Ga naar inhoud

Bij mij slaan de stoppen door....aaarrrgghh! met season (1) denk ik

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi SATAANBIDDERS...:-)<P>Ik heb net pas nu op dit moment vers van de<BR>postbode een groene Season kaart ontvangen. Gekocht bij onze vrienden van ***totaal overbodige informatie***.<BR>Nu even het volgende hoe sluit ik deze kaart aan gewoon via de RS323 kabel naar de kaart toe met een nulmodem kabel?<BR>Ik heb de kabel die naar mn GW programmer gaat gebruikt en hiermee slaan bij mij de stoppen erdoor en ik krijg zelf ook een aardige dot stroom mee (Goh wat zit je haar leuk dan smile.gif" border="0 )Nou is mijn vraag welke kabel gebruik ik en wat is de beste UTILL om hiervoor te gebruiken, zijn er ook sites op het net die doormiddel van bijvoorbeeld screenshots e.d. uitleggen hoe zo'n kaart werkt ik snap ut wel ongeveer maar voordat ik echt geelectrocuteerd wordt graag eerst HULP!!<P>Groetjes uit een zonovergoten ASTRA!<P>TERRASAT<p>[ 08-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Geplaatst:

Er staan al een paar antwoorden op jouw vragen op dit board .<BR>Ik heb hem aangesloten met een normale sereele kabel via de compoort zonder hoogstaande haren te krijeg.<BR>Probeer hbemu0.82 eens versie 0.83 is er inmiddels ook al.

Geplaatst:

Die season kun je makkelijk testen met voyager of decrypt. Als ie goed werkt, komt er altijd data in het scherm.<P>Grtz. Bullet.

Geplaatst:

met een normale seriele kabel wordt bedoeld: 1 op 1 (muisverlengkabel)<BR>Zo'n eenvoudig season interface (zonder kaartlezer waarschijnlijk) werkt eigenlijk altijd op iedere ontvanger en CI als de baudrate maar goed staat.<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

GISTER GING HET EEN HELE TIJD GOED dat wil zeggen dat mijn kaart niet werkte maar mijn stoppen vlogen er niet door MAAR NU NADAT IK DE PC HEB OPGESTART EN IK DE KAART ZONDER DAT DE ONTVANGER AAN HEB STAAN IN DE <BR>CI MODULE PLAATS SLAAN DE STOPPEN ERDOOR...<BR>Is de pinning van de kaart ergens te controleren?...Ik heb zo'n vaag vermoeden<BR>dat de componenten er verkeerd om op gesoldeerd zijn...en zijn er voor deze componenten ook alternatieven die beter zijn?<BR>Is zo'n Season 1 kaart bijvoorbeeld om te polen of aan te passen naar Season 2?<BR>Hoe kan ik controleren of mijn kaart het daadwerkelijk goed doet en dat ik bijvoorbeeld geen kortsluiting heb...<P>Groetjes TERRASAT<P> frown.gif" border="0<P> season.JPG<p>[ 08-07-2001: Message edited by: TERRASAT ]

Geplaatst:

Slaat echt de zekering door of slaat de aardlekschakelaar af?<BR>Als de zekering doorslaat is er dus ergens serieus sluiting en dan is er veel meer aan de hand dan een verkeerde soldering.<BR>Als de aardlekschakelaar afslaat dan zou ik eerst de computer en de ontvanger op een geaard stopcontact aansluiten en dan kijken of het probleem verholpen is.

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by foppo:<BR><STRONG>Slaat echt de zekering door of slaat de aardlekschakelaar af?<HR></BLOCKQUOTE></STRONG><P>De aardlekschakelaar en naar mijn weten is het stopcontact hier niet geaard dus kijken we daar effe na....vaag dat ie het gister niet had....<P>In ieder geval bedankt...<P>Groetjes TERRASAT

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by TeeBee:<BR><STRONG>de componenten zitter er overigens op de juiste mannier op.<P>Die van mij is exact hetzelfde als jouw afbeelding en werkt perfect.<BR>Het is inderdaad eerder een aardingsprobleem.<P>Cya!<P>TeeBee</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Ja een aardingsprobleem denk ik ook...<BR>Kom der ook ineens achter dat mn stekkerdoos<BR>ook nie geaard is....kan het ook aan de aarding van de computer liggen?<BR>Dat mn SEASON er net zo uit ziet als die van jou stelt me gerust :-) :-)<P>Bedankt!<P>Groetjes TERRASAT

Geplaatst:

Zit je PC op dezelfde stekkerdoos als de ontvanger??<BR>Oftewel: zelfde groep?????

Geplaatst:

Hoi,TERRASAT<P>Zoals ik hier al meer las, blijf ook bij deze conclussie laugh.gif" border="0 gewoon je computer te rand aarden, en klacht moet dan weg zijn laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<BR>Kennis van me had de zelfde klacht, die nu dus tot heden behoren. smile.gif" border="0 Veel succes.....<P>Gr; Bruce. cool.gif" border="0

Geplaatst:

probeer een 1 op 1 cable bij mij teminste wel<BR> ik heb een season 2

Geplaatst:

Hoi,<P>Het beste kun je voor dat de season in de gleuf gestoken wordt, een draadje van de massa van season2 (metaal v.d. connector) naar de massa van de ontvanger leggen.<BR>Hierme voorkom je dat het spannings verschil via de contacten van je kaartslot gaat lopen.<BR>Iets wat zeker schade aan je ontvanger kan geven!!<BR>Als je aardlek eruit spingt, kan het ook nog zijn dat het netfilter in je PC te veel lekstroom geeft.<P>Verder zag ik op de foto dat de season geen externe spannings aansluiting heeft, bij sommige ontvangers is dit wel nodig (nokia)<P>Of dit bij de Humax ook nodig is, weet ik niet, ik heb het nog niet geprobeerd....<BR>Maar hier hebben onze collega board-bezoekers vast wel het antwoord op.<P>Groetjes,<BR> Erik.

Geplaatst:

Externe spanning bij een nokia?<BR>Ik heb een season 1 met nokia 9500, geen probleem zonder externe voeding.<P>erik

Geplaatst:

Externe spanning is bij dit model (season1) niet nodig, deze wordt vanuit de PC gevoed.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Dit is een aarde kwestie, ik had dit probleem jaren terug al in het d2mac tijdperk<BR>Gewoon de pc aarden,en indien mogelijk de receiver ook op de zelfe aarde,dit komt door de geschakelde voeding in de pc,met een laptop heb je dit probleem niet, suc6 laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.