Gast Geplaatst: 3 mei 2000 Geplaatst: 3 mei 2000 Ik heb verschillende homemade season-interfaces maar geen enkele krijg ik aan de praat op m'n Nokia 9500...<BR>Op m'n Pace 600 werken ze alle 3 perfect, blijkbaar kan de Nokia wat minder stroom leveren aan de interface.<BR>Een externe voeding of het wijzigen van de voeding in de Nokia zou een oplossing zijn, maar beide lijken me niet een echt elegante oplossing.<BR>Wie heeft een oplossing ?<BR>Low-power versies van de max232 (als die bestaat) en 7407 installeren ??<BR>Of zit het probleem ergens anders ?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 6 mei 2000 Geplaatst: 6 mei 2000 Dit de de manier zoals ik het aan de praat heb gekregen zonder externe voeding.<P>Als je problemen hebt met spannings uitval door de xxx232 die<BR>te veel vermogen trekt dan is dit een perfecte oplossing,<BR>externe voeding werkt nl. niet alijd hier.<P>Zet een 1K ohm regelaar tussen de voeding (VCC) van de tuner-kaartlezer en de xxx232.<P>Met een ICL232 werkt het perfect als de spanning op het IC<BR>tussen de 2,5v (1K2) & 3,2v (220 ohm) staat voor een Nokia seca<BR>tuner en voor de MM9200 & SRD600 is dit veel minder gevoellig.<P>Met een HIN232 werkt het perfect als de spanning op het IC<BR>tussen de 3,2v (270 ohm) & 3,7v (150 ohm) staat voor een Nokia seca<BR>tuner en voor de MM9200 & SRD600 is ook dit veel minder gevoellig.<P>Verder werkt het in alle gevallen het beste met 10uF condensatoren,<BR>ook met 22uF en 1uF getest het werkt dan wel maar veel minder goed,<BR>is dan veel gevoelliger voor delay tijden e.d.<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Keesie (edited 06 May 2000).]
Aanbevolen berichten