'open source' projecten. De makers van Divx zijn toen Divx populair werd commercieel gegaan waardoor Divx een merknaam werd. Xvid (niet toevallig achterstevoren lezen) is de voortzetting van het open source gebeuren. Beide codecs doen dus hetzelfde maar zijn niet uitwisselbaar. Ook verschillen de meningen over welke van de twee nu beter is. Voor normale gebruiker doen beiden hetzelfde. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen