Ga naar inhoud


Dolby Digital


Gast

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb een 5400, een leuk dolby digital setje van yamaha en een optisch kabeltje er tussen. Je zou zeggen alles, wat maar nodig is voor optimaal geluid bijde nodige Premierekanelen. Helaas........... ik krijg bij elke uitzending te zien dat het geluid is versleuteld of er simpel niet is. Iemand enig idee wat ik fout doe of niet heb op de ontvanger??????

 

Ik hoor buitengewoon graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je wil niet weten hoe lang ik al aan dat apparaat heb gehangen. En alle kabeltjes heb ik al een keer vervangen. Gewoon geluid en Pro Logic is geen enkel probleem. Alleen dat verduvelde DD wil niet..........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de optisch kabel er uit haalt zie je dan wel een rood lichtpuntje door de kabel heen?

 

Ik neem aan dat je de goeie input op je versterker hebt gebruikt en dat de AFD aan staat.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier kan ik bevestigend op antwoorden. Alle geluidssignalen lopen via de optische kabel. Een alle geluiden komen lekker door, maar DD wil maar niet. Ik krijg op het scherm wel steeds de melding dat de audio scrambled is or not running, maar dat lijkt me niet voor alles te gelden.

 

Driewerf dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel apart, bij mij werkt het wel goed, ook op de niet-ac3 kanalen. Dus met Humax5400, Pioneer DTS decoder en optische kabel. Zit je kabel 'geklikt' in de Hummie ? Ben ik wel eens vergeten met als gevolg -> no sound.

 

het is ver gezocht, ik weet het, maarja, we moeten nu toch dingen gaan uitsluiten.

 

mzl,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier Humax5400 met een kenwood dd versterker ook prima.

Alles functioneerd incl pr.d. kanalen.

 

Dus ik zou toch je yamaha nog eens alle instellingen nakijken.

Of kijken of je even een humaxje ergens kan lenen.

 

 

Gr cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...