basix Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 ik ben nog niet in het bezit van een dreambox, maar het ding boeit me zodanig dat ik er een besteld heb, dus ergens volgende week zal ik ook een in mn bezit hebben. ik heb wel nog enkele vragen over de DB. wat kan je doen met de compactflash voorziening? ik heb nog een oude cf kaart van 16mb liggen die ik niet meer gebruik in mn fototoestel, waarvoor kan ik dit gebruiken in de db? werkt de dreambox ook goed zonder harddisk? volgens wat ik tot nu toe gelezen heb dient de harddisk enkel om video- of audio-opnames te maken, corrigeer mij als ik fout ben. ik zou er later een harddisk willen insteken. op de site van dream-multimedia.nl heb ik gezien dat er een toetsenbord verkrijgbaar (?) is voor de db, bestaat deze al? (zie foto beneden) groet basix
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 29 maart 2003 Geplaatst: 29 maart 2003 Momenteel kun je of een HDD of CF gebruiken, beide is nog niet mogelijk. Je kan daar hetzelfde mee doen als je HDD (alleen is CF te langzaam op er video mee op te nemen) Uiteraard werkt de DB perfect zonder HDD, alleen als je extra applicatie's wilt gaan gebruiken zul je dus of een HDD of CF (of via een NFS verbinding) moeten gebruiken. Het toetsenbord moet binnenkort leverbaar zijn. Maar heeft momenteel nog geen nut daar er nog geen functie voor is.
basix Geplaatst: 29 maart 2003 Auteur Geplaatst: 29 maart 2003 bedankt voor je snelle antwoord Appien! dus in feite kan je ook opnames maken op een networkdrive via nfs?? wordt de dreambox niet te warm zonder een koeling? mijn harddisk staat soms echt heet, zonder luchttoevoer en/of afvoer kan dit toch niet echt gezond zijn? daardoor zou ik eerder opteren voor een nfs-shared drive. ik hoop dat er binnenkort een stable release komt van de DB-software, het wordt nu toch wel tijd... groet basix
Ron Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Vind je dat niet een beetje vreemd wat je nu zegt? Je hebt zelf geen Dreambox maar je denkt wel een waardeoordeel te kunnen geven over de stabiliteit van de software. Er zijn diverse zeer stabiele software versies. Het zijn van enkele "hobby" versies die niet goed lopen omdat die vaak zoveel extra expirimentele functionaliteit bevatten dat de kans op kinderziektes wat groter is. Tox.
basix Geplaatst: 30 maart 2003 Auteur Geplaatst: 30 maart 2003 @toxic[q] tjah je hebt wel gelijk maar het is nu ondertussen al enkele maanden geleden dat de dreambox is uitgebracht, en nog altijd zijn het beta versies, ik zeg niet dat een beta versie niet stabiel kan werken.. ik vind gewoon dat het tijd is om een complete release te maken, die geen of zeer weinig problemen heeft (diseqc schijnt een probleem te geven volgens wat ik gelezen heb op de officiele dreamboxforum) verder zou ik zeggen aan de ontwikkelaars van dit project: keep up the good work! groet basix
Ron Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Diseqc werkt bij alle mensen die ik ken met een dreambox perfect. Ook bij mij, maar ik heb maar een simpele 1-2 op mijn tweede schotel. Tox.
Makagu Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 DISECQ zelfs 4 in 1 werkt correct maar als je er meerdere na elkaar hangt is en blijft het kl...n Ben gisteren ***geen-reclame*** gaan leeghalen en heb hier 12 uur met alle mogenlijke merken en types van DISECQ's aan het experimenteren geweest maar het werkt niet altijd. Opstellingen van DB naar een 1 op 2 en dan verder naar twee maal een 1 op 4 of in de omgekeerde zin blijven niet altijd werken. soms wel en soms niet. BTW hoe je meer dan 4 LNB's moet instellen heb ik wel onder de knie gekregen en dacht na alle experimenten eens een degelijke uitleg met foto's te posten maar dit heeft geen NUT zolang dit niet 100 % goed werkt. De enige en goed werkende opstelling voor max 8 LNB's is een SWITCH op 12 Volt plus 2 DISECQ's 4 in 1 maar dit gaat niet AUTO met de DB wat ik betreur, want met alle toeters en bellen die er zullen op kunnen werken is dit wel productiefout waar ze toch eens naar moeten kijken vind ik. Mits een kleine ingreep moet dit makkelijk bij te plaatsen zijn of eventueel zelfs op de scartuitgang af te takken Greetz
basix Geplaatst: 30 maart 2003 Auteur Geplaatst: 30 maart 2003 ik heb ook een v-box2 besteld, dit is om een actuator van 36V aan te sturen via diseqc compatibele toestellen. Ik hoop dat het zal werken met de db, anders zal ik gewoon manueel moeten draaien naar de gewenste satelliet. groet basix
Gast Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Met de Vbox gaat het prima hoor..! gebruik die ook (vbox type 1) Alleen met deze laatste enigma builds wil hij heel soms niet draaien, maar dat zal echt wel gefixed worden..
Johnnny1 Geplaatst: 30 maart 2003 Geplaatst: 30 maart 2003 Nou afhankelijk van type LNB wil de vbox soms niet draaien. Als ik een alps lnb gebruik draaid hij soms wel en soms niet. Als ik een andere merk gebruik b.v Interstar draaid hij hier perfect. Teminste dat is hier het geval. greetz Johnnny1 Met Vriendelijke Groet, John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen