Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Heeft iemand voor mij een volledig uitgepakte image, die met behulp van een netwerk boot (via het boot menu) gestart kan worden. Bij het flashen krijg namelijk ik altijd error -4, maar ik kom nog wel in het bootmenu. Als ik nu via het netwerk kan booten kan ik nog proberen om een eraseall uit te voeren om zo weer leven in de dreambox te krijgen. Het is mij al gelukt om via het netwerk te booten (met bootp/tftp) maar dat is met een image waarvan ik tijdens het booten niet de boot parameters kan aanpassen. Ik stuur hem liever niet ter reparatie op, want de vorige keer duurde het 4 weken eer ik hem terug had. Wie kan helpen?
Ron Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Dit lijkt me een software probleem dus zou ik gewoon de online support desk van dream multimedia proberen. Tox.
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 En die zullen zeggen dat ik hem op moet sturen...
Ronaldd Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Ik heb er niet zo een op de plank liggen. Kan evt. wel wat voor je maken. Een tijdje geleden heb ik wel een een netwerk bootable 'image' gemaakt met aangepaste boot parameters die root over NFS gebruikt. Als je zoiets wil hebben geef dan even je parameters die je wilt hebben dan ga ik wel even knutselen. Je kan toch ook via serial console de boot parameters aanpassen of werkt dat niet meer. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Hi, De dreambox start niet meer op vanaf de image die in de dreambox zit. Tijdens het flashen is er waarschijnlijk iets mis gegaan, en nu zit er een corrupte image in de dreambox. Dus de mogelijkheid om de boot parameters van de image op de dreambox aan te passen heb ik niet. Wel kan ik met optie 2 aangeven dat hij via bootp moet proberen te booten. Dat lukt, maar de image die ik heb staat op console=none, root=/dev/mtdblock/1 (oid) en ik krijg tijdens het booten van die image via het netwerk ook niet de mogelijkheid om de parameters aan te passen (start direct door en reageert niet op toetsaanslagen op de console). Als ik met hexedit probeer de os file aan te passen, worden de boot parameters elke keer na 34 karakters afgebroken. Helaas heb ik geen PPC staan waarop ik even een image uit kan pakken. Ook een .img file uitpakken op een gewone linux box lukt mij niet. Kortom, als jij een uitgepakt image hebt, met geldige netwerkinstellingen, dan pas ik mijn volledige netwerkconfiguratie aan (nfs share naam en ip adres) om die image te kunnen gebruiken. Alvast bedankt voor alle moeite, Turnstok
Ronaldd Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Heb wel eens met een hexeditor de parameters 'ip=bootp root=/dev/nfs' erin gezet. Je hebt dan geen console, maar je kan wel booten. Zal deze erin zetten (je hebt bootp toch al draaien) Kan je met ongeveer een half uur een niet geteste tarfile geven van uitgepakte image met deze parameters. Als je wilt dat ik eerst even test zal je langer moeten wachten. TV is in gebruik door m'n vriendin. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Klinkt goed, maar welke nfs share wordt er dan gebruikt?
bromtol Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 ik heb een keer dezelfde fout gehad (error -4) met een bepaald image. maar omdat ik niets weet van netwerbooten heb ik met dream-up en de seriele kabel er een ander image ingegooid en toen deed hij het weer. dat corrupte image heb ik toen opnieuw gedownload en die ging er vervolgens zonder problemen in. misschien snap ik je probleem niet goed en slaat dit antwoord nergens op, maar ik heb geen verstand van linux. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 @bromtol, Het flashen via een seriele kabel lukt niet. Bij het uitvoeren van de flasherase komt de melding 'error -4'. Hoe het precies komt weet ik niet, maar dit hoeft in ieder geval niet te betekenen dat de flash stuk is. Als ik nu via linux kan booten, dan kan ik op de commandoprompt een paar commando's intikken om de flasherase op een alternatieve manier uit te voeren. Als dat lukt kan ik weer op een normale manier flashen en booten. Je hebt wel gelijk dat er via de seriële kabel ook nog steeds mogelijkheden zijn, maar daar heb ik geen boot programma voor gevonden, dus doe ik het maar zo. Als iemand mij kan vertellen hoe ik via de seriële poort kan booten, ben ik ook uit de brand. Turnstok
Ronaldd Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Citaat: Klinkt goed, maar welke nfs share wordt er dan gebruikt? Ik las dat je linux gebruikt. Ik neem dan ook maar aan dat je een dhcp server gebruikt. In de dhcp server kan je een 'root-path' opgeven. Als je de ISC dhcp server gebruikt kan ik je opties wel geven. Anders staat het wel in de man-page. Als je wilt dat ik een 'os' file maak met volledige netwerk config als boot parameters zal je tot morgen avond moeten wachten, dat gaat niet zo snel. Moet daarvoor eerst weer het een en ander repareren tarfile staar hier Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Ronald, Mijn DHCP server is de Alcatel router die ik gebruik voor mijn ADSL internet verbinding. Daarin kan ik geen root-path aangeven. Ik zal de ISC DHCP server installeren op de linux box en kijken of ik zo verder kom. Ik denk dat het zo wel moet gaan lukken. Ik zal morgen laten weten of het gelukt is. Bedankt voor alle moeite! Turnstok
Ronaldd Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 Vergeet dhcp server van router niet tijdelijk uit te zetten. 2 dhcp servers op 1 netwerk gaat niet zo goed. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 @turnstok... Citaat: Als ik nu via linux kan booten, dan kan ik op de commandoprompt een paar commando's intikken om de flasherase op een alternatieve manier uit te voeren. Als dat lukt kan ik weer op een normale manier flashen en booten. Volgens mij kan dit ook zodra je DREAMBOX 7000 nogwat nogwat op je hyperterminal ziet verschijnen (via serial), zodra je em inschakelt of reset. Als je dan meteen gaat tikken kan je (zonder echo weliswaar) volgens mij het commando ingeven om een flasherase te doen. (eraseall /dev/mtd/1) Dit is dus waar jij waarschijnlijk enter enter doet om in het bios menuutje te komen. Tijd geleden, ergens in januari, kreeg ik deze tip van Toxiq. Het kon mij toen niet helpen, want mijn flash bootloader was beschadigd, maar aangezien jij nog in het biosmenu kan komen werkt het mogelijk. groet, tony
Romeo_ Geplaatst: 3 april 2003 Geplaatst: 3 april 2003 ooit had ik er ook last van.. heb de weg bewandeld die @Toxic aangeeft en toen werkte het weer wel.. misschien toch de TD benaderen (waarvan mijn complimenten voor de service) The Source is Out There....
Ronaldd Geplaatst: 4 april 2003 Geplaatst: 4 april 2003 Het eraseall commando is alleen mogelijk vanuit een linux shell. Soms gebeurd het dat start_enigma niet gevonden kan worden door een rot /var file systeem, dan kom je bijna automatish in een linux shell, er wordt gevraagd enter te drukken om in de shell te komen. Alleen dan kan je een eraseall doen. Ik denk echter wel dat een image upload via seriele kabel nog moet lukken. Ik weet niet of turstok heeft geprobeerd? Maar aan de andere kant een netwerkboot is veel leuker. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen