Gast Geplaatst: 1 mei 2001 Geplaatst: 1 mei 2001 MG: de settings uit het .txt file bepalen wat de communicatie naar de CAM toe wordt. Hij draait dus feitelijk op 9600, maar dat maakt eigenlijk niets uit, omdat een gemiddelde pc op 9600 of hoger staat.<P>Toxic: ja, da's het originele settings file, maar ik hoopte meer op de settings uit je PC! (dus bij system en dan de comport settings).<P>Ik heb het overigens wél aan de gang nu, echter op mijn hogenoodboek!! BLIJKBAAR IS ER DUS EEN VERSCHIL IN COMPOORTEN!!<P>Wie roept er even iets intelligents over de compoortelarij? Het valt me nl ook op dat de 232 op de season pisheet wordt op mijn gewone pc, maar dat hij op mijn notebook bijna ijspegeltjes begint te krijgen. <P>Overigens heb ik wel al opgelost waarom hij op een seasons2 niet draait: op de s1 is pin 4 en 8 doorverbonden en op de s2 NIET. Als je die verbinding maakt (en stroom op je s2 zet natuurlijk) draait ie als een tierelier!<P>Openstaande punten dus nog:<BR>- wat is het verschil tussen compoort van pc1 en pc2?<BR>- waarom geeft ie bij de fransenmansen keurig ppv 240sec ok en bij de spanjolen hash shit! Dit terwijl keys kloppen en evt ppua en pbm toevoegen geen f**k uitmaken!
Toxic Geplaatst: 1 mei 2001 Geplaatst: 1 mei 2001 M'n Com1 staat als volgt ingesteld: 9600, 8, N, 1, Xon/Xoff. Besturingssysteem is WindowsME<BR>De MAX blijft bij mij gewoon koud. Je geeft al aan dat hij met je laptop ook koud blijft. Ik vermoed dat er tussen je PC en je ontvanger een potentiaalverschil aanwezig is. Probeer eens de massa van de ontvanger (bijv van de audio-uitgang) aan de behuizing van je PC te knopen, je zou nu ook minder snel je MAX opblazen. DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
Gast Geplaatst: 1 mei 2001 Geplaatst: 1 mei 2001 Mja, klinkt goed, maar ik kijk op mijn pc naar de beelden van test humaxje (via een tullupcoaxje) dus dat mag niet het probleem zijn. Het valt me op dat er gewoonweg een groep mensen is die het níet aan de gang krijgt en een groep mensen waarbij het gewoon in één keer draait.<P>Vaaaaag....
Gast Geplaatst: 1 mei 2001 Geplaatst: 1 mei 2001 YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.......<P>hebbes!!!<P>Ik ben aan het meten geslagen op de compoort en zag buiten wat gewone spanningsverschillen op de verschillende poten van de connector (9v op de laptop en 12 uit de pc) ook een vette uitschieter op pin 1 van de rs232 steker: -12volt!! Op de laptop 0,nix volt!!<P>Deze pin 1 is volgens de specs een carier detect, maar aangezien er toch geen carier te detecten valt heb ik hem er maar afgesleuteld.<P>En ziedaar: de pc werkt net zo goed als de laptop!!!<P>Met andere woorden, wil je het op save spelen, meet even pin 1 van je rs232 kabel (of pin 11 van de 232) en als je daar een dikke negatieve spanning aantreft: hakken met die hap!!<P>Hij werkt overigens op mijn notebook nog steeds even goed, zonder pin 1, dus een overbodige aansluiting, blijkbaar!!<P>Ik wens u allen suxes!!
Gast Geplaatst: 1 mei 2001 Geplaatst: 1 mei 2001 @babylon<BR>V0lgens mij moet je de baudrate van I****O<BR>op 9600 zetten ipv 11520
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Yes!!!!!!!!!!!!<P>Thanks Babylon.<P>S2 werkt nu, dankzij je opmerking over rs 232
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Nou ik een domme vraag, waarop ik misschien het antwoord zelf wel weet.<BR>HBemu emuleert een Seca of een Viaccess CAM op een Irdeto Cam, als ik het goed heb.<BR>Maar.... emuleert HBemu ook een Irdeto of een Viaccess CAM op een Seca CAM?<BR>Een antwoord zou op prijs gesteld worden!<BR>Groetend Opa
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Yes!!!!!!!!!<P>Hier nu ook werkend met een Jupi2 i.c.m. een Extentionboard.<P>Toch zo gek nog niet. <P>Groeten Satkeumes
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Hoi opa!<P>En snelle blik op de software leert, dat de emu-standen alleen op de 'i****o stand' aanwezig zijn, niet op de andere modi. Met andere woorden: nee. Maarja, wat niet is kan natuurlijk nog komen. Het lijkt me dat hiermee de kogel door de kerk is!!
