Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft er de nokia 9500 met season aan de gang gekregen. de ontvanger<BR>beschikt over dvb2000 software. in het voyager programma blijft hij alleen<BR>maar resetten.<BR>En er zit een ledje op die knippert (is dat normaal).<BR>Ik gebruik de 0 modem kabel van de nokia die ik met een verloop op de <BR>season aan sluit 2 en 3 gekruist .<BR>Als het goed is heb je dan weer een 1 op 1 .(das toch goed he)<P><BR>Iemand een hint of tips of de oplossing voor dit euvel.<P>Prom<BR> <A HREF="http://www.zap.to/satlink" TARGET=_blank>www.zap.to/satlink</A> <P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

hoi<BR>probeer het maar eens met 5 volt<BR>bij mijn nokia deed hij het ook niet,en met 5 volt erop deed hij het meteen!!!<P>succes eric<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Jongens,jongens.Ga nou niet gelijk naar de soldeerbout grijpen en de kans lopen je ontvanger te schaden.Is de volgorde van opstarten wel goed?Eerst programma opstarten dan ontvanger aan.Heb je wel de juiste keys in de juiste files gezet?Neem een gewone RS232 9 pins alles 1 op 1 doorgezet met afscherming aan beide zijde aangesloten.De MM9500 met DVB2000 moet zonder truuks gewoon werken op de season.<P>------------------<BR>

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inderdaad Ed. Mag ik daarbij toevoegen dat je de passing van de kaart kontroleert (slijtspoortjes op de goede plaats). Dat komt heel nauw.<BR>succes<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hoi, ik heb sinds gister ook een SEASON, maar als ik voyager gebruik, wacht hij eers op een reset, dan zet ik mijn ontvanger aan. En dan blijft voyager maar zoeken. voor de rest gebeurt er niets....<P>Wie kan mij helpen?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

voor een season interface te gebruiken GEEN 0 MODEM KABEL? Gewoon een seriele kabel (recht op recht) !!!!<P>voor Nokia, niet vergeten 5 volt suply te geven aan de season interface<P>suc6<P>------------------<BR>

Geplaatst:

5 volt is niet altijd nodig meestal is de 232 degene die niet werkt op digitaal ,d2mac werkt meestal altijd maar als hij daarop werkt kan het zijn dat hij op digitaal niet werkt heb er heel wat gebouwd maar zover we weten draaide ze altijd zonder 5 volt en ook op oa de nokia ,probeer eens een adm232ljn of een ad232ln of een echte max 232 succes joost<P>------------------<BR>

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik ga ook een season aanschaffen, is die 5v nodig als ik humax5400 gebruik? Zijn er zaken waarop ik moet opletten als ik zo'n kaartje koop?<BR>Met een passieve kaart kan men loggen, kan men gemakkelijk de keys eruit halen?<P>Sorry voor zoveel vragen, maar ik ben pas begonnen, ik gaan dit weekend mijn humax kopen, dus voor dat ik dat allemaal doe, wil iktoch genoeg infomeren,<P>thx<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ook ik had problemen met mijn season en mm9500.<P>Hij kreeg te weinig voedig uit de MM. De emu proggies bleven maar wachten op een reset. Heb het euvel uiteindelijk opgelost door iets bij te solderen, maar weet echt niet meer wat.... 'k zal anders eens kijken als ik thuis ben wat ik juist heb veranderd. In elk geval is het niet nodig om een externe voeding er aan te hangen.(hoewel dit ook wel zal werken)<P>Wimpie <P>------------------<BR>

Geplaatst:

Klopt, pootje 16 van de xxx232 los halen en er een weerstandje van 270-Ohm tussen zetten, de spanning zakt dan wel naar de 3,2 volt maar werkt perfect hier op meerdere decoders en met verschillende xxx232`s.<P>Grtz. Kees.<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Keesie (edited 18 July 2000).]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.