Gast Geplaatst: 22 mei 2001 Geplaatst: 22 mei 2001 Hier en daar lees ik over een season2 met drie ledjes en een voedings-spanningaansl.<BR>echter de season2 die ik heb,heeft maar 1 klein groen ledje en een stukje flatcable met db-9 conn. tbv. computer de externe voedinsspann. aansl. ontbreekt.<BR>Zijn deze interfaces verder indentiek of moet ik toch aan een interface met 3 leds en ext. spann. aansl.<BR>Ik ben van plan met een Hum5400 te gaan loggen.
Gast Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 Volgens my zit het verschil niet in de ledjes en de externe voeding, maar in het feit dat je kan verkeer tussen een kaart en de cam kan loggen. er moet dus een smartcard slot opzitten. Ik denk dat de ledjes en voeding verschillen in uitvoering zijn.<P>Martijn
Gast Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 de season 2 kaart met drie leds heeft ook een kaartlezer op de print.<P>als je bij bekende schops kijk op het net, dan zie je een afbeelding van dat ding.
gamgra Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 Hoi Radioactive,<P>Aangezien loggen een van mijn favorite bezigheden is, binnen deze hobby tenminste, kan ik je vertellen dat mijn season2 maar EEN armzalig ledje heeft, ook moet hij het och arm ook zonder voeding doen, zit een kaartlezer op die ik nooit gebruik, kaart heb je trouwens niet nodig om te loggen.<BR>Toen ik het 'ding' pas gekocht had, dacht ik, "dit is de miskoop van het jaar".<BR>Niets is minder waar, werkt perfect, het enige wat telt is, "DE INSTELLINGEN", als de compoort en de Bautrate juist zijn kan het niet mis, je moet wel over geldige MK&ppua's beschikken. Voor software gebruik ik Wallbanger 5.4.... of Robin-window 2.1, op een 500 Pentium3,en 486dx Laptop, maakt allemaal niks uit.<BR>Mijn Decoder is een Philips DSX 7071 geweldig stuk hardware om mee te loggen.<BR>Of je met een Hum 5400 kan loggen weet ik niet, zou trouwens niet weten waarom niet.<BR>Happy logging.<BR>Gamgra
Gast Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 Mijn (zelfbouw) season was eerst met voeding van de CAM. toen hoorde ik van een kennis dat hij zijn CAM had uitgebrand met de interne voeding, en heb ik dus het zekere voor het onzekere genomen, en mijn season omgebouwd naar externe voeding. ik trek nu de stroom uit m'n PC. Maar laats zei iemand dat het juist andersom was - met de externe voeding kan je de CAM oplazen - iets met verschillende voedingen enzo. Ik heb dus mijn season weggeflikkerd, en niewe gekocht
Gast Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 gamgra,<P>Is ook toevallig dit is nou net de season die ik ook bezit, net wat je zegt een klein miezerig ledje.<BR>Maar de werking is er niet minder om.<BR>wellicht dat je je private mail eens kan doormailen daar ik wel wat hulp kan gebruiken bij het loggen.<BR>mail : Patched@dds.nl<BR>greetz.
Gast Geplaatst: 11 juni 2001 Geplaatst: 11 juni 2001 @Martijn Dekkers & peez, <BR>Sorry boys ik was vergeten erbij te vermelden dat mijn season ook een kaartlezer heeft.<BR>Ondertussen weet ik de bedoeling van de ext. voedinsspann. aansl. en dat is nml. sommige ontv. leveren (net) te weinig stroom om een season draaiende te houden je kunt dan kiezen om een extra netadaptertje aan te sluiten om zo dit probleem op te lossen.<BR>De extra ledjes die er op zitten kun je zien als status leds of als extra kerstverlichting als je de status van de ledjes niet begrijpt.<BR>De werking wordt er trouwens niet negatief door beinvloed.<P>greetz.
gamgra Geplaatst: 12 juni 2001 Geplaatst: 12 juni 2001 Hoi Martijn,<BR>(niks wegflikkeren je weet maar nooit)<P>Inderdaad, indien de externe 5 Volt op de VCC van de decoder kaartlezer komt, kan de decoder daardoor beschadigt geraken.<BR>In het begin heb ik externe voeding overwogen, totdat een multimeter op de Max232 tussen pin16 en gnd tijdens loggen keurig 5 Volt liet zien.<BR>Ik heb ontdekt dat vele een externe voeding overwegen als "het" niet wil lukken, terwijl meestal de configuratie de hoofdschuldige is, <BR>Gamgra
Gast Geplaatst: 12 juni 2001 Geplaatst: 12 juni 2001 hi gamgra<P>Ne, niet echt weggegooid (ben tenslotte een hollander), maar wel bijna. het ding heeft het eens met een blikseminslag vol op de seriele kabel opgegeven (alles, incl. PC leeft verder nog), maar heb de max232 vervangen - en werkte nog niet. neb een vermoeden dat de capacitors dood zijn maar heb nog geen tijd (lees: ben te lui geweest) on te checken en te vervangen.
Aanbevolen berichten