Gast Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 Voordat ik dit nu ga proberer wil ik graag eerst begrijpen wat ik moet doen (en wat er mis moet gaan).<P>Nadat ik de PC en de Humax gekoppelt heb start ik de software. Vanaf daar is het mij niet meer duidelijk wat de volgende handelingen zijn <BR>(en wat de mogelijke risico's zijn als het niet werkt. Ik heb mijn Humax gepatched versie 08p gekocht en heb nog nooit geprobeerd om dat te veranderen, dus als dit in gevaar komt moet ik ook weten hoe dat werkt)<BR>Als ik dan begrijp wat ik precies met de software moet doen en wat op de hummie wordt geinstalleerd, wil ik graag weten hoe vaak ik de PC weer opnieuw aan de hummie moet koppelen?<BR>Ik wil dan ook graag weten wat op de GW in mijn irdeto slot moet worden geprogrammeerd (of is dat nu totaal onbelangrijk).<BR>Aangezien ik een SECA CAM heb, is mijn voordeel alleen de uitbreiding met Viaccess (totdat cryptoworks ook gaat werken), dus ik wil graag zeker zijn dat ik het begrijp voordat ik meer verlies dan ik win.<P>Alvast bedankt voor jullie hulp.<P>Sattekater.
Gast Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 Ik heb de sw gedownload, op mn laptop gezet, kabel en seasons1 eraan en het werkte gelijk via com1. Draai win98SE en verder nix geks. Werkt perfect op I****o en S**a! V****ss heb ik nog niet geprobeert.<BR>Suc6 allemaal!
Toxic Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Sattekater:<BR><STRONG>Voordat ik dit nu ga proberer wil ik graag eerst begrijpen wat ik moet doen (en wat er mis moet gaan).<P>Nadat ik de PC en de Humax gekoppelt heb start ik de software. Vanaf daar is het mij niet meer duidelijk wat de volgende handelingen zijn <BR>(en wat de mogelijke risico's zijn als het niet werkt. Ik heb mijn Humax gepatched versie 08p gekocht en heb nog nooit geprobeerd om dat te veranderen, dus als dit in gevaar komt moet ik ook weten hoe dat werkt)<BR>Als ik dan begrijp wat ik precies met de software moet doen en wat op de hummie wordt geinstalleerd, wil ik graag weten hoe vaak ik de PC weer opnieuw aan de hummie moet koppelen?<BR>Ik wil dan ook graag weten wat op de GW in mijn irdeto slot moet worden geprogrammeerd (of is dat nu totaal onbelangrijk).<BR>Aangezien ik een SECA CAM heb, is mijn voordeel alleen de uitbreiding met Viaccess (totdat cryptoworks ook gaat werken), dus ik wil graag zeker zijn dat ik het begrijp voordat ik meer verlies dan ik win.<P>Alvast bedankt voor jullie hulp.<P>Sattekater.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Hallo Sattekater,<P>Volgens mij heb je de klok horen luiden maar je weet nog niet hoe laat het is... <BR>Je hiebt voor het bebruik van HBemu, net zoals elk ander smartcard emulatieprogramma zoals Voyager, (Win)Decrypt en Wallbanger, een zg Season interface nodig, zie op internet voor meer info. De season is een soort smartcard met een seriele poort erop. De PC emuleert dan in principe wat normaal op een smartcard zit. Aan je gepatchte Humer moet je niets doen, je kan hem evt upgraden als je dat wilt, zie daarover de andere threads op dit board. Wat betreft jouw vraag, ja je hebt dus altijd je computer nodig. Als je nog vragen hebt horen we het wel, maar bekijk eerst eens alle berichten op het board, betreffende de Humax, de Season, en HBemu e.d. Je zult dan al heel veel te weten komen. Succes! DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
Bocky Wocky Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 Het programma heet dan wel HbEmu, maar heeft er al iemand een update ontvangen. oftewel, werkt die funtie wel? Wij wachten echter nog steeds op het moment dat het wav-filetje zich zal melden. Mijn Hummie kan dat nog wel ff duren..<P>B.W. There are 10 kinds of people in the world. Those who understand binary numbers and those who don't.
Gast Geplaatst: 3 mei 2001 Geplaatst: 3 mei 2001 Hoi bock,<P>stuur mij maar een paar 01 keys en ik roep het zodra ze binnen zijn :-)<P>die zijn ze namelijk effe vergeten in de .txt file te zetten :-((((
Gast Geplaatst: 4 mei 2001 Geplaatst: 4 mei 2001 Heren, ik ben gisteren zelf aan het werk gegaan om een season interface te maken.<BR>Ik had hier nog een oude 0.8 mm boardje iso formaat liggen en met wat draadjes en een experimenteer boardje heb ik die 232 en een een 7406 gebruikt (2X invertor dan). Maar wat blijkt, ik krijg dat ding niet aan de praat. Mijn humax 5400 kan blijkbaar niet genoeg power geven om die max232 te voeden, is dit normaal?????????<BR>Ik heb dan deze ic's via de compoort van de laptop gevoed.<BR>Maar ik heb ergens het vermoeden dat het dus niet gaat met die 7406---(wel open collector)<BR>Op dit board werd iets gezegd over 2 diodes en een weerstand van 68 Ohm, wie weet hier meer van. Of wie heeft hier een werkend schema van een interface???<BR>hifinesse@hotmail.com<BR>MVG, een sat4all fanaat
Aanbevolen berichten