Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen zit met de volgende probleem:

Heb nml iets verwijderd: C_1252. nls.(heel stom van me) Na het opnieuw opstarten van pc ging het niet en kreeg een zwart scherm met een mededeling dat ik het kon reapareren met de windows cd. Maar het lukt me maar niet.? Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?

\windows\system32\C_1252.nls??

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Kan je opstarten in veilige modus??

Druk F8 tijdens het opstarten

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Nee dat lukt ook niet om de pc in veilige modus op ste starten.

Geplaatst:

welke versie windows heb je op de computer??

geef in de bios aan dat hij vanaf cd moet booten.

Als je win 98 heb start hem dan op vanaf cd en geef aan dat je de computer wilt starten vanaf cd, dan kan je kiezen of je de computer wilt installeren of wilt opstarten, met of zonder cd ondersteuning, doe dan met en extract daarna het filetje en zet hem weer op de plaats.

suc6

Geplaatst:

Zo simpel is het helaas niet, C_1252.nls is 'n bestandje wat bij het office pakket hoort, zeer waarschijnlijk bij outlook.

Ligt er 'n beetje aan hoe handig je zelf met software bent, maar kan best opgelost worden.

Op de windows cd's kan ik het niet terug vinden, maar op de office cd's staat het in cab-files !

Office97 niet aanwezig

Office2000 *\Office1.cab

OfficeXP *\files\OSP\1043\OSP1.cab

Even met andere computer deze C_1252.nls extracten uit de cab-file, op floppy zetten en kopieren naar c:\windows\system32

Geplaatst:

Besturingssysteem is windows XP.Heb al via de cd geprobeerd, maar lukt niet. Moet er een cijfer intikken denk ik bij een reparatie.Tik er 1 ,maar lukt niet om verder te gaan. Als ik dan enter start de pc opnieuw op,tot de fout vermelding komt enzo verder .....(vervelend).

Iedereen tot nu toe bedankt....ga verder zoeken....

Geplaatst:

Vind nergens de Cab files op cd van office??

Geplaatst:
Citaat:
Vind nergens de Cab files op cd van office??

Zijn verborgen files, windows even instellen dat ie deze ook laat zien.
extra > mapopties > weergave > "verborgen bestanden en mappen weergeven".

Cab kun je simpel openen met winace, ook windows (total)commander heeft er geen problemen mee.

Mocht het niet lukken en je hebt gebruikt office 2000 of xp(2002) dan pm maar, mail ik het bestandje wel.
Geplaatst:

Kun je WINXP niet via cd opstarten en dan laten herstellen net als bij WIN2000?

dan herstelt hij het zelf wel, ik vind het toch wel vreemd dat windows niet opstart omdat hij een file kwijt is van office of outlook.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Geplaatst:

Bestandje gevonden en op floppy gezet. Hoe kan het nu repareren,heb al van alles geprobeerd lukt nog niet.

Geplaatst:

Als je xp heb geinstalleerd en de schijf ntfs hebt geformateerd wordt het wel lastig, heb je hem fat 32 geformateerd kan je met een opstartdiskette van bijv dos de computer opstarten en dan doen wat R99 zojuist heeft beschreven (kopieeren het filetje naar c:\windows\system32)

Volgens mij moet hij het dan weer doen.

Maar was het niet sneller geweest om hem opnieuw te installeren.

Geplaatst:

Ik heb niet geformateerd,dat is mijn laatste keuze.Had het bestandje verwijderd. Denk dat ik beter iemand ga vragen.Zo kan ik jaren verder doen en niets oplossen.In ieder geval wil ik iedereen bedanken die gereageerd hebben.

Geplaatst:

waarom verplaats je je HDD niet naar een andere PC. Dan kan je zo in de betreffende mappen een kijkje nemen en rustig alles op zijn plaats zetten.

Of het je probleem zo op kan lossen is nog maar de vraag,..maar het vergemakkelijkt de moeilijkheden omtrent het verplaatsen van bepaalde bestanden naar bepaalde mappen.

mzzl

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Geplaatst:

Probeer is een windows 98 opstartdiskette, zo ben ik er ook een keer uitgekomen toen mijn computer niet wilde opstarten.

GPR 66

Geplaatst:
Citaat:
Besturingssysteem is windows XP.Heb al via de cd geprobeerd, maar lukt niet. Moet er een cijfer intikken denk ik bij een reparatie.Tik er 1 ,maar lukt niet om verder te gaan. Als ik dan enter start de pc opnieuw op,tot de fout vermelding komt enzo verder .....(vervelend).

Om de herstelconsole te draaien op een systeem dat niet wil starten,doet u het volgende:

1°Plaats de windows XP-cd in het station.

2°Start de computer.

3°Kies de optie om uw windows XP-installatie te repareren.(druk op [color:"red"] R [/color] om te repareren i.p.v.Enter om te installeren ,en start de herstelconsole.

ps.Om de opdrachten v/d herstelconsole te bekijken tijpt u [color:"red"] help [/color] na de opdrachtprompt.

suc6

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen