Gast Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Heb een heel gek probleem. Heb een Visiosat Bisat schotel en 2 ontvangers. Een Humax 5400 en een DreamBox. Wat ik ook aan de aansluitingen verander, de DreamBox ontvangt nooit geen enkel kanaal van de Astra 12344 H (RTL4, RTL5, CNBC, NGC, Discovery, Animal Planet, BBCP, EuroSport en Hallmark). De Humax ontvangt ze perfect en met vol signaal, de DreamBox ontvangt ze nooit. Heb al de DreamBox van iemand anders geprobeerd, die doet het bij mij ook niet. Als ik streaminfo op bv RTL4 opvraag, zie ik geen satelliet in het drop down menu staan(!!) waar anders dus Astra 19.2 staat, en ik heb ook geen Lock of Sync. Heel laag SNR/AGC en een hoge BER. De uitrichting van de schotel is het dus niet, want op de Humax heb ik wel beeld, en kabel, disecq en LNB's lijken mij dan ook uitgesloten. De kabel van de LNB gaat eerst de Humax in, daarna in de DreamBox. Zelfs met de Humax op kanaal RTL4 geeft de DB nog steeds geen signaal. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb zelfs al de laatste Traveller geprobeerd (29-MAR-03) met de nieuwe satellites.xml. Bij een transponder scan van Astra komen de kanalen van 12344 helemaal niet eens in de lijst met gevonden kanalen voor, en met de settingslijst van joske krijg ik dus service not available op die kanalen. Dit is de stream info op RTL4: name: RTL4 provider: CANAL+ vpid: ffffffffh (-1d) apid: ffffffffh (-1d) pcrpid: ffffffffh (-1d) tpid: ffffffffh (-1d) tsid: 0449h onid: 0035h sid: 07d4h vidformat: n/a
Perdi Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Hoi Linux, Probeer eens de LNB 0 en 1 te zetten op Hotbird en Astra in plaats van andersom (ik denk dat je Astra/Hotbird op je schotel wilt onrvangen) gruts, Perdi Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Gast Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Dat kan het niet zijn want anders had de Humax ook geen beeld gehad. Tot daar waar die draad de ontvanger binnengaat zit het nog goed, het is echt iets van de ontvanger of de software.
Perdi Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Hoi Linux, Ik bedoel in de satellite settings van de dreambox, niet dat je de LNB's op je schotel moet verwisselen. Hoe heb je het nu ingesteld staan? gruts, Perdi Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Gast Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Astra staat op LNB A, dat is de rechter LNB als je achter de schotel staat. Alle andere Astra kanalen en de Hotbird kanalen ontvang ik wel probleemloos op de DB. De andere Astra's gaan goed, het is echt alleen 12344H wat ie verdomt.
Perdi Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Oke Linux, Ik dacht dat je helemaal geen Astra kanalen kon ontvangen, vandaar mijn voorstel om je settings in de dreambox te controleren en/of aan te passen. Er is een tijd geweest (of is dat nu ook nog zo?) dat bij een Astra/Hotbird opstelling de dreambox niet goed werkte (omwisselen LNB's in settins (satellieten). Dat je alleen die ene transponder niet kan inlezen snap ik ook niet. Wel heb ik een tijdje geleden ook zoiets op dit forum gelezen. Zoek eens in de oudere berichten (of gebruik de zoekfunctie). Ik zal ook nog even kijken. gruts, Perdi. Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Perdi Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Hoi Linux, Henb nog geen oplossing gevonden. Gezocht in oude postings heb ik gevonden: 7//2 8.15 en 5/2 8.48 over dit onderwerp. Verder terug heb ik niet gezocht, maar het zou best kunnen dat er nog iets te vinden is. Ik ga nu vast de zomertijd instellen, tukje doen dus. Heb je ook geprobeerd om de coax rechtstreeks op je dreambox te laten scannen? Ja natuurlijk, nou ja hopelijk vind je nog iets, of iemand anders heeft nog een gouden tip voor je. Doei, Perdi. Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Gast Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Klopt het wel dat 12344H de zwakste Astra van allemaal is? Heb wel berichten gezien dat de tuner van de DB nog niet de beste (meest gevoelige) tuner is. Vraag me af of de kabel van de LNB naar de ontvanger niet net ff te lang zou kunnen zijn.
Gast Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Ik zie net dat zo'n inline versterkertje maar liefst 5 pleuro's kost. Ga maar gewoon zo'n ding halen en proberen. Moet je nog ergens op letten als je zo'n ding koopt of maakt het allemaal niet zoveel uit? (Hang je die dingen trouwens buiten of binnen??)
bromtol Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 ik heb even bij streaminfo gekeken op mijn droomdoos en daar heeft hij hem automatisch gescand op 12343H (ik heb 78% als SNR. niet echt lager dan BVN (83%) het is inderdaad vaker aan de orde geweest, dit probleem. een versterkertje is niet goed. je kan beter - als het makkelijk kan en als je persé geld uit wilt geven - de beste kabel kopen. maar wat ik me uit vorige postings kan herinneren is het meestal een kwestie van je f-connectors controleren; eventueel vervangen en de kabeluiteinde op het dak iets inkorten. en als je iemand weet even je lnb vervangen of jouw lnb bij iemand anders uitproberen. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.
Gast Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Kabel inkorten zal niet gaan, er denk dat er maximaal 1 meter 'overbodige' lengte aan zit. Het is wel een vrij lange kabel, ik schat een meter of 30. De f-connectors kunnen het bijna niet zijn, die heb ik bijzonder secuur op de kabel gemaakt. Ook heb ik op alle andere sats wel signaal. Wat zijn de nadelen van het plaatsen van een versterker?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen