Gast Geplaatst: 28 maart 2003 Geplaatst: 28 maart 2003 Heb toch nog iets geks met NFS. Gebruik de laatste traveller en NFS mount doet moeilijk. Als de box helemaal geboot is en ik geen een NFS mount vanaf de console prompt geen probleem, het wordt pas ellende als ik het bij het opstarten probeer. Vanuit Enigma menu werkt ook niet trouwens. Hier komt het mega gekke: Het *eerste* mount commando dat ik in /var/tuxbox/start_enigma failed, die daarna niet. Op tv zie ik dan een 'Bad file descriptor' langsschuiven. Zet ik nou precies hetzelfde mount commando met copy&paste nog een keer in dat script 1 regel later werkt het wel. Dit staat er in start_enigma: ifconfig eth0 10.10.0.20 netmask 255.255.0.0 up sleep 1 mount -t nfs -o wsize=4096,rsize=4096,nolock 10.10.0.1:/storage/dreambox/hdd /hdd Precies dezelfde regel er 2x in zetten werkt wel dus?!?! dmesg output laat ook iets vaags zien: eth0: PHY=LAN83C183 (LAN91C111 Internal) eth0:PHY remote fault detected NFS: mount program didn't pass remote address! Iemand enig idee? Alleen het eerste NFS mount commando failed, als ik daarna 5 regels met mounts in het script zet gaan ze alle 5 na de eerste wel goed.
Romeo_ Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 vergroot de wachttijd eens : sleep 5 bijvoorbeeld The Source is Out There....
Gast Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Dat helpt inderdaad!! Wel gek dat er bij mij zo'n lange tijd tussen moet zitten. Heb dit nog van niemand anders gezien! Kort na de NFS mount schiet de load op de DD ook gigantisch omhoog. Na een paar minuten zakt die gestaag.
tCC Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Citaat: Dat helpt inderdaad!! Wel gek dat er bij mij zo'n lange tijd tussen moet zitten. Heb dit nog van niemand anders gezien! hier moet het ook hoor domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen