Ga naar inhoud


[Pioneer] orgineel


Gast sateliet

Aanbevolen berichten

wie kan mij zeggen hoe ik mijn pioneer dbr/100nl2

terug kan zetten naar orgineel software

en heb ik dan ook de eeprom nodig

ik heb alleen de appli-p-ru

hoef ik aleen die te laden

 

alvast bedankt

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Bonanzaradio,

 

Voor het volledig functioneren, zul je toch ook de eeprom moeten vervangen. In mijn eeprom, maar ook in die van Dynamit is de EPG uitgeschakeld om attacks tegen te gaan. Wil je met je originele firmware dus ook de EPG weer aan de gang hebben, dan zul je de oorspronkelijke eeprom moeten terugzetten.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satori

 

Maar.. hij heeft geen eeprom+kanalenlijst, zei hij ook in het originele bericht. Volgens mij is het bij de 14xx toch zo, dat als je K2002 aan de aarde legt, ook de kanalen+eeprom uitgaan, althans bij mij.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@El Pino,

 

Als je de Pioneer opstart met k2002 of k6003 of k7003 aan aarde dan worden er een aantal zaken gewist. Oa de verwijzing naar de kanalenlijst. Een groot deel van de info blijft echter behouden en daar hoort de EPG info ook bij.

De EPG instellingen worden in de eeprom nog bewaakt dmv een checksum. Ik heb daar verschillende keren over geschreven. Dit betekent ook dat je deze waarden zelf goed kunt zetten. Ik heb zelf de originele 100/200 eeprom niet, maar daar maak ik me geen zorgen over om die reden.

 

Je kunt dit oa hier teruglezen.

 

Groeten

Satori

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat wist ik niet. Ik dacht dat alles gewoon werd gewist. Bij mij was het trouwens geen punt toen ik er even de orignele firmware in had staan, de EPG deed het gewoon, terwijl hij idd uit stond in de eeprom Dynamit die ik erin had gezet.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet ook zoals bij de Philips gewoon een lege eeprom kunnen proggen, en dan de ontvanger zelf een eeprom kunnen laten aanmaken. De MHW is voorzien van een eeprom te maken zodra die corrupt of leeg is, dus krijg je op deze manier eigenlijk ook de volledige originele eeprom terug.

Het zou alleen wel kunnen zijn dat die dan no_epg is, maar dat is zelf dus op te lossen door de epg bytes aan te passen en de juiste checksum te berekenen. Maar het kan ook goed zijn dat dit laatste dus niet eens nodig is.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...