Gast Geplaatst: 25 mei 2001 Geplaatst: 25 mei 2001 Ik heb met veel interesse over de emulator hbemu gelezen. Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is dit programma te gebruiken met een Nokia 9500 en een season 1.<BR>Ik heb voorzover ik weet alle postings over hbemu gelezen en daarin komt het op mij over alsof dat programma perfect werkt met een Humax 5400 maar ik heb nergens een bevestiging gevonden dat het programma ook werkt met een MM9500, vandaar deze vraag.<BR>Ik hoop dat iemand mij hier een (bevestigend) antwoord op kan geven.
Gast Geplaatst: 25 mei 2001 Geplaatst: 25 mei 2001 Ondergetekende is hier ook algeruime tijd mee aan het stoeien. Met HBEmu lukt het me helemaal niet, met Wallbanger gaat het emuleren van Irdeto goed maar de optie "3in1" (Seca en Viaccess met Irdeto Cam) laat het hopeloos afweten. Schijnt aan de stuktuur van DVB2000 te liggen.<P>MATTHIJS
Gast Geplaatst: 25 mei 2001 Geplaatst: 25 mei 2001 Wat is nu leuker dan proberen of het in jouw combinatie werkt.<BR>Laat eens horen op dit board wat je bevindingen etc zijn, kunnen we misschien je van adviezen/hulp voorzien.
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 hallo matthijs<BR>Ik heb een vraag aan jouw.<BR>Ik probeer al een hele tijd om Wallbanger aan de gang te krijgen met Nokia mm9500 en dvb2000 . Ik gebruik een van laatste nieuwe versies.Nu is mijn vraag welke versie van dvb2000 heb jij omdat het emuleren bij jouw wel gaat . Ik heb ook nog een Philips 5816 en die emuleerd perfect.dus ik denk dat er met de seasons 1 en de pc een celeron400 laptop niks mis is.Ik heb een keer beeld gehad , ik heb toen weer een nieuwere versie van dvb2000 in mijn tuner gezet en toen deed hij weer niets.Ik heb de oudere versie weer terug gezet maar hij doet helemaal niks aleen maar atr zenden naar de cam.wie oh wie kanmij helpen???<BR>greetzz Tom
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 Hallo Pipokoeie,<P>Het probleem is dat de Season 1 net te weinig spanning kan leveren voor de MM9500.<P>Er is een mogelijkheid om een Netadaptor aan de Season 1 te solderen, maar het voltage & aan welke Soldeersporen je die moet bevestigen weet ik zo niet uit mijn hoofd.<P>Maar dat staat wel ergens op 1 van de SatBoards.<P>Je kunt natuurlijk ook een Season 2 zien te Fixen. Die werkt zonder Problemen op de MM9500 !!<P>Succes... Rob<BR>
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 Ik denk dat jouw cam is nog steeds "C"CAM<BR>Moet "ALL"CAM zijn.<BR>Groetjes
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 "Het probleem is dat de Season 1 net te weinig spanning kan leveren voor de MM9500.<P>Er is een mogelijkheid om een Netadaptor aan de Season 1 te solderen, maar het voltage & aan welke Soldeersporen je die moet bevestigen weet ik zo niet uit mijn hoofd"<P>Niet waar....................<BR>Ik heb ook season1 en MM9500.<BR>Irdeto met hbemu gaat gewoon prima<BR>maar via en se.a gaat minder op "c"cam.<BR>Maar morgen heb ik mijn "all"cam dus.......
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 Rafik,<P>Dat kan kloppen, bij mij werkt het op dit moment ook, maar niet erg overtuigend.<BR>Kan best zijn dat ie er morgen geen zin meer in heeft en overmorgen weer loopt als een trein.<BR>Met de Season 2 Nooit Probemen !<BR>Dit probleem heb ik trouwens vaker gelezen & aangezien Pipokoeien´s Season wel op de Philips werkt lijkt mij een netadapter de oplossing.<P>ps. heb jij HBEMU op de MM9500 draaien ????<BR> <BR>Volgens mij ben je de eerste.
Gast Geplaatst: 29 mei 2001 Geplaatst: 29 mei 2001 Hallo,<P>Om even op de vraag van Pipokoeie terug te komen, ik gebruik de DVB2000 versie 1826.<BR>Mijn seasonkaart is nog één uit de lang vervlogen dagen van Sky VideoCrypt en is dus begonnen aan z'n tweede leven...<BR>Wallbanger werkt probleemloos op deze configuratie. Volgens mij is de cam in m'n 9500 een all-cam want ik krijg de BetaCrypt zenders ook zonder problemen.<BR>Alleen de optie Itdeto>seca/viaccess werkt helaas niet.<BR>Het gaat dus goed met een Season 1 kaart zonder externe voeding.<P>Groetjes, MATTHIJS
Gast Geplaatst: 30 mei 2001 Geplaatst: 30 mei 2001 Rafik<BR>gebruik jij dvb2000??of de orginele versie die bij de tuner hoort??<BR>En om terug te komen op all of c cam ik heb begrepen dat dvb 20000 boven een bepaalde versie, ik weet zo niet welke van een c cam een all cam maakt, want ik kijk betacrypt kanalen en ik heb een c cam.<BR>En inderdaad HBemu is helemaal niet aan de praat te krijgen zels niet op een Philips met de zelfde instelingen als Wallbanger.<BR>greeetz Tom
Gast Geplaatst: 30 mei 2001 Geplaatst: 30 mei 2001 weet iemand hoeveel volt er nodig is om de seasons 1 te laten draaien op Wallbanger??<BR>greetzz Tom
Gast Geplaatst: 30 mei 2001 Geplaatst: 30 mei 2001 Gewoon een goede adapter gebruiken en hem 5v geven. Ik weet niet of dit noodzakelijk is maar ik had zelf wel de voedings baan doorgekrast waarmee je ontvanger je kaart zelf voed. Voor de rest werkte het bij mij prima
Aanbevolen berichten