Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ppua met een mk1 die met het emuleren goed update, (wallbanger) maar op een kaartje niet.<BR>Met het emuleren laat dit setje ook de PBM-update zien en je ziet dat de update naar de "gehele" ppua gezonden wordt. <BR>Een ander setje geeft geen PBM-update en werkt op een pic-kaart wel.<P>Wat is het verschil tussen deze 2.<BR>Kan ik het setje niet op een kaartje gebruiken?<P>SatKlungel.

Geplaatst:

Heb je dat setje wel goed in de eprom file gezet? Als ie met emuleren wel een update geeft, moet ie dat op het kaartje ook doen. Met emuleren kun je mooi zien of het setje wel werkt. Probeer anders eens voyager of (win)decrypt om het setje te testen. <P>Grtz. Bullet.

Geplaatst:

Het setje dat niet op een kaartje draait, emuleert ook anders, nl er komt een PBM-update bij.<BR>Hetzelfde probleem heeft een kennis van mij, ik heb dat setje ook getest met wallbanger en ook deze krijgt een PBM-update en is niet te gebruiken op een kaartje.<P>De codes die wel op een kaartje te gebruiken zijn, krijgen met wallbanger geen PBM-update binnen.<P>Deze codes komen op dezelfde manier via mkf4.0 van originele kaartjes.<P>De goede setjes krijgen de melding: keyupdate ppua 00 11 22 ** (groepsupdate?)<P>De slechte setjes krijgen de melding:<BR>keyupdate ppua 00 11 22 33 en een PBM-update.<P>Zeer eigenaardig.<P>SatKlungel.

Geplaatst:

PBM "update" is niet veel byzonders, je moet maar eens de lege duckfiles downloaden, daar zie je dat je de keuze hebt tussen 2 pic's een normale en een AU pic, prog je eeprom maar eens in PICBINED (secanix 1.2) en zet achter key 09 je MK01 en een tabblad ernaast kun je je PPUA en datum zetten (ppua is belangrijk) let op : geen 0c 0d en 0e invullen.. daarna afproggen en in de ontvanger doen, dan weet ik zeker dat je binnen een uur beeld hebt..<P>trouwens ik durf te wedden dat het hier over prov 00 04 (Canal satellite france) gaat of niet.. ?<P>hun zenden namelijk een iets afwijkende update uit .. wat je zou kunnen proberen is om de PBM eens op een gewone waarde te zetten.. ik weet niet precies wat het "volledige" pakket PBM is, maar je zou kunnen beginnen op TCM die zend updates met PBM 00 00 00 00 00 00 00 04 uit..<P>veel suc6 en laat weten hoe je vooruitgang is..<P>ps.. werk hier met een hummie 5400 + aston 1.05

Geplaatst:

Het gaat om prov 0019<P>Ik heb verschillende files geprobeerd zonder succes.<P>Ik werk met wallbanger 3.50<BR>strong 8000 v20<BR>seasons2<P>Er zit blijkbaar verschil in de kaartjes.<P>SatKlungel.

Geplaatst:

Als men mer wallbanger een update krijgt van de 0c 0d 0e key met deze 01 en ppua.<BR>is het goed mogelijk dat deze ppua op een kaart geen update geeft !!!!.<BR>Het probleem zit hem in de laatste bit van de ppua. Kijk als je via wallbanger een update hebt op welke eindcijfers nog een keyupdate wordt verstuurd wallbanger kijkt niet naar de laatste bit en werkt ook al is de laatste bit niet meer actief,Maar een goldwafer werkt dan helaas niet meer.<BR>Dus controleer in de log welke ppua,s nog actief zijn en pas de laatste bit aan op je kaart en je hebt weer een au kaart.<BR>Let wel sommige CI geven ook geen update op bepaalde providers.<BR>***Nowtv*** wink.gif" border="0

Geplaatst:

Dus, als ik het goed begrijp is die betreffende ppua niet meer actief.<P>Maar kun je nu door de laatste bit te veranderen de ppua weer activeren?<P>Ik moet dus in de logfile een actieve ppua kunnen vinden die dan op een waver-kaart zou werken.<BR>Komt deze ppua dan van een andere kaart?<P>Is hier een goede faq-file voor om deze materie beter te begrijpen?<BR>Voor mij nog behoorlijk moeilijk, maar de aanhouder wint.<P>SatKlungel.

Geplaatst:

@satklungel<P>tijdens het loggen moet zoiets voorbij komen :<P>Valid CustWPs CANAL SATELLITE/SA: 00 12 34 xx<BR>00 01 02 03 04 -- -- 07 -- 09 0A -- 0C 0D 0E 0F <BR>10 11 -- -- 14 15 16 17 18 19 -- -- 1C 1D 1E 1F <BR>20 -- 22 -- -- 25 26 27 28 -- -- 2B 2C -- 2E 2F <BR>30 31 32 33 34 35 36 37 -- 39 3A 3B 3C -- 3E -- <BR>40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 4A 4B 4C 4D 4E -- <BR>50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 5A 5B 5C -- 5E 5F <BR>60 61 62 63 64 65 66 67 68 -- 6A 6B 6C -- 6E 6F <BR>-- 71 72 -- -- 75 76 77 78 79 7A 7B 7C 7D 7E 7F <BR>80 81 82 83 84 85 86 -- -- 89 8A 8B 8C -- -- 8F <BR>90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 9A -- 9C -- 9E -- <BR>A0 A1 A2 -- A4 A5 A6 A7 A8 A9 AA -- AC -- -- AF <BR>B0 -- -- B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 BA BB BC BD BE BF <BR>C0 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 -- CA CB CC CD CE CF <BR>D0 D1 -- D3 D4 D5 D6 D7 -- -- DA -- DC DD DE DF <BR>-- E1 -- -- E4 E5 E6 E7 -- -- -- -- EC ED -- EF <BR>F0 F1 -- F3 F4 F5 F6 F7 -- F9 FA FB FC FD FE FF <P><BR>je ziet dat het PPUA ook mag eindigen met D0, D1 D3 etc etc.. verander dit in je eeprom, branden en het zou moeten werken!

Geplaatst:

Bedankt voor alle goede hulp, maar het kwartje wil nog niet vallen.<P>De logfile die ik met wallbanger krijg lijkt niet op die van DexTor_Sat, ook die van voyager niet.<BR>Ik krijg windecrypt op mijn strong niet aan de gang. (werkte op de philips wel)<P>Ik ga andere eind-bits in de ppua proberen.<P>Ik laat wel wat weten.<P>SatKlungel.

Geplaatst:

Kijk wat Dextor liet zien wat als eerste zijn ppua met als laatste bit xx.<BR>Kijk je nu in de lijst eronder zie je verschillende eindbits waar een streepje staat dat eindcijfer wordt niet meer geupdated maar een getal staat wel,en zoals ik je al zij wallbanger kijkt nier niet naar maar een goldwafer wel dus kijk in je log en dit zie je beslist ook met wallbanger 100% en haal daar de goede nog updatende eindbit voor je ppua vandaan en je hebt AU.<BR>***Nowtv*** wink.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb de laatste bit veranderd en heb meteen prijs.<BR>De kaart update goed.<P>Bedankt voor alle hulp.<P>SatKlungel. smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.