Ga naar inhoud


Penta 1.10 besmet met virus, xtreme dood.


Gast Yah

Aanbevolen berichten


Hoor allerlei truukjes, om hem weer aan de praat te krijgen.(oa Huts, Hagar), maar hier lukt niets .

Met een aantal andere technici gesproken, maar nog niemand heeft het weer aan de praat gekregen.

Zal dus toch wel solderen worden.Ik probeer vandaag uit te vogelen hoe dat allemaal verder moet.

De Xtreme blijft hier dus " not installed "aangeven. Hoe vaak ik he ook aan/uit zet. Met een MM programmer kun je niks, want je krijgt geen kontakt omdat je geen dreamload hebt. Met de UCAS progger krijg je geen kontakt, omdat hij niet in Ucas staat. Dus geen andere manier dan te gaan knutselen.

Belde net met een importeur in Duitsland, die had nog niets gehoord daar, vreemd...

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met mijn dealer gebeld het regende van klachten,volgens zijn bronnen bleek dat bepaalde stations signaal hadden afgestuurt om piraterij tegen te gaan, aleen de orginele kaarten zouden geen probleem wezen.

De receiver's gaan terug naar de importeur om opnieuw te flashen.

kon wel 1 tot 2 weken duren voor ik mijn receiver terug kreeg.

Over kosten hebben het niet gehad dat zie ik dan wel.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ZEER DRINGENDE WAARSCHUWING !!!!


Vele U-CAS ontvangers, dus ook de Xtreme ontvangers welke andere Decoder Software bezitten dan de
originele PentaCrypt 1.09 of TetraCrypt 1.0 zullen onherroepelijk stuk gaan als u of uw klant de ontvanger op
een Première kanaal of datastream zet.

Vandaag is het duidelijk geworden waar de hogere PentaCrypt versies vandaan zijn gekomen.

Het kan ook zijn dat andere Providers de vernietigende data in hun Stream hebben, waardoor in combinatie
met de door hun verspreide valse PentaCrypt versies de ontvangers (Flash) kapot gaan.

Wat te doen:

Als uw ontvanger een andere dan bovengenoemde Decoder Software bevat is het noodzaak om deze zo
snel mogelijk te verwijderen en te vervangen door de originele PentaCrypt 1.09 of TetraCrypt 1.0

Als u dit niet doet zal dit onherroepelijk uw ontvanger stuk maken, hij geeft dan aan CAS Slot : "not installed"
en als hij dit aangeeft dan is uw Flash geheugen al stuk.

Ook hebben wij vanochtend een e-mailbericht van onze fabrikant gehad, waarin ook zij zich
heel uitdrukkelijk distantiëren van al diegenen die zo nodig moeten experimenteren met allerlei
software versies die ze ergens op het internet vinden.

Ook de fabrikant benadrukt hierbij nogmaals dat het dan om eigen risico gaat.

Wij en vele Satelliet-sites hadden hier immers enkele weken geleden al voor gewaarschuwd.



Hopende u hiermee nogmaals voldoende gewaarschuwd te hebben.


Met vriendelijke groet,

Algevex Satellite Systems




Jij bent een van die laffe honden die alles met penta levert en nadien geen garantie meer geeft.
Maar jouw naam staat inmiddels al vermeld als onbetrouwbaar en aangezien dit een toch zeer bekend board is kan je dit tientallen klanten gaan kosten.
Gelukkig heeft mijn leverancier hier ergens in het oosten des landes mijn module onder garantie weer gerepareerd.
Het duurt bij hem soms wel een tijdje voor je wat hebt maar de garantie is er ook naar.
Kijk bij hem kom ik dus zekers weer.
Hij misschien geen 40euro maar ik koop zekers in de toekomst weer bij hem.



Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Fenco is de importeur verantwoordelijk voor de schade, maar ik ben anders van mening.

Als consument heb je iets gekocht van een dealer, deze heeft jouw dus iets "ondeugelijks" geleverd, deze moet dus het probleem oplossen. De importeur heeft jouw niets geleverd. Dit staat precies beschreven in de wet t.b.m. het consumentenrecht. De dealer zal natuurlijk zijn schade proberen te verhalen bij de importeur, maar dat is zijn probleem, en niet de onze. Laat je dus niet afschepen met het verhaal dat de dealer de importeur moet vragen het probleem op te lossen. Voorts vraag ik me wel af in hoeverre we recht van spreken hebben als we zelf penta 1.10 op onze module gezet hebben. Deze versie van de software is ons dan niet geleverd, en we hebben er zelf dan een stukje ondeugelijke software op gezet. Het lijkt mij toch ook niet dat als mijn pc kapot gaat door een virus, dat ik daar de leverancier van de pc voor aansprakelijk kan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Importeur is als rechtstreekse vertegenwoordiger van de fabrikant, wel degelijk hoofdverantwoordelijk voor de Garantie.

Immers alle dealers geven geen garantie maar geven FABRIEKSGARANTIE op alle geleverde materialen.

Natuurlijk is een goede dealer wel moreel verplicht zijn klant als eerste aanspreekpunt goed te helpen, en is het niet meer dan normaal dat deze dealer de evt. verzendkosten naar de importeur voor zijn rekening neemt.

Maar de echte garantie moet van de importeur komen, en wettelijk zelfs minimaal twee jaar lang.

 

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...