Ga naar inhoud


[Pioneer] Update canal plus éénmalig of niet ....... ?


vvsection

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb een vraag m.b.t. de berichten dat C+ de laatste tijd software updates verstuurt naar de goedgekeurde decoders.

 

I.v.m. een lopende verbouwing is mijn installatie een paar weken buiten werking, omdat de schotel danig in de weg stond.

 

Mijn huidige firmware is de 6.23 EN van Dynamit, dus deze zal de bewuste software update van C+ sowieso niet accepteren.

 

De nieuwe S2 kaart kan ik wel activeren in een originele deco en is dan hoogstwaarschijnlijk bruikbaar in mijn gepatchte 110NL.

 

Ik voel er echter wel wat voor om de originele S2 C+ software te hebben voor het geval dat. Ik wil dan de originele software met eeprom even terugzetten en na de updates weer opslaan op de PC. Dit zal echter pas over +/- 2 weken zijn.

 

Weet iemand of de reeds uitgevoerde updates nog terugkomen op het moment dat ik de deco weer operationeel heb of dat gemist, gemist is. Of is b.v. de laatste update een cumulatieve update van alle voorgaande updates bij elkaar.

 

Alvast bedankt voor de reakties.

 

Groeten Sander

 

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Hallo,

 

Helaas geen antwoord op je vraag, maar een aanvulling er op.

 

Is het zeker dat de C+ update alleen lukt als de decoder is voorzien van de originele firmware?

 

Wanneer ja, als men die terugplaatst moet dan ook de originele eeprom teruggeplaatst worden? Zelf beschik ik over de originele firmware voor de 100NL2 (liefhebbers zend me een PM), maar niet over de eeprom, waar vindt ik die?

 

Groet!

JD

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn intussen verschillende berichten uit Spanje die aangeven dat seca2 ook prima loopt op de dynamit versie. Ik wacht gewoon even af. Ik heb zelf nog een 110 en ik heb een broer met een 200NL2. Beiden met een dunamit versie er in.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de reacties.

 

@jedeje

 

Naar mijn weten is het niet zeker dat de updates niet lukken met de firmware van Dynamit. Ik weet ook niet wat er exact verandert bij zo'n update.

 

@satori

 

Volgens de berichten die ik op het board van o.a. Dynamit heb gelezen, zou S2 moeten lopen op de met Dynamit gepatchte deco's. Maar goed, binnenkort kunnen we het zelf ervaren.

 

@flip

 

Je hebt zeker een punt met jouw antwoord. Ik vraag me alleen af met welke frequentie ze de updates dan versturen.

 

De ervaring zal het de komende tijd leren.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou ook nog maar ff wachten met terug gooien

van de firmware als blijkt dat het zo ook werkt zie

ik het nut er niet van kan altijd nog lijkt mij.

 

Wat ik me wel afvraag of het nog wat uitmaakt of

je de engelse Dyn* gebruikt of de vertaalde Nld versie.

Zelf gebruik ik de engelse versie er van.

Dit omdat het om een een nederlandse upgrade gaat

naar s2 van zowel de kaart als de update via c+.

We zien wel.

Om het nieuwe Cyfra kaartje te activeren moest ik in ieder

geval wel eerst de originele soft er in laden

eeprom heb ik gelaten voor wat het was dus was binnen

een uurtje weer klaar nadat het Kaartje beeld had.

Hoop dat het met S2 ook zo eenvoudig gaat.

 

 

 

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff @iedereen

 

Die software update zorgt er niet voor dat je Mediaguard 1+ kan ontvangen. Dat kan namelijk elke doos, omdat er aan de kant van de ontvanger niet veranderd in de codering. De basis is hetzelfde, vandaar. Alleen een kaartje met een andere Ident, en die andere ident, met moeilijker te kraken code's worden veranderd. Verder blijft de coderingings ID gewoon 0100.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen uur na mijn vorige posting in deze thread gingen al mijn C+ kanalen op zwart. FTA deden het wel.

 

De software update door C+ bleek het veranderen van de abonnementsgegevens op m'n kaartje te zijn (30 April + verwijderen van de pakketten waarop ik geen abootje heb). Dit was mislukt. Helpdesk gebeld, nieuw signaal, bleef zwart.Ik moest de originele firmware erin zitten om de update te laten lukken.

 

Groet!

JD

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi JD en anderen,

 

Dat was toch waar ik al een beetje bang voor was. Ik denk dat je er straks niet aan ontkomt om de org. software te laden om de nieuwe kaart te activeren. Daarna gewoon Dynamit terugzetten en dat zal wel werken.

 

Bij problemen zal je natuurlijk alleen ondersteuning krijgen van de helpdesk als je gebruik maakt van de org. firmware.

 

Nog even wat anders; Heeft iedereen inmiddels de brief ontvangen voor de registratiecontrole i.v.m. de kaartwissel. Hier op het werk hebben we hem binnen, maar ik heb hem thuis nog niet ontvangen.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk: Om de kaart te activeren heb je de originele software niet nodig, althans nu niet. Ik heb vorige week een basis+family pakket aangevraagd bij C+, en ook gevraagd om m'n kaart opnieuw te activeren. Toen had ik de orig. firmware erin geladen, om zeker te zijn. Toch bleek dat niet nodig te zijn, want door een foutje bij C+ deed eergisteren het basispakket het ineens niet; naar C+ gebeld, gevraagd of ze dat wilden activeren, was zo gelukt, met Dynamit er nog in...

 

Ik heb ook nog niet ontvangen over de controle op de registratie, maar het is iig goed, want ik heb het op internet gechecked en er tijdens het bellen nog eens naar gevraagd.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het zal dan wel exemplaries zijn.

 

Ik heb m'n 100NL2 2de hands gekocht met Dynamite firmware erin en direct een C+ abo afgesloten (overstap kabel abo naar sat). C+ kreeg de kaart niet geactiveerd vele malen geprobeerd. Na het plaatsen van de originele firmware had ik binnen 5 minuten na m'n belletje aan C+ beeld.

 

Deze geschiedenis herhaalde zich nu met deze 'update'.

 

Groet!

JD

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt het dat je maar even een update krijg

een groene balk

maar in het menu is niks veranderd

gewoon patch0 en run0

ik heb vanmiddag de tuner terug gepatch

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vanavond mijn Pioneer (110) van de 5.12 release van Dynamit voorzien en prompt hing mijn Pioneer, ook met mijn originele kaart.

 

Voor de zekerheid de originele firmware, kanalenlijst en eeprom er in gezet en toen ik opstartte met mijn originele kaart kwam er prompt een update binnen. Met de vermelding dat ik even geduld moest hebben.

 

Uiteraard daarna alles weer uitgelezen en bekeken.

 

1) De firmware was volledig ongewijzigd.

2) In de eeprom was een instelling (EPG waarschijnlijk) aangepast en de referentie naar de kanalenlijst. Dit moet ook: zie kanalenlijst hierna.

3) In de kanalenlijst was de grootste wijziging.

3a) Sectie 0: ongewijzigd

3b) Sectie 1: ongewijzigd (Is bij mij TCS)

3c) Sectie 2: Was TPT. 0x44 bytes gewijzigd met 2x het woord PATCH erin

3d) Sectie 3: Was leeg. Is nu TPT geworden

3e) Sectie 4: Was leeg: 0x44 bytes gewijzigd met 2x het woord PATCH erin (identiek aan sectie 2)

3d) Overige secties identiek aan origineel.

 

Wat dit allemaal betekent weet ik niet. Ik weet ook niet of deze aanpassingen nodig zijn om dadelijk seca2 te ontvangen.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...