Ga naar inhoud


[Pioneer] bekabeling


Gast

Aanbevolen berichten

om mijn pioneer 100nl2 te patchen heb ik een parallele en een seriele kabel nodig. maar waar moet ik deze op aansluiten in de receiver?? en op de PC??? ..........ik doe dit voor het eerst satvrienden, dus heb er de ballen verstand van, vandaar ook zoveel vragen elke dag. Help me een beetje. Ook het installeren van firmware en eeproms snap ik eigenlijk niets van maar wil toch aanklooien. Elke hulp is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Parallele kabel: PC => printerpoort (25 polig) Receiver => past maar op een plaats (25 polig)

Seriele kabel: PC => compoort (=seriele poort) Receiver => op de nog vrije poort (9 polig)

 

Let op beide kabels moeten 1 op 1 zijn

Dus pin 1 is verbonden met pin 1, pin 2 met pin 2 enz.

 

Kijk op de site van M_Z. Eventueel handleiding Pionero lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat wort er bedoeld met pin 1 op 1 precies??? kabel kan toch maar op een manier in


@svaleras
Zelf effe nadenken mag ook wel hoor, het antwoord van pionewbie lijkt mij vrij duidelijk.

Een 1:1 kabel is, draden die lopen van:
pen 1 naar pen 1, pen 2 naar pen 2 enz.

Een [color:"red"] niet [/color] 1:1 kabel is, draden die lopen van:
pen 1 naar pen 25, pen 2 naar pen 24 enz. (en die werkt dus niet!!)

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking voor iemand die niet bekend is met pinbezettingen: een 1 op 1 kabel is zoals Euromuis hierboven beschrijft. Heel veel (de meeste) kabels zijn namelijk zogenaamde cross-cables, hetgeen wil zeggen dat sommige aders (pennen) gekruisd zijn aangesloten. B.v.

pen 4 > 5

pen 5 > 4

 

Het betreft dan meestal de zend (TX) en de ontvang (RX) pennen. Omdat om te communiceren de zendende pen van het ene apparaat op de ontvangende pen van het andere apparaat moet komen. Zoals In en Out op Audio en Video spullen, of bij een Hub zie je vaak een schakelaartje waarmee je dat kan omschakelen als je met een andere Hub wilt praten.

Voor het patchen moet juist een "rechte" kabel worden gebruikt. Vandaar dat dat er steeds zo duidelijk wordt bij aangegeven.

 

Suc6 met Patchen

 

Gr.

Ton

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een dom vraagje......hoe kan ik nou weten welke kabel een cross-cable is en welke niet? en ik probeer echt wel mee te denken, even ter verduidelijking voor diegenen die denken dat het niet zo is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten.

Kijk in de plug en je ziet de nummering 1 t/m 25.

Kan je niet meten, dan heb je een probleem.

Advies, koop een nieuwe kabel zoals hierboven omschreven voor ongeveer 4 euro.

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